Nekromanti Intresse för nytt varulvsspel i början av januari?

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Kan man på något smidigt sätt få info om hur det skulle gå till? Varulvsspel säger mig inte särskilt mycket, tyvärr (tja, det är varulvar med, på nåt vänster...).

Übereil
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Reglerna förklaras ganska bra i det här inlägget:
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads....html#Post702954

även om det förstås var specifika just för det spelet så säger det en hel del om hur det brukar gå till. Om du sen vill förstå lite mer hur det fungerar i praktiken så är det bara att läsa vidare i tråden. Spelet har många likheter med en lek/spel som utövas afk under namnet "Maffia".
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Ah, verkar värt att testa (jag lär inte ha problem att posta dagligen). Så, jag anmäler intresse.

Übereil
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Ubereil said:
Ah, verkar värt att testa (jag lär inte ha problem att posta dagligen). Så, jag anmäler intresse.

Übereil
Lysande übereil, och tack Björn för att du singlar in lite info till frågande. Verkar som att den startlistan av spelare vi får upp kommer bli riktigt stark (Björn som en varulvsnestor och nu Ûbereil som har insikt i Blood Bowl-världen)! Får jag inte till 16 ordinarie kan jag skära ner storleken något, men ser ju helst att kunna köra på den uppsättningen jag planerat för.

---

Planerad spelstart: 10 januari
Kollar av anmälan och skickar ut roller dagarna innan dess.

Tingade platser:
1 Måns
2 solvebring
3 Lukas
4 Vicotnik
5 RealDream
6 Feuflux
7 Vimes
8 Björn den gode
9 Ûbereil
10 Purgatory
11
12
13
14
15
16

Reserver
1 (Brynolf)
2 krank
3 Basenanji
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag har tenta den 15:e men efter det bör jag kunna vara med, så skriv upp mig på deltagarlistan.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Det börjar närma sig den 10e och skulle gärna se att vi blev något fler än 10 spelare, även om jag nog kan skära ner det till det formatet också om det blir nödvändigt.

Så häng på här gott folk, skriv upp er i tråden (sen vill jag ju hellre ha tio personer som är på än 16 som kör halvhjärtat, men det säger ju sig självt)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Jag kommer åka bort över helgen (antagligen fredag-söndag) bara så du vet så att jag inte tappas bort.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Sista chansen att hoppa på varulv á la Blood bowl

Nu har avstämnings-PM gått ut till alla som anmält intresse. Sista chansen för icke anmälda att göra sin röst hörd här i tråden om de vill hoppa på. I helgen går roll-PM ut och då är det för sent.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Sista chansen att hoppa på varulv á la Blood bowl

Johoohno said:
Nu har avstämnings-PM gått ut till alla som anmält intresse. Sista chansen för icke anmälda att göra sin röst hörd här i tråden om de vill hoppa på. I helgen går roll-PM ut och då är det för sent.
Lycka till, hörrni! Det ska bli väldigt intressant att se vad Johoohno lyckas skapa. Den här gången följer jag er från åskådarbänken.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Sista chansen att hoppa på varulv á la Blood bowl

Jag kan stå som reserv om nån trillar av längre fram men är som sagt puts väck fram till den 20/1.

Blood bowl-tema låter ju helt fantastiskt faktiskt. Ska bli kul att följa.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
RealDream efterlyses

Då har alla utom RealDream svarat på avcheckningsmejlet. Så fort hans svar kommer in, eller imorgon, slumpar jag roller och skickar ut roll-PM.

Spelet drar igång imorgon kväll. Runt 21.30 lägger jag då upp speltråden i det här forumet.

Om någon känner RealDream kan ni kanske påminna honom?
 
Top