Nekromanti Jag hatar ett spel

Thermight

Warrior
Joined
3 Jan 2006
Messages
277
Location
STHLM
Hmm. Menar du verkligen Chaosiums Stormbringer 5?

På deras sida uppfattade jag det som att SB5 släpptes i Februari 2007.
Du råkar inte ta fel på Dragon Lords of Melnibone D20 eller nåt?

Jag har inte sett SB5 själv, men har fått för mig att Chaosiums böcker ofta snygga(CoC t.ex.).

Det ligger nog hos mig en del önsketänkande och höga förhoppningar om ett nytt fräsht fantasy-brp om SB5. De kanske gick i kras här. :gremsuck:

Burning Wheel har jag inte kollat upp än. Men jag är nyfiken på det.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vad märkligt

Alla är så otroligt resonliga när de svarar på direkta frågor om rollspel och hat. Enigheten är utbredd om att det är barnsligt och onödigt att hata andra rollspel. Och ändå behöver man inte söka särskilt länge för att hitta otaliga exempel på hat riktat mot spel, spelstilar och spelföretag. Jag hoppas att alla som har svarat i denna tråd håller fast vid sina åsikter nästa gång som de läser ett provocerande angrepp på just deras favoriter. :gremsmile:

Själv försöker jag spara mina starkaste känslor till mer personliga fält som ideal, politik och orättvisor. Men ibland händer det att någon av dem slinker ut och resulterar i något surt inlägg även i andra frågor. Fast det förstås känns lite futtigt att bli så arg för något så betydelselöst. Ingen människa är huggen i sten antar jag. Ibland så måste vi få rasa och skrika. :tekopp:
 
Top