Nekromanti Jag är en glorious beacon of light!

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Björn Wärmedal;n61413 said:
Jag undrar om någons status sänks om man tar bort alla sina 'likes' som man lagt på den personens inlägg. Och om mängden rep en viss 'like' ger bara beräknas när man ger den, eller om den blir mer värd efterhand som man själv stiger i popularitet.

EDIT: och får man mer rep om man gillar sina egna inlägg?
Man kan inte gilla sina egna inlägg. Men, mjo. Den som förknippas som "populär" har så att säga hög status, vilket andra också kan ta del av om de hänger med dig. Är du impopulär, så har du låg status och folk undviker dig - för då sänks den egna statusen. Är som ett lämmeltåg, just nu är ju maträtten 'pulled pork' populärt. Veta hur man ska utnyttja det för att styra folk?

/Klart/Slut/
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,553
Location
Umeå
Fast jag diskuterar bara värdet på 'rep' i en teknisk plattform; man ska nog inte tro att det har mer likhet med verkligheten än vad SimCity 1 hade ;)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,553
Location
Umeå
Nu är till och med jag en Glorious Beacon of Light, förresten.

Ni som gett mig likes senaste dygnet, kan ni tänka er att ta bort dem? Så får vi se ifall mitt rep sjunker till följd av det. Jag är nyfiken.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Björn Wärmedal;n63682 said:
Ni som gett mig likes senaste dygnet, kan ni tänka er att ta bort dem? Så får vi se ifall mitt rep sjunker till följd av det. Jag är nyfiken.
Not a chance. :)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Jag skulle kunna tänka mig att höra med Spider vad det skulle kosta att ändra ditt rykte till "Glorious bacon of light", Björn. Men det är nog så långt jag skulle sträcka mig.
 
Top