Nekromanti Jag vill vara kvar, men...

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,938
Location
Ludvika
Luna Lovegood;n101514 said:
Exempel kommer jag inte ge öppet
Vilket är helt rätt. Möjligheterna att hitta fungerande lösningar och föra en vettig diskussion om det här kommer näst intill försvinna helt om man hade börjat prata om specifika användare på öppet forum.

För ärligt talat, det enda vi vanliga anvädare kan göra åt det här är att komma med goda råd, aktivt mobba eventuella namngivna personer eller slutligen (vilket nog mest skulle stämma för eventuella namngivna personer) gå i försvarställning. Det första kräver inte att vi vet några namn, och de andra är inte särkilt produktiva.

Spar namnen till de som kan göra något på riktigt åt situationen: redaktionen. Eller mig om du väljer att ta upp mig på mitt utskällningserbjudande, men det skulle inte vara så produktivt heller. Möjligen tillfredställande. Kanske inte ens det.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Jag kan ge ett av mina exempel i stället. Vi pratade om prissättning på böcker, i samband med att En Garde kom ut och hade ett rekommenderat återförsäljarpris som på den tiden var ovanligt högt.
Det var högt men inte superhögt menade jag och visade några prisexempel på utländska rollspel i samma nivå.
"Du kan ju inte ta SF-boks priser, bara en idiot skulle ju handla där, böckerna är billigare att köpa på hemidan xxx" svarar genast någon.

Sånt blir jag stött av.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,325
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag har själv blivit irriterad många gånger och i många diskussioner. Men den enda gången jag upplevt mig kränkt var när någon sa något liknande som "om du har samma åsikt som minimoni så måste du förstå hur idiotisk åsikten är"

Det gjorde mig ledsen då jag själv inte upplever mig som något monster och tror mig veta att min omgivning också anser mig god nog att umgås med. Perfekt är jag inte men jag är inte med i något rollspels monsterbok.

Så Luna, de flesta här vill väl och jag hoppas och tror att även de gliringar andra fått har varit i stridens hetta och de som skrivit faktiskt ångrat sig.
 

Ratsalad

Veteran
Joined
16 Apr 2015
Messages
22
Rymdhamster;n101547 said:
Spar namnen till de som kan göra något på riktigt åt situationen: redaktionen. .
Helt klart - jag misstänker att de flesta som efterlyst problemexempel gjorde det utan att förvänta sig namedropping utan en disskussion om vad som föranlett den dåliga stämningen.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Ta inte illa upp nu Luna men jag förstår inte varför du startar en tråd om något som du ändå bara tänker diskutera med moderatorerna? Vad tänkte du dig att tråden skulle bidra till med när du säger A utan att säga B? Eller ville du bara lätta sitt hjärta med tråden? Jag förstår inte vad vi diskuterar. Det känns lite som att du har sagt att du tycker modereringen är dålig och att du är ledsen över det. Vad vill du vi ska svara på det? Jag kan varken säga bu eller bä till en moderering när jag inte vet vad det är du tycker är dåligt med modereringen mer än att moderatorerna inte reagerar tillräckligt på vad du kallar inlägg med en "dehumaniserande värdegrund" som jag inte heller vet vad du menar med.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Jag tycker förstås att det är synd att inte vi har ett klimat som gör att Luna känner sig välkommen.

Jag har full förståelse för att Luna vill säga "hejdå" och även att mer specifika diskussioner förs med redaktionen. Hoppas att alla andra har samma förståelse för detta.


/Magnus
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,325
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag tycker självklart att modereringen är dålig när den inte håller med mig och mina åsikter ;-)

Mer seriöst tycker jag allt och alla har blivit bättre. Jag kan till och med läsa Kranks trådar och tycka att de är fullkomligt logiska och att han verkar vara en trevlig kille, även om jag nästan inte håller med om något han skriver :)
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,156
Minimoni;n101583 said:
Jag tycker självklart att modereringen är dålig när den inte håller med mig och mina åsikter ;-)

Mer seriöst tycker jag allt och alla har blivit bättre. Jag kan till och med läsa Kranks trådar och tycka att de är fullkomligt logiska och att han verkar vara en trevlig kille, även om jag nästan inte håller med om något han skriver :)
Ja, sedan senaste uppstramningen från moderatorerna och efter att off-topic forumet blivit en lekstuga så har antalet skrika-högst tävlingar minskat.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Mutanten;n101568 said:
Ta inte illa upp nu Luna men jag förstår inte varför du startar en tråd om något som du ändå bara tänker diskutera med moderatorerna? Vad tänkte du dig att tråden skulle bidra till med när du säger A utan att säga B? Eller ville du bara lätta sitt hjärta med tråden? Jag förstår inte vad vi diskuterar. Det känns lite som att du har sagt att du tycker modereringen är dålig och att du är ledsen över det. Vad vill du vi ska svara på det? Jag kan varken säga bu eller bä till en moderering när jag inte vet vad det är du tycker är dåligt med modereringen mer än att moderatorerna inte reagerar tillräckligt på vad du kallar inlägg med en "dehumaniserande värdegrund" som jag inte heller vet vad du menar med.
Ta inte illa upp nu Mutanten, men du är ett rövhål. (bara ett exempel)

Kul va? Bara för att man inleder med "ta inte illa upp nu" så kan man inte skriva vad för nåt som helst sen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
MODERERING:

Mutanten: Det här är inte en plats att ifrågasätta en medforumit, det är helt okej att lätta sitt hjärta på det här sättet, det är helt okej att söka stöd från sina vänner på forumet och det är helt okej att under vägens gång komma till en konsensus om vad man ska göra. Det är himla osnyggt att då kapa av tråden som varande onödig och om du inte känner att den ger dig någonting så bege dig någon annanstans, huvudsaken är att den ger trådstartaren något.

Snow:onödigt ordval, du hade kunnat nöja dig med det sista du skrev.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Snow;n101603 said:
Ta inte illa upp nu Mutanten, men du är ett rövhål. (bara ett exempel)

Kul va? Bara för att man inleder med "ta inte illa upp nu" så kan man inte skriva vad för nåt som helst sen.
Jag tycker inte att jag har skrivit "vad för nåt som helst" med det tycker jag att du har gjort. Det var bra gjort av dig för iom din kommentar tror jag att vi har fått ett konkret exempel på vad jag tror Luna Lovegood menar med kommentarer av typen "dehumaniserande värdgrund". Moderatorn Cissi har svarat med att det var ett "onödigt ordval". Det tycker jag att vi tar med oss i de fortsatta diskussionerna här på forumet.
 
Top