Nekromanti Intresse för nytt varulvsspel i början av januari?

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Jag är, som tidigare nämnt, lite sugen på att moderera ett varulvsspel här i början av januari (kanske inte direkt efter nyår, men någon vecka in i 2011 eller så).

Ett intressant tema som jag funderar på att laborera med är Blood Bowl. :gremgrin:

Hur är det med intresse tid och möjlighet för folk? Finns det underlag för en ny omgång?

Jag må vara lite av ett oskrivet kort då min röst sällan hörs på forumet utom just vid varulvsspelen, och inte heller då tillhör jag de mer frikostiga postarna, men jag har modererat ett flertal spel på mafiascum.net, sidan där jag tror Rising fann spelet och förde det till oss. Här har jag även deltagit i en tre fyra stycken.

Tidigare har ni alltså fått analysera Risings oberäkneliga konstruktioner (Varulv, Gotham, wrnu), för att sedan bekanta er med Feus pålitliga maskineri (DoD, Cthulhu, Star Wars, Mutant, Western - har jag glömt något?). Nu har ni alltså chansen att bevittna steg tre i raketen, ett oskrivet kort där gamla varulvsrävar inte kan stödja sig på att "så brukar han bygga sina spel här."

Planerad spelstart: 10 januari
Kollar av anmälan och skickar ut roller dagarna innan dess.

Tingade platser:
1 Måns
2 solvebring
3 Lukas
4 Vicotnik
5 RealDream
6 Feuflux
7 Vimes
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Reserver
1 (Brynolf)
2 krank
3
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,045
Location
Ereb Altor
Jag är så fett revanchsugen efter två snöpliga spel så jag är garanterat på om vi så drar igång den 24:e! :gremsmile:

Hmmm...jag undrar om jag får varulvsstämpel på mig om jag lever runda 2? :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag vet inte hur pass grymt äckligt upptagen jag kommer vara med mina studier då eftersom de kurser jag ska läsa kommer att vara tidskrävande men jag sätter upp mig temporärt. Så ja, jag är gärna (kanske) med. =)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Intresse för nytt varulvsspel i början av janu

Jag är intresserad men kan först från och med den 10 januari.

~ Vicotnik som inte kan motstå frestelsen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Re: Intresse för nytt varulvsspel i början av janu

Jag är gärna med och klantar till det för byborna igen, fast jag är borta fram till slutet av januari (20:e typ)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag är gärna med. Jag satt och läste feflux western-spel och tyckte att det verkade ruskigt roligt. Gröngöling är jag, men förhoppningsvis kan jag tillföra någonting iaf.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,592
Location
Rissne
Jag måste nog tyvärr avböja. Senaste varulvsspelet fick mig att inse att tiden inte finns riktigt just nu, eller att jag iaf inte kan garantera att jag kan prioritera varulvsspel framför rollspelamakande, pluggande och jobbande. Dvs, jag skulle kunna vara med, men jag skulle inte tillföra så mycket till bybosidan.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Måns said:
Jag är så fett revanchsugen efter två snöpliga spel så jag är garanterat på om vi så drar igång den 24:e! :gremsmile:

Hmmm...jag undrar om jag får varulvsstämpel på mig om jag lever runda 2? :gremsmile:
Utmärkt! Jag tror jag uppgraderar den här tråden till en intresseanmälan (lägger in de som anmält sig i första posten).
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Intresse för nytt varulvsspel i början av janu

Brynolf said:
Jag är gärna med och klantar till det för byborna igen, fast jag är borta fram till slutet av januari (20:e typ)
Jag tänker ju dra igång runt den tionde och tio dagar bortavaro i inledningen är nog lite mer än "byn" klarar av, skulle du bli varulv innebär det frikort i flera speldagar. Och skulle du vara bybo kan varulvarna låta dig lva flera dagar utan att du utgör något hot. Däremot sätter jag upp dig på reservlistan, känns klokt att ha några som man kan stoppa in när andra får förhinder. Känns det okej med dig?
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
RealDream said:
Jag är gärna med. Jag satt och läste feflux western-spel och tyckte att det verkade ruskigt roligt. Gröngöling är jag, men förhoppningsvis kan jag tillföra någonting iaf.
Jag är övertygad om att spelen blir som bäst om det inte är en fast insutten grupp som utgör hela byn, nybörjare är de som rör om i grytan mest och håller nerven i spelet. Välkommen.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
krank said:
Jag måste nog tyvärr avböja. Senaste varulvsspelet fick mig att inse att tiden inte finns riktigt just nu, eller att jag iaf inte kan garantera att jag kan prioritera varulvsspel framför rollspelamakande, pluggande och jobbande. Dvs, jag skulle kunna vara med, men jag skulle inte tillföra så mycket till bybosidan.
Tråkigt att höra, men jag är helt med på vad du menar. Så oerhört lätt att bli uppslukad av varulvsspelen. Själv har jag varit biten sedan Rising introducerade det här på sajten och har aktivt fått ta besluten att nu behöver jag x antal veckor/månader utan maffia/varulvspel för att inte vara konstant fjättrad.

Skulle det vara okej om jag sätter upp dig som reserv, så kan du om behovet uppstår igen ta ställning till om du vill och har tid?
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Intresse för nytt varulvsspel i början av janu

Vicotnik said:
Jag är intresserad men kan först från och med den 10 januari.

~ Vicotnik som inte kan motstå frestelsen.
10e januari låter som en ypperlig dag för start! Måndag och allt (tänker nog vidmakthålla traditionen här med måndag - torsdagsschemat.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,592
Location
Rissne
Johoohno said:
Skulle det vara okej om jag sätter upp dig som reserv, så kan du om behovet uppstår igen ta ställning till om du vill och har tid?
Visst.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Kul!

Kul! Jag är med.

Jag har ju aldrig spelat varulvsspel på forum hur konstigt det än låter. Så det är väl fanimig på tiden. :gremsmile:

Sen har jag ju 40-timmars arbetsvecka samt småbarn att ta hand om, men det ska nog gå bra ändå.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Kul!

Feuflux said:
Kul! Jag är med.

Jag har ju aldrig spelat varulvsspel på forum hur konstigt det än låter. Så det är väl fanimig på tiden. :gremsmile:

Sen har jag ju 40-timmars arbetsvecka samt småbarn att ta hand om, men det ska nog gå bra ändå.
Utmärkt och kul att det fortfarande lockar nybörjare :gremwink:
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Intresseanmälningarna har inte direkt haglat in, men kanske är det bara dålig tajming inför julen?

Ska försöka ragga folk som varit med tidigare via PM imorgon kväll eller så. Om det passar folk bättre att skjuta på det till senare i januari så funkar det också.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Hej! Jag är förstås OMÅTTLIGT sugen.

Men, jag har varit sjuk och vet ärligt talat inte om jag kommer orka med. Kan man skriva upp sig med reservation för att man kan hoppa av någon dag innan spelstart bara?
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Ja, jag skriver upp dig, så får du meddela om det inte funkar sedan. Hoppas ju på att få till det med lite reserver också, men än så länge ser det lite skralt ut.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Klart jag ska vara med! Sen är jag ju numera löneslav på heltid så jag kommer inte vara mitt forna hyperaktiva jag. Jag ska dessutom försöka vara lite snällare, det är ju ändå jul nu.
 
Top