Jo! Jag vet inte om det sagts, men det kan vara bekvämt med en såndär uppblåsbar nack-kudde för att sova ombord.
Sådan är införskaffad, även om jag har en lång historia av att sova upprätt i säten (på väg till och från jobbet typ varje dag =) )
Jo! Jag vet inte om det sagts, men det kan vara bekvämt med en såndär uppblåsbar nack-kudde för att sova ombord.
Var trevlig mot kabinpersonalen.
Sedan WTC-incidenten så får man inte komma fram i cockpit, så fråga inte ens.
Men, det största problemen på själva flygningen är två saker:
* Utrymme. Inte mycket att göra åt det, det är bara att acceptera att man sitter inklämd och inte kan röra sig förrän man kliver av, ungefär, speciellt om man är lång.
* Det är tråkigt. Emirates ar nog en skärm i sätet framför så att du kan se på film och sånt, men det skadar inte att ladda mobilen med ljudböcker och musik. Det underlättar om du har förmågan att bara zona ut och gå in i ett "rese-koma".
Bra post och intressant reflektion om att bete sig bland folkmen undvik jordnötter, eftersom många fortfarande tror på myten om luftburen jordnötsallergi och kan bli sura eller få placebohypokondri.
Köp ett par flaskor vatten när du kommit igenom säkerhetskontrollen, och ta med dem på flyget. Man kan absolut be kabinpersonalen om vatten, men då får man ofta ett litet glas, och det kan vara skönt att slippa tjata om mer vatten hela tiden.
Min poäng: Det kan vara bra att klara av toalettbesök innan maten serveras.
Det kan också vara bra att ha på sig stödstrumpor när en flyger länge. Jag minns inte riktigt varför, men antar att det handlar om att undvika att blodet samlas i fötter och vader.
Det kan också vara bra att ha på sig stödstrumpor när en flyger länge. Jag minns inte riktigt varför, men antar att det handlar om att undvika att blodet samlas i fötter och vader.
Jag har ju inte följt allt, men tycker att det jag läst är grymt och fint! Fler borde göra grundliga riskanalyser i sin vardag (eller i alla fall ovana aktiviteter).(Jag inser att jag i de här trådarna hänger ut mig själv som kanske världens minst världsvana människa, men det kan jag stå ut med… för det är jag ju.)
Jag har fått lite blandade signaler om det här upplever jag. Kanske är det bara Emirates, men vad jag hört (och läst på hemsidan) är det ganska ajja-bajja med vätska ombord öht, oavsett om det är köpt innan eller efter säkerhetskontrollen…
Så typ… något slags icke-alltför-torrt snacks och att be om vatten hela tiden ser ut att vara det som erbjuds.
(Jag planerar självklart att göra knytnävar med tårna när jag kommit fram. Det behöver inte ens påpekas, känner jag =)
På tal om att komma fram, det här blir visserligen inte det allra första tillfället jag bor på hotell, men det var länge sedan sist och det är inget jag gjort speciellt många gånger. Vad har ni för tips och att-tänka-på etc där? Stort som litet, alla tankar välkomna.
(Jag inser att jag i de här trådarna hänger ut mig själv som kanske världens minst världsvana människa, men det kan jag stå ut med… för det är jag ju.)
Kolla om frukost ingår. Gör den inte det kostar den antagligen rätt saftigt extra - kolla in om det finns något bra alternativ i närheten (cafe öppet på morgonen, jourbutik etc).(Jag planerar självklart att göra knytnävar med tårna när jag kommit fram. Det behöver inte ens påpekas, känner jag =)
På tal om att komma fram, det här blir visserligen inte det allra första tillfället jag bor på hotell, men det var länge sedan sist och det är inget jag gjort speciellt många gånger. Vad har ni för tips och att-tänka-på etc där? Stort som litet, alla tankar välkomna.
(Jag inser att jag i de här trådarna hänger ut mig själv som kanske världens minst världsvana människa, men det kan jag stå ut med… för det är jag ju.)