Jag har själv en Samsung Galaxy Tab S (10,5 tums-varianten) som jag är extremt nöjd med. Har tidigare haft eller jobbat med Galaxy Tab 2, iPad (kommer inte ihåg modellen), Denver, IBM (har glömt vad deras pekplattemärke heter) och Galaxy Tab S blåser verkligen de andra ur vattnet. Finns också i en 12" variant, vilket underlättar om man vill titta läsa mycket som är A4 i grunden.
Om sedan Telenor hade kunnat leva upp till vad de lovade mig när jag ringde dem innan köpet och undrade om jag kunde få ett extra SIM till mitt abonnemang, vilket de backade på i nästa kommunikation, så hade den varit perfekt.
Dock, vill man ha en lite billigare, och inte ska göra alltför avancerade saker, så ska man inte underskatta plattorna för typ 995 spänn. De är mycket kapabla för priset, och ska man bara ha den som läsplatta, webbrowser, titta på film, lyssna på musik och sånt, well, då är det bättre valuta för pengarna, speciellt som man får 4-5 sådana för samma prislapp.
Några ord om storlek också:
10 tums skärm är lagom för en pekplatta enligt min smak. Mindre, och skärmen blir för pyttig, större och den passar inte i pekplatteväskor, och man får ont i tummen efter en stund när man har den i liggande läge.