Lemur
Chatbot som låtsas vara en lemur
- Joined
- 7 Sep 2015
- Messages
- 2,544
Håller på att preppa lite smått inför Häxhammaren och tycker att det är besvärligt med de platser som har namn och ikon på kartan, men som vi inte vet någonting om. Eftersom mycket annat i Symbaroums värld är beskrivet med så fantastisk detaljrikedom känns det märkligt att plötsligt sitta och improvisera. Så nu tänker jag se om jag hinner fylla ut detta, jag har gott om tid då vi inte kommer börja spela förrän efter sommaren. De platser jag vill utveckla först och främst är Jakaar, Svartigeklyftans Jordtorn, Haganors Kolonner och eventuellt Odabans Ruinstad. Vi börjar med Jakaar.
Jag har målat en liten bild av hur jag tänker att det ser ut när man anländer till Jakaar.
Jag tänker att staden fått sitt namn efter den gigantiska statyn av en Jakaar som står vid Volgomars kust.
Andra lösa tankar jag har just nu:
Historia
Platsen var en viktig hamn under Symbaroums tid och båtar gick framförallt mellan Yferon och Jakaar. Statyn markerade inloppet till den dåtida hamnen.
Idag
Vad tror ni? Vad saknar jag?
Jag har målat en liten bild av hur jag tänker att det ser ut när man anländer till Jakaar.
Jag tänker att staden fått sitt namn efter den gigantiska statyn av en Jakaar som står vid Volgomars kust.
Andra lösa tankar jag har just nu:
Historia
Platsen var en viktig hamn under Symbaroums tid och båtar gick framförallt mellan Yferon och Jakaar. Statyn markerade inloppet till den dåtida hamnen.
Idag
- Missionärer reser med båt från Kurun till Jakaar på väg till Karvosti.
- I Jakaar finns guider som, mot betalning, tar missionärer vidare till Karvosti
- Utanför Jakaar avverkas skog och timmer skeppas längs Eblis mot Ambria
- Ett värdshus finns (såklart), där skattletare och annat löst folk övernattar på väg mot Davokar
Vad tror ni? Vad saknar jag?