Nekromanti [Järn] "Halvtidsstrecket", bättre term behövs

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Jag har det!

Krille said:
Andy said:
Krille said:
Fast det kan hända att jag snor termen "sargad" för vad som händer när man har gått över gränsen, för det var en bra term.
Du har skrivit det själv

Över gränsen

Men jag gillar Sargad och Pressad också.
Det är ändå namnet på gränsen som jag letar efter. Namnet på tillståndet när man har gått över gränsen blev visserligen bättre med Sargad och Pressad, men det är namnet på gränsen jag letar efter.

Eller uttryckt så här: vad heter linjen mellan de båda tillstånden Inte Sargad och Sargad? Om Sargad är Nordkorea och Inte Sargad är Sydkorea, vad är 38e breddgraden?

Jag är med på vad du menar och mitt förslag är att linje ska heta "Över gränsen". Det är ändå det alla kommer att använda, kanske?

/andy

Ändrad för att jag gjorde fel med citaten.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: Jag har det!

Jag fick en lite poetisk känsla som kanske är helskum, men "Allvar". Som i "När leken övergår i allvar". Hårda män och kvinnor som lattjar en tag och tar smällarna men efter ett tag nås gränsen för allvaret.
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Re: Jag har det!

Kröken. När du passerat kröken händer ditten och datten. Krök är besläktat med järn via rörkrökare. Rör på engelska heter pipe och du kan använda tecknet för pipe | som krök på ditt rollformulär. Det är dessutom 10% roligare att använda sig av ord på K. Krök har ingen medicinsk betydelse men du kan ju hoppas på att du hittar ett ord som exakt beskriver tillståndet då du till hälften tappat garden som dessutom är homonymt med halvdöd. Kröken.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Re: Jag har det!

Krille said:
Fast det kan hända att jag snor termen "sargad" för vad som händer när man har gått över gränsen, för det var en bra term.
Jag måste ju givetvis hålla med dig om detta. :gremsmile:
(Eftersom jag använder exakt den termen i Dunder&Drakar)
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Re: Jag har det!

Krille said:
Det är ändå namnet på gränsen som jag letar efter. Namnet på tillståndet när man har gått över gränsen blev visserligen bättre med Sargad och Pressad, men det är namnet på gränsen jag letar efter.

Eller uttryckt så här: vad heter linjen mellan de båda tillstånden Inte Sargad och Sargad? Om Sargad är Nordkorea och Inte Sargad är Sydkorea, vad är 38e breddgraden?
Sargen
 
Top