Rickard
Urverk speldesign
Jag älskar spela ut strider och action men jag har börjat gå ifrån det styltiga stridsystemet som är i alla rollspel till att gå mer mot skill challenges.
Så rulla lite vad som helst under striden och beskriv effekten av det.
Så rulla lite vad som helst under striden och beskriv effekten av det.
En sak som jag tyckte saknades i conflict resolution (ett slag för en konflikt) var förståelse för hur det är tänkt att fungera. "Ett slag för strid? Känns slumpmässigt."
Om vi glömmer vad termen "conflict resolution" innebär för folk (om det nu inte är en ny term för dig)...
Senaste åren har jag börjat experimentera kring situationer, där jag använder tankesättet "lyckas eller ge en konsekvens om man misslyckas med handlingen". Hur man misslyckas spelar ingen roll, a) om det är ett slag, b) om spelledaren ger en konsekvens redan på förhand som alltid inträffar eller c) om spelledaren...
Om vi glömmer vad termen "conflict resolution" innebär för folk (om det nu inte är en ny term för dig)...
Senaste åren har jag börjat experimentera kring situationer, där jag använder tankesättet "lyckas eller ge en konsekvens om man misslyckas med handlingen". Hur man misslyckas spelar ingen roll, a) om det är ett slag, b) om spelledaren ger en konsekvens redan på förhand som alltid inträffar eller c) om spelledaren...
- Rickard
- Replies: 6
- Forum: Rollspelsmakande