Nekromanti INTE en sida i mängden!!!

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Det har jag visst

Sitter nu och kör 800*600 och då är det inte roligt. "Rullning" i sidled är väl det värsta man kan tänka sig, och detta är tyvärr nödvändigt i den upplösningen. Åtminstone om man inte skall missa allt som är till höger (vilket man ju inte vill).

/Azagthoth
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Snygg snygagre snyggast

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Herman är fetbäst!

Damn right I do. Roligare humorserie än Herman Hedning finns inte. Jonas Darnell är kung!

Nerosuferoth, halvbror till lilleman

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Japp, det är en sida som är helt klart snygg !!!
No doubt !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Fritt

Hero
Joined
7 Feb 2000
Messages
841
Location
Bullmark
Snygg sida, men FY VA STORA BILDER!
Det finns oskrivna regler för hur stor hemsidor får vara på internet. Den regelen är (gör sidan så liten som möjlig). Sedan finns det en massa siffror (Krille sa till mig en gång att du lägger ihop bilderna på sidan samt HTML kodens storlek och delar på 3. Är det över 10 är sidan för stor). Jag kollade förstabilden och efter att ha väntat en halv evighet kunde jag konstatera att den var 224K!!!
Vanliga modemanvändare (som jag och den största delen av de internetsurfande) så tar alltså 224K ca. 48,8 Sec om det går bra. Och vem väntar på en förstasida som tar nästan en minut att ladda ner? Inte jag i alla fall.
Jag kunde få ner första bilden till 25K utan märkvärd kvalitetsförändring.
Därför ett tips till alla som vill göra egna hemsidor:
- Snälla, försök att optimera bildernas storlek´. Tänk på oss stakars modemanvändare.

Men ganska snygg, det var den, även om inte jag orkade surfa omkring på den:)



// André Andersson
- Luck is a horse to ride like any other
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Såg, det nu...
Kul att någon uppmärksammar detta ärans och hjältarnas spel!

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
Re: Ja, fel av mig...

"<EM>Ja men nu är det min sida, jag bestämmer helt om jag vill köra den på 1024x768, ni får köra eran sida i vilken jävla upplösning ni vill. Jag kör <B>MIN</B> som <B>JAG</B> vill.</EM>"
Hahaha.. Det är rätt. Stå på dig.

"<EM>Men besökare som inte använder 1024*768-upplösning </EM>"
Är de så snåla att de inte köper ett grafikkort på 4 Mb så hur har de då råd med rollspelsböcker?

"<EM>Jag kollade förstabilden och efter att ha väntat en halv evighet</EM>"
Rätt. Kunde skrivit en text på som står att man kan klicka på bilden för att komma vidare.
Själv förstår jag inte varför man ska ha en startsida? De brukar vara är helt onödiga..

/[color:green]Han</font color=green> som skrev berömmet i ett tidigare inlägg
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Uppdaterad så att det...

...går snabbare att surfa runt på sidan nu. Jag har fixat till alla bilder så de tar mycke mindre plats, så nu går de smidigar.

te.x. så tar index.jpg bilden inte längre 244k utan 46k, rätt bra va?

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Tja det mesta är redan sagt om sidan, vill dock stämma in i lovsång. Äckligt snygg sida. Lustiga citat från spelmöten är alltid roligt att läsa.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Ja, fel av mig...

Själv kör jag en upplösning på 1280x1024, men jag kör aldrig i maximerat läge, det är en styggelse! :)

<I>"Ja men nu är det min sida, jag bestämmer helt om jag vill köra den på 1024x768, ni får köra eran sida i vilken jävla upplösning ni vill. Jag kör MIN som JAG vill."</I>

Ett otroligt löjligt uttalande. Att kunna nå ut till så många användare som möjligt är väl något man bör prioritera när man skapar en websida? Om jag kom in på sida anpassad för en upplösning på 1600x1200 skulle jag ganska snabbt klicka på krysset uppe till höger... Jag gissar på att en person som kör en upplösning på 800x600 skulle göra samma sak om han kom in på en sajt som är anpassad för 1024x768.

 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: Ja, fel av mig...

Äh lägg av va, jag kör min sida precis som jag vill och den upplösningen jag vill ha.

Hur skulle de se ut om jag sa att du måste ändra bakgrunsfärgen till pippigul och inga frames det är ute, och har varit det i ett antal år nu. Trevligt va!!!

Ha en bra da =)

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Härliga citat...

En skojig strip från Rosenius skämtarkiv angående kedjebrev... Vill ni ha mer hittas det på Rävspels hemsida, www.rollspel.com. Nerosuferoth Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ja, fel av mig...

Är de så snåla att de inte köper ett grafikkort på 4 Mb så hur har de då råd med rollspelsböcker?

Glöm för herrans namn inte bort det faktum att 1024*768 mer eller mindre kräver 17" skärm. Det går att köra så hög upplösning på 15", men det är inte skoj. Många använder datorer i skolan för att surfa, och jag har ännu inte träffat på en datasal i en skola med 17" skärmar. Har iofs inte träffat på en dator i en skola som kör 1024*768 heller...

Så kort sagt, låt gå att ett grafikkort inte är så väldans dyrt, men en 17" skärm är inte jättebillig direkt.

/Azagthoth
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ah, lägg av...

Senast jag var på en skola var igår. Datasalarna på universitetet kanske är sämre, vad vet jag. De två gymnasieskolor jag besökt de senaste året använde 15 eller 14" skärmar i samtliga datasalar, och körde 800*600.

/Azagthoth
 
Top