Mogger
Hipsteranka
Hur ska man använda denna i sitt rollspelande?
cannoneyed.com
Jag ser framför mig en procedurell poliskampanj där man jagar en seriemördare som lämna en massa ledtrådar av geografisk natur. Och när man till sist lyckas knyta ihop allt visas nån slags symbol som avslöjar mördarens gömställe ... eller kanske nästa offer?Hur ska man använda denna i sitt rollspelande?
Isometric NYC
cannoneyed.com
Perfekt till ALTNYC88 ju! https://floatingchair.club/products/altnyc88-1Hur ska man använda denna i sitt rollspelande?
Isometric NYC
cannoneyed.com
Den utspelar vi sig till 95% i Seinfelds lägenhet?I Seinfeld RPG?
Den utspelar vi sig till 95% i Seinfelds lägenhet?![]()
Jag ser framför mig en procedurell poliskampanj där man jagar en seriemördare som lämna en massa ledtrådar av geografisk natur. Och när man till sist lyckas knyta ihop allt visas nån slags symbol som avslöjar mördarens gömställe ... eller kanske nästa offer?
Användandet av kartan skulle vara central för hur rollpersonerna tar sig an fallet.
Ja, givet! 80s style. Skjut dom i huvudet goes New York!Massivt zombieapokalypskräl känns som en uppenbar kandidat
Jag tänker superhjältar. Deras strider är väldigt - tredimensionella. De flyger, hoppar, kastar. Och alla bra superhjältar slåss i New York.
Det kräver dock ett spelsystem där man får bonus för höjdövertag i strid?Älskar detta!
Det var det King Kong missade?Det kräver dock ett spelsystem där man får bonus för höjdövertag i strid?

Det påminner om när jag var i London i höstas. Med på resan var ett massivt Harry Potter-head som hade en lång lista med platser som förekommer i filmerna som skulle besökas. En av dem var huset där (vill jag minnas) Fenixordern har sitt högkvarter. Huset var ett typiskt engelskt radhus i ett typiskt engelskt bostadsområde.Något sådant ja. Men Tom’s Restaurant bör också finnas med.
Fun fact: i serien används bara exteriören av stället som alltså finns på riktigt. Interiören är i verkligheten mycket mindre. Jag har varit där. Personalen var väldigt trött på att förknippas med tv-serien…
Ett vanligt fenomen – Arne Anke har haft mer än en satirsida om fenomenet och Ben Aaronovitch skriver till och med i en av sina Rivers of London-böcker "om ni vill se det här huset i verkligheten, var lite respektfulla emot de som bor där" – men det borde gå att göra något av i rollspel. Låt rollpersonerna hör talas om att en viss känd äventyrare ofta bodde på ett visst värdshus och att han lämnade en skattkarta efter sig. När de är där och gör lite diskreta förfrågningar servitrisen trött ut och suckar djupt "hans run är tredje på vänster hand, för ett silver kan jag visa hur man öppnar lönnfacket han förvarade sin skattkarta i".Det påminner om när jag var i London i höstas. Med på resan var ett massivt Harry Potter-head som hade en lång lista med platser som förekommer i filmerna som skulle besökas. En av dem var huset där (vill jag minnas) Fenixordern har sitt högkvarter. Huset var ett typiskt engelskt radhus i ett typiskt engelskt bostadsområde.
När vi står där och med hjälp av en bild i en telefon försöker lista ut exakt vilket hus det är så passeras vi av en lokalinvånare som i förbifarten när hon går förbi pekar lite trött och säger "The Potter house is number 24.". Tydligen var vi inte de första som stått där och försökt se ut som att vi var där i helt andra ärenden.