Nekromanti Isis har hackat riotminds.

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,338
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Själv gillade/gillar jag möjligheten att på lagligt vis ladda ned äldre spel, så att få isis propaganda istället stör mig jävligt mycket och jag hoppas att riotminds löser det hela så jag slipper att bli gangster igen och söka efter spelen på interners bakgator och gränder.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Minimoni;n96684 said:
Jag är trög när det gäller att förstå memes och liknande så klippet du visar säger mig nästa inget. Kanske att du vill vara lite dryg!?

Jag är chockad och vantrogen över dataintrånget!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,641
Location
Huddinge
Alltså det här var det absurdaste jag varit med om,

Hur desperata är ISIS egentligen?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Lukas;n96694 said:
Alltså det här var det absurdaste jag varit med om,

Hur desperata är ISIS egentligen?
De postar bilder på sig själva med söta katter.

Dra dina egna slutsatser. ;)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,338
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag överreagerar säkert men isis är det värsta jag vet. Så allt som har med dem att göra får mitt blod att koka och göra dumma saker som att åka ned och kriga mot dem. Problemet är att jag skulle dö av skräck innan jag ens var framme.

Jävla isis skit.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,232
Location
Stockholm
Det här är absurt på så många nivåer. Kommer att komma ihåg detta många år framöver.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,641
Location
Huddinge
Ni vet om man läser "De övergivnas arme" så framställs vi rollspelar på ett liknande sett som ISIS framställs i vår media.
Så kan det vara så att ISIS fått för sig att vi svenska rollspelare är som de och de ser oss som en möjlig allierad? :p
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,232
Location
Stockholm
Lukas;n96713 said:
Ni vet om man läser "De övergivnas arme" så framställs vi rollspelar på ett liknande sett som ISIS framställs i vår media.
Så kan det vara så att ISIS fått för sig att vi svenska rollspelare är som de och de ser oss som en möjlig allierad? :p
Definitivt. Glöm snacket om källarmoskéer och terrorläger. Det är WRNU som är vägen in. Det är genom WRNU vägen till makten går.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
804
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Med största sannolikhet så var det mest en "slump" att just riotminds blev hackade. Och då förmodligen på grund av dålig säkerhet. I samma veva angreps garanterat flera andra helt random sidor. Sen vette fan om man kan ge Isis all cred för attacken. Världen kryllar ju av mer eller mindre begåvade hackers som mest gör det "for teh lulz". Personen/personerna bakom den här attacken tycker väl att Isis budskap är rimligt och gör attackerna i Isis namn - men jag har svårt att tro att Isis verkligen ligger bakom attackerna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,642
Location
Rissne
Kanske tyckte ISIS också att Riot är "sådär" som spelmakare? "VAFAN HAR NI GJORT MED DRAKAR OCH DEMONERRRRRRR!?"

Hur kunde det här hända förresten? Jag trodde Riot jobbade med "bland sveriges/världens bästa" webbutvecklare för att utveckla deras "helt unika" sajt? Eller gällde det kanske bara deras rollspelswiki?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,232
Location
Stockholm
Stövelkatten;n96721 said:
Med största sannolikhet så var det mest en "slump" att just riotminds blev hackade. Och då förmodligen på grund av dålig säkerhet. I samma veva angreps garanterat flera andra helt random sidor. Sen vette fan om man kan ge Isis all cred för attacken. Världen kryllar ju av mer eller mindre begåvade hackers som mest gör det "for teh lulz". Personen/personerna bakom den här attacken tycker väl att Isis budskap är rimligt och gör attackerna i Isis namn - men jag har svårt att tro att Isis verkligen ligger bakom attackerna.
Meh, nu är du alldeles för seriös. Jag vill be dig att omgående upphöra med det.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,338
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Fast även om det är en som gör det för the lulz och tycker isis budskap är rimligt så är det väl ändock isis som står bakom?
Jag tror personligen inte isis är en toppstyrd pyramid utan snarare just en bunt med sympatisörer som gör allt från hackning till folkmord.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
804
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Minimoni;n96729 said:
Fast även om det är en som gör det för the lulz och tycker isis budskap är rimligt så är det väl ändock isis som står bakom?
Jag tror personligen inte isis är en toppstyrd pyramid utan snarare just en bunt med sympatisörer som gör allt från hackning till folkmord.

Ja, jo. Det är väl inspirerat av Isis i alla fall. Och det är väl illa nog. I synnerhet om personen i fråga istället för att h4xx0ra lite bestämmer sig för att skjuta folk. Men som IT-attackerna i Isis namn sett ut än så länge så är de mest störande. En viss propagandaseger kanske, men ingen världsomvälvande samhällsskada direkt. Jag skulle bli orolig den dag man ser hur terrorgrupper själva anstränger sig för att skapa sig kapacitet att genomföra riktigt skadliga IT-attacker (mot typ vattenreningsverk och liknande). Då har vi ett problem. :p

(Isis i Irak och Syrien är nog ganska så säkert toppstyrda - det är inte rimligt att nå sådana militära framgångar som de gjort utan ordentlig ledning.)
 
Top