Nekromanti Infiltratör - Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Recca said:
Vimes said:
Nä, Recca, det var inte så jag menade. Ett auto-JA när deadlinen är passerad är ju inget som ska ske hela tiden, utan ett sätt att få spelet att över huvud taget fungera om någon inte lagt en röst. Men blir det återkommande att någon inte är aktiv så behöver vi ju ersättare, så klart.

För övrigt tycker jag fortfarande att det inte vore så dumt att cappa antalet inlägg per omröstning. Man har tre uttalanden (fler kan kanske komma att behövas i senare rundor?) liksom, det blir också en sorts deadline, då diskussionen har en övre gräns blir ju omröstning nödvändigt.
Jo visst. Då får vi meta-argument om på vilket sätt folk väljer att spendera sina inlägg. Om man skriver nåt halv-vettigt så är man högeligen misstänkt sedan. Och spelare som, du, jag, Mukwa, K.K och till viss del Tyr kommer skriva mastodont-inlägg på flera sidor för att få plats med alla sina teorier, argument mot/för etc. I själv verket så blir det inte mindre volym på inläggen, tror inte jag.

Det fanns ju absolut tendenser åt det hållet i R1.1.
Fast nä... vi kommer inte ens i närheten komma upp i samma kvot om vi sätter ett cap. Det är ju när vi bemöter inlägg som det blir mycket text. Det kommer vi inte kunna göra, och därför går det inte att fylla ut sina 3 poster med lika mycket text som 1000 inlägg / deltagere ger.

Men jag är för att pröva nåt nytt, så jag tycker gott att vi kan begränsa snacket i trådarna ändå. Men som det är nu får folk mer att läsa bara för att det diskuteras huruvida vi ska begränsa mängden text, och det känns ju drygt och meningslöst tycker jag :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Tyr said:
Det är en dålig idé att begränsa inlägg igen. Det känns som en lösning på ett problem vi inte har (och är dessutom kontraproduktivt). Den gör knappast något åt problemen vi verkligen har, där röstningen är det största. Den måste bli snabbare för att spelet inte ska hålla på i månader. Ett första steg vi skulle kunna prova är att när Data gör sin midnattsredovisning så skriver han ut vilka som inte röstat. Det ger en ökad press på de som är kvar för var dag som går eftersom alla vet vem eller vilka det är som såsar. Det verkade fungera på !Paxen senast. En bonus är att det är troget orginalspelet också, eftersom man där kan se när folk röstar men inte vad innan alla har röstat.

Sedan kan man kombinera det med någon regel som redan föreslagits. Som att när bara 1 röst återstår så kan Data välja att ge spelaren x antal timmar på sig att rösta innan dennes röst räknas som för.

Fixar vi röstningen så blir rundorna kortare vilket på ett naturligt sätt håller nere antalet inlägg (om det anses vara ett problem). Det sparkar också igång spelet vilket löser ett annat problem. Vill inte ge infiltratörerna några tips dock, så det får ni föreställa er själva vad det kan vara. :gremsmile:
Det här är antingen ulvtänk utan att ha reflekterat över hur det skulle vara positivt för byn, eller så är det bara ett feltänk eftersom det inte skulle vara positivt för byn :gremsmile: Då är det ju bara för infiltratörerna att inte rösta tills de har skaffat sig den info som behövs. Nä, det är kasst. Och det är ulvigt. Vi begränsar inte mängden text i tråden för att det är bra för byn, för det suger för byn. Antingen begränsar vi den för att det är dåligt för ulvarna, och/eller för att göra det här spelet till en upplevelse utöver det vanliga varulvsspelet.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Mukwa said:
eller vänta... Data har skrivit vilka som inte har röstat, va?
Det tror jag inte, eller? Han listar hur många det är som har röstat. Jag tror det skulle vara bra om vi fick veta vilka som inte röstat med jämna mellanrum. Då kan vi pressa om det är läge för det, eller kanske fråga vad personen behöver för att göra ett ställningstagande så att vi på så sätt arbetar mot slutet på omröstningen. Nu väntar vi bara på att en okänd person ska rösta...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Mukwa said:
Vi begränsar inte mängden text i tråden för att det är bra för byn, för det suger för byn. Antingen begränsar vi den för att det är dåligt för ulvarna, och/eller för att göra det här spelet till en upplevelse utöver det vanliga varulvsspelet.
Nä, alltså. All erfarenhet från varulvsspel på WRNU pekar ju på att ju mer aktivitet desto bättre för byn, i princip.

Det bästa vore ju om vi låg på 1000+ inlägg för varje omröstning då skulle vi typ vinna med 3 - 0 :gremsmile: Förslag på att cappa mängden inlägg är för att det ska vara kul, annorlunda och sådär. Begränsningen av antal inlägg per dag var däremot inget vidare, då det istället sänker tempot.

Förslaget att ha deadlines för rösterna handlar inte heller om att det är bättre för byn, utan för att spelet har blivit jävligt segt. Bäst för byn är ju som det är nu, där vi faktiskt styr själva när en omröstning avslutas. Men jag tycker det här är sego.

---

Sen va. Jag har lite grejer jag vill snacka om (fortfarande huvudsakligen KK och Tyr :gremsmile: ), men jag vetefasen. Hade tänkt att rulla vidare efter att omröstningen blivit klar, men den blir aldrig klar och de senaste inläggen har ju bara varit metadiskussion. Känns som om vi är i limbo just nu, som om vi är i ett mellansnack mellan två halvlekar typ :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Ps. Vicotnik har jag sett online flera gånger på senaste tiden. Men han skriver inget i tråden. Ett "Jag lever och har röstat" tycker jag i varje fall han borde kunna bjucka på. Ds.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Vimes said:
Ps. Vicotnik har jag sett online flera gånger på senaste tiden. Men han skriver inget i tråden. Ett "Jag lever och har röstat" tycker jag i varje fall han borde kunna bjucka på. Ds.
Ja jag är online, jag lever, jag läser tråden och jag har röstat FÖR förslaget sen lång tid tillbaka. Så för min del så väntar jag bara på att vi ska få ett resultat från uppdraget i nuläget.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Vicotnik said:
Ja jag är online, jag lever, jag läser tråden och jag har röstat FÖR förslaget sen lång tid tillbaka. Så för min del så väntar jag bara på att vi ska få ett resultat från uppdraget i nuläget.
Check.

Jag kan tänka mig att du känner att det inte finns så mycket att diskutera (det kanske det inte gör heller, med tanke på att vi sitter och spekulerar i hur spelupplägget borde ändras), men tror du att du kommer bli mer aktiv i tråden?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Som det har varit så har jag senast röstat ja för presidentens förslag, just for the hell of it.
President Reccas förslag då? Eller är du kvar på President Tyrs förslag?
Som sagt, jag har noll koll.. FFS, har inte sett President Reccas förslag.. -.-
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Är det fortfarande Recca, Vimes, Mukwa som är nominerade?

Jag gillar inte den sammanslutningen, främst för att jag har ingen känn på någon av dom 3. Inte för att det betyder något, ni vet ju hur bra koll jag har just nu.

Som det är nu så kommer jag nog lägga en Nej-röst, enbart för att jag inte kan stå för att säga ja för dessa 3.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Ja, det är vi som är nominerade. Rösta som du vill, så länge du gör det snart :gremsmile: Jag tror för övrigt att det inte spelar så mycket roll, då de flesta verkar rösta för, och det bara är din röst kvar.

Gott att du röstar i varje fall!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,482
Location
Helsingborg
Runda 1 - röstningsresultat 2



FAS 2 - de tre kandidaterna Recca, Vimes och Mukwa ska skicka PM till mig huruvida de kämpar för FRAMGÅNG eller SABOTAGE (enbart infiltratör).

När alla tre har röstat blir det en ny runda och en ny tråd. Då får vi se om vi behöver regler för att påskynda rundorna.
 

Attachments

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Runda 1 - röstningsresultat 2

. . . . . . .

...

Varför händer det inget? Mukwa! Kom igen då!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Runda 1 - röstningsresultat 2

Ja, Mukwa, dags att vakna.

Jag PM:ade Han redan igår efter detta:

Data said:
Däremot tror jag att vi kan skynda på fas 2 genom att kandidaterna redan i förväg skickar FRAMGÅNG (skepp/infiltratör) eller SABOTAGE (enbart infiltratör) även om folk inte vet om röstningen går igenom. Då slipper de andra sitta och vänta.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Runda 1 - röstningsresultat 2

Vimes said:
Ja, Mukwa, dags att vakna.

Jag PM:ade Han redan igår efter detta:

Data said:
Däremot tror jag att vi kan skynda på fas 2 genom att kandidaterna redan i förväg skickar FRAMGÅNG (skepp/infiltratör) eller SABOTAGE (enbart infiltratör) även om folk inte vet om röstningen går igenom. Då slipper de andra sitta och vänta.
Samma här.
 
Top