Manacle and Coin alltså?
Då måste du vara oerhört fascinerad av The Guild och detaljerna kring detta. Själv var jag allt annat än imponerad av en bok som i ganska liten mening beskrev karaktärerna bakom denna organisation och i större grad tycktes uppehålla sig vid relativt ointressant (för mig iafl) information rörande ekonomi och karavanstruktur.
Min gode vän Joel, som även han spelleder Exalted för vår grupp är personligen intresserad av The Guild eftersom det framstår som den största maktfaktorn där det mestadels är vanliga dödliga inblandade som styr och ställer, vilket är en kontrast till de andra maktblocken som styrs av olika sorters Exalted, gudar och dylikt. Trots sitt intresse var inte heller han vidare imponerad av Manacle and Coin dock, vi anser inte att det är en särskilt givande bok.
Var ett bra tag sen jag kollade i den nu (Vi har nästan samtliga Exalted böcker, så det blir en del att läsa), men jag vill alltså minnas att den var allt annat än bra.
---
Jag slår hellre ett slag för Games of Divinity, då det var först med den boken jag till fullo förstod vad som skiljde Gudar, Elementarer och Demoner åt och hur dessa varelser fungerade. Dessa varelser innehar en såpass stor ställning i Exalteds värld och är samtidigt en (för mig) tämligen nytänkande företeelse i en fantasyvärld att jag personligen snarare skulle rekommendera denna bok som ett tredjeval.