Isometrisk karta över NY

Hur ska man använda denna i sitt rollspelande?
Jag ser framför mig en procedurell poliskampanj där man jagar en seriemördare som lämna en massa ledtrådar av geografisk natur. Och när man till sist lyckas knyta ihop allt visas nån slags symbol som avslöjar mördarens gömställe ... eller kanske nästa offer?

Användandet av kartan skulle vara central för hur rollpersonerna tar sig an fallet.

Jag ser den som praktisk för allt spel i NY. Jag har noll koll på geografin där, och den ger en helt annan känsla för det än vad en platt karta ger.

Den utspelar vi sig till 95% i Seinfelds lägenhet? :)

Något sådant ja. Men Tom’s Restaurant bör också finnas med.

Fun fact: i serien används bara exteriören av stället som alltså finns på riktigt. Interiören är i verkligheten mycket mindre. Jag har varit där. Personalen var väldigt trött på att förknippas med tv-serien…

Massivt zombieapokalypskräl känns som en uppenbar kandidat

Eller Ensam hemma 2: vilse i New York-rollspelet

Skulle också kunna vara karta över övervärlden för en Esoteric Enterprises (urban fantasy osr) kampanj

Jag ser framför mig en procedurell poliskampanj där man jagar en seriemördare som lämna en massa ledtrådar av geografisk natur. Och när man till sist lyckas knyta ihop allt visas nån slags symbol som avslöjar mördarens gömställe ... eller kanske nästa offer?

Användandet av kartan skulle vara central för hur rollpersonerna tar sig an fallet.

Det här känns sjukt coolt!

Back