Tittar lite på synth, digitala piano, keyboards etc (och cellos, men bäst att fokusera) och undrar om folk har några rekommendationer? Är nybörjare och vet inte hur mycket jag skulle använda det om jag ska vara riktigt ärlig.
Jag skulle nog mest spela låtar från gamla SNES-spel TBQH.Till att göra dungeon synth?
Det är ju bra att någon är på bollen. Eller synthen, som det är i det här fallet.Alltså nu har det gått två timmar och ingen har. Så då får väl jag, då.
Några modeller som är bra som man borde hålla ögat öppet för, vare sig synth eller digitalt piano?
Storlek är inte väldigt viktigt, "normalstor" vad gäller tangenter är inte fel men inte ett krav. Jag har ingen större dragning till något som är som ett klassiskt piano i möbelstorlek dock - Rolands FP-10 känns som en hyfsad maxstorlek för själva tangenterna.Det beror helt på vad du vill göra och hur den ska låta. Vill du ha en med många olika ljud, som kan låta som pianon, orglar osv, eller ska det vara en synth som låter som en synth? Och vad för typ? Analog, digital, FM, polyfonisk, monofonisk? Måste du ha ljud inbyggt eller kan du leva med att plugga in den i datorn? Hur stor ska den vara? Och hur mycket är du beredd att lägga?
Det är väl grundfrågorna att titta på innan du köper. Just nu är frågan typ ”kan någon rekommendera en bil?”