Nekromanti Information om världen till Eon IV

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
LordTengel;n232272 said:
Jag (och, tror jag, Helmgastarna) förstår att det kan bli lite förvirrat med det utspridda materialet. Vad gäller exempelvis alverna kommer alla folkslagsegenskaper för dem att samlas i boken Alviska rollpersoner (titel inte spikad), och då kommer det mesta av materialet inte att ha publicerats i artiklar eller andra böcker tidigare. I nuläget har jag exempelvis inte för avsikt att ha med Léaramegenskaper någon annan stans, och jag tror också att all Sanariinformation (förutom den enda grupp som presenterades i Codex Mundana) får vänta. De rätt speciella Henéa i Falkens stam kommer att finnas med i Kamor, men resten av flockarna har inget i den boken att göra. :cool:

Vad gäller andra folkslag är det nog delvis också avhängigt vad som efterfrågas, så det är ju aldrig fel att ni hör av er med önskemål. Personligen skulle jag exempelvis gärna skriva en modul som presenterar Rhung-Alari mer som en helhet (och integrerar mitt kärleksbarn Nermada ännu mer i världen), och det vore ju då ett lämpligt ställe för att ha med värden för thalasker, sabrier och nermadier. *hint, hint*

Hoppas det något besvarade dina frågor?
Om det besvarades! Och det besvarades underbart :). Jag börjar fatta upplägget tror jag. Förstår det som att med tiden ge ut mer sammanhängande information och att om gammalt material skrivs om så ur ett nytt perspektiv i så fall? Alltså t.ex. att göra Rhung-Alari som en helhet istället för att göra en bok per land. Och att fokusera mer på de som lever i områden istället för att se folkslag som enbart separata folkslag - vilket gjorts fint i grundboken tycker jag. Btw, Rhung-Alari = pepp. Nermada bring it on. Alviska rollpersoner = självklart awesome.

Eftersom du la upp bollen angående önskningar.
- Framförallt vill jag kunna spela på fler ställen än Jargiska Kejsardömet med nya regler för folkslag etc. Så Damarien känns ju super! Så även Rhung-Alari!!!!!!!!
- Kommer inte kunna låta bli att be om en Asharina bok (att som Rhung-Alari boken binda ihop fler länder än tidigare moduler vore råball) + folkslag o annat såklart.
- Ebhron kanske? Typ ingen aning om vad tusan som händer där.
- Mer cirefalier generellt för de nya reglerna. Är en obotlig Cerec Tzorcelan fan även om han är en stelis haha.
PS. Glad att Drevegan fortfarande fått va med lite i 4:an. Han påminner mig om den deprimerade roboten Marvin i Liftarens Guide till Galaxen

Okej, basically, jag vill ha allt :D. I slutändan har ni också en överblick som vi spelare inte har, så önskningar är bra men vi kan ju missa spännande saker som bara ni ser. Jag litar på er!
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
jascon;n232710 said:
[- - -]

- Kommer inte kunna låta bli att be om en Asharina bok (att som Rhung-Alari boken binda ihop fler länder än tidigare moduler vore råball) + folkslag o annat såklart.

[- - -]

Okej, basically, jag vill ha allt :D. I slutändan har ni också en överblick som vi spelare inte har, så önskningar är bra men vi kan ju missa spännande saker som bara ni ser. Jag litar på er!
Tack för tilliten. :wink: Gällande Asharina så är det ju lite en fråga om hur många osålda exemplar det finns av gamla Asharien & Soldarn. Personligen hade jag ju gärna sett en Asharinamodul som presenterar en del ny information om (och framför allt folkslag till) Västmark, Soldarn och Asharien, samt fläskigt med material till det nya landet Cermira. Håll tummarna och tjata på din lokala Helmgast. :cool:
 

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
LordTengel;n232913 said:
Tack för tilliten. :wink: Gällande Asharina så är det ju lite en fråga om hur många osålda exemplar det finns av gamla Asharien & Soldarn. Personligen hade jag ju gärna sett en Asharinamodul som presenterar en del ny information om (och framför allt folkslag till) Västmark, Soldarn och Asharien, samt fläskigt med material till det nya landet Cermira. Håll tummarna och tjata på din lokala Helmgast. :cool:
@HELMGASTARNA härmed tjatar jag febrilt och med brinnande hjärta!
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
jascon;n232917 said:
@HELMGASTARNA härmed tjatar jag febrilt och med brinnande hjärta!
Halloj!

Vi skulle gärna släppa en Asharinamodul med lite blandat och uppdaterat material om länderna där. Som det är nu har vi i teamet inte nog med tid eller folk som kan hjälpa oss för ro ihop en sådan modul. Just nu har vi fullt upp med att få ut Damarien och skriva på magibok, Kamor samt Strid, Våld och Död.
 

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
Kaigon;n233052 said:
Halloj!

Vi skulle gärna släppa en Asharinamodul med lite blandat och uppdaterat material om länderna där. Som det är nu har vi i teamet inte nog med tid eller folk som kan hjälpa oss för ro ihop en sådan modul. Just nu har vi fullt upp med att få ut Damarien och skriva på magibok, Kamor samt Strid, Våld och Död.
Och alla dom grejerna låter fantastiska! Ser fram emot det. Fick ett mail av er ikväll angående just kommande moduler. Skitkul! Och Eon IV känns magiskt, glad att va tillbaks i Eon känslan igen.

Nu vet ni i alla fall vad jag längtar efter utöver det som redan är planerat, Alviska rollpersoner, Rhung-Alari och Asharina moduler vore ju råball! Men som sagt, ni har säkert mycket nog nu.

Tack för svar!
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Om det är till någon glädje så har den här tråden inspirerat mig att komma igång med skrivandet på Alviska rollpersoner igen. Inga utfästelser om när den kan komma, dock.
 

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
Om vi slänger oss med önskningar, så skulle jag gärna vilja ha IV-iferad information om folken från områdena väster om Blå Havet, som Menon Aun, Tarhai (och ödlefolken! ;-) ).
Men framförallt Aunurierna. Jag nöjer mig med bara dem, utan att knussla det minsta ;-*
 

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
LordTengel;n233116 said:
Om det är till någon glädje så har den här tråden inspirerat mig att komma igång med skrivandet på Alviska rollpersoner igen. Inga utfästelser om när den kan komma, dock.
Fytusan va magiskt härligt att höra! Skickar massvis med glad peppande energi via astralplanet!
 
Top