Nekromanti Jargien börjar bli klart

Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Intriger, intriger och ännu mer intriger...

Jag tänkte också passa på att fråga om det finns några speciella önskemål, eller synpunkter på saker som måste med. Jag lovar inget, men kommer att läsa alla inlägg...
Enligt min mening bör en modul som Jargien vara fullständigt genomdränkt av intriger. Motsättningar mellan olika regioner, mellan mäktiga familjer (a la Rome style), motsättsningar mellan kyrka och stat, mellan olika kyrkliga instanser, kriminella element osv.
Jag hoppas även på massa byråkratisk korruption då det är ett utmärkt sätt och odla mer intriger på. O gärna en härlig krydda av religiösa fanatiker (DAAK ftw!).

Slutligen passar den lite i mina ögon dystopiska stämningen i Jargien (vet inte exakt varför men har alltid haft den stämningsmässiga bilden av Jargien) alldeles utmärkt för massa härliga "mörka hemligheter" att göra vardagen ännu mer spännande för dess invånare (exempelvis hur kommer det sig egentligen att kejsaren levt så länge?).

Nu vet jag inte riktigt vilken stämningsmässiga setting Du valt, men om du valt "imperiet som håller på att förfalla innifrån vars maktintressenter försöker roffa åt sig smulorna som blir kvar" (vilket är mitt intryck av Jargiska imperiet - måhända att det är önsketänkande) så tror jag Jargien kommer bli en mycket, mycket intressant modul!

Sebastian - ser fram emot ännu en betydelsefull del på kartan som avhandlas
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Intriger, intriger och ännu mer intriger...

Enligt min mening bör en modul som Jargien vara fullständigt genomdränkt av intriger. Motsättningar mellan olika regioner, mellan mäktiga familjer (a la Rome style), motsättsningar mellan kyrka och stat, mellan olika kyrkliga instanser, kriminella element osv.
Jag hoppas även på massa byråkratisk korruption då det är ett utmärkt sätt och odla mer intriger på. O gärna en härlig krydda av religiösa fanatiker (DAAK ftw!).
Kan inte annat än hålla med. Dessutom kanske någon hemlig grupp magiker som verkar i Jargien, och vad de gör för att hålla sig gömda, osv...

/Honken
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Härligt!
Inkvisitör är ju det jag hälst av allt vill spela... :gremlaugh:
Låter överlag som en modul jag kommer att tycka om.

Så, hur mycket tid tror du att det kommer ta innan den är helt klar? *vill ha*
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt att det händer saker här på NeoGames !
En liten nyfiken fråga bara, kommer denna bok att vara mer inriktad mot Eon 3 eller rikta lite fingrar emot det Eon 4 ?
Eller är det så enkelt att det är skit samma vilken utgåva man har & det är hyfsat kompatibelt med varandra..

/ Johan K, som är nyfiken i en strut.. =)
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Eh va? Först och främst talade jag om inspiration.

Sedan inföll de ju faktiskt samtidigt (fast det är ju ganska enkelt med tanke på Byzans nära 1000-åriga historia).
 
G

Guest

Guest
Lite sent med ett inlägg kanske, men läste inte detta föräns nu. Verkligen roligt att det börjar närma sig!

Personligen hoppas jag framför allt att kapitlen Kultur, Samhälle och Jargiska rollpersoner kommer vara långa och utförligt, mycket gärna med bilder på personer från båda könen från alla samhällsklasser (a la Thalamur och Cirefalier). Inget ger så mycket inspiration som text kombinerat med relaterande bilder. Mycket text om hur jargierna ser ut och klär sig, uppför sig, talar, tänker, tycker osv.

Är även intresserad av nya yrkesidéer och liknande. Ska bli mycket intressant att läsa om legionerna, inkvisitionen, kyrkan, byråkrater, kejsargardet osv. Utelämna för Guds skull inte hur olika yrkestyper klär sig och är beväpnade.
 
Top