[Intresse] En Garde! (1975)

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,291
Pfft! Jag spottar på era titlar! Låt er skicklighet med värjan tala istället!
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Kul att detta spelas! Följer med stort intresse och svär lite att jag missade att kasta mig in i det själv!
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
*pinsam tystnad följt av harkling*

"
Vilket uselt väder vi haft på sistone, mina herrar, inte sant?"
Åh, mon diue! Känns som åska i luften. Låt hos spara på krutet till gränsregementens kanoner och bege oss på lokal i stället. Mina fickor är fyllda och jag känner att fru Fortuna leder mina steg. Till spelhuset för förlustelse och vin! Låt vinet flöda bröder.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Kan jag vara med i flera klubbar samtidigt?

Att underhålla hålldamer. Betalar jag för varje vecka jag besöker henne, eller varje vecka som förflyter?
 
Last edited:

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Man kan endast vara med i en klubb, men kan besöka andra klubbar som medplockad gäst. Du betalar hålldamen för varje vecka du besöker henne – men om du inte besöker henne under hela månaden får du -2 statuspoäng på grund av avsaknad av damsällskap.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Vid min ära, jag är varken fattig eller trasig! Jag kan hjälpa er att sprätta bort lite av ert ego! En garde!
Måhända är ni inte fattig men jag anar rost på er klinga och er broderierna på er skjortel ser inte ut att vara från Flandern. Att det är guldtråd i min klädedräkt är ju för alla att se. Men jag anar vadmal I din jacka och skorna ser ärvda ut. Jag kan rekommendera skomakarmäster Walters på Rue Firmage om han kan läsa… och den där lukten ni för, här ta en dust av min parfym. Seså!
 

Renberg

Veteran
Joined
11 Jul 2015
Messages
29
Location
Sollentuna
Vad skriver vi i vilken tråd?
Hur funkar det där med regementen? £££
Vilka klubbar finns och vad kostar medlemskapen? (någon som är gratis?)
Kan filles de joie (glädjeflickor) ersätta hålldamer som kvinnligt sällskap?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Vad skriver vi i vilken tråd?
Hur funkar det där med regementen? £££
Vilka klubbar finns och vad kostar medlemskapen? (någon som är gratis?)
Kan filles de joie (glädjeflickor) ersätta hålldamer som kvinnligt sällskap?
Läs scrollback.

Där framgår iaf vilka klubbar som finns, vad de kostar, och regler för bordellbesök.

Regementsreglerna väntar vi på.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Nu har jag lagt till regler för att gå med i regementen i dokumentet. Fråga gärna om något behöver klargöras. Kampanjer, gränsregementen och liknande kommer läggas till imorgon eller övermorgon, men det är inget som lär vara aktuellt i nuläget – ett gränsregemente är framför allt en plats man befinner sig på för att undvika sina björnar.
 

Renberg

Veteran
Joined
11 Jul 2015
Messages
29
Location
Sollentuna
De 15 poäng som behövs för att gå upp från nivå 4 till 5, är de utöver de 4 poäng som krävs för att behålla nivå 4?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Var hittar jag information om regementen och klubbar att gå med i och hålldamer att förföra? Jag hittar ingen länk till det där dokumentet som nämnts då och då.

Jag bara förutsätter att olika regementen och klubbar har olika status, och man vill ju inte engagera sig i något under sin värdighet.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Var hittar jag information om regementen och klubbar att gå med i och hålldamer att förföra? Jag hittar ingen länk till det där dokumentet som nämnts då och då.

Jag bara förutsätter att olika regementen och klubbar har olika status, och man vill ju inte engagera sig i något under sin värdighet.
Det stämmer, har länkat till det i speltråden nu också.
 
Top