Nekromanti Isis har hackat riotminds.

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Minimoni;n96679 said:
Man kan inte längre ladda ned drakar pdferna. Det enda man får är ett jävla isis meddelande.

Moderator, ta bort min tråd på OT-forumet. Behåll den här istället.
Err, antagligen en dum fråga, men vilket ISIS? Är det ISIS/ISIL som har BH-stöd, eller pratar vi om feministnätverket ISIS (känt från gotcontråden) som jag inte tror har BH-stöd?
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Behöver dock inte vara ISIS-medlemmar eller ISIS-sympatisörer, kan vara gamla, goda vanliga hackers som tagit nån propagandabild från dem och klistrat in.

Är ju bara att gå till något kommunhus om natten, tagga lite hakkors och sedan kommer löpsedlarna att NAZISTERNA ATTACKERAR, NAZISMEN ETABLERAR SIG.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Kärlekscraft;n96924 said:
Behöver dock inte vara ISIS-medlemmar eller ISIS-sympatisörer, kan vara gamla, goda vanliga hackers som tagit nån propagandabild från dem och klistrat in.

Är ju bara att gå till något kommunhus om natten, tagga lite hakkors och sedan kommer löpsedlarna att NAZISTERNA ATTACKERAR, NAZISMEN ETABLERAR SIG.

Det är sant att det KAN vara så, men är det inte lite konstigt att direkt anta att det är någon som låssas vara en grupp. Jag menar är det inte mer logiskt att anta det uppenbara.

Du vet om det ser ut som en anka och kväker som en anka så är det förmodligen en anka, inte en hund som låsas.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Lukas;n96942 said:
Det är sant att det KAN vara så, men är det inte lite konstigt att direkt anta att det är någon som låssas vara en grupp. Jag menar är det inte mer logiskt att anta det uppenbara.

Du vet om det ser ut som en anka och kväker som en anka så är det förmodligen en anka, inte en hund som låsas.
Ja, men varför skulle ISIS vilja hacka just Riotminds?? Någonting stämmer inte här..................
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Kärlekscraft;n96943 said:
Ja, men varför skulle ISIS vilja hacka just Riotminds?? Någonting stämmer inte här..................

Som stövelkatten sa, så var nog Riotminds utvalda av slump.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Alla servrar som är kopplade mot nätet angrips konstant av bottar, så urvalet är nog snarast att en bott lyckades hitta en ej igentäppt säkerhetshål alternativt lyckades bruteforca ett inloggningsnamn och lösenord. Använder de webbhotell kan det vara någon annan med för svag säkerhet, och att skotten mellan webbsiterna inte är täta nog.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Jag tror inte det var helt slumpartat. Har alltid tyckt att riotminds är ett rätt udda och uppseendeväckande namn.
 

Demodog

Veteran
Joined
26 Jun 2013
Messages
45
Har det hänt igen eller e det bara servern som gått å lagt sig? kommer inte in på riotminds.se
 
Top