Nekromanti Inferno

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: Konsumentupplysning

Hmm...

Var det grupperingen med Dr. Ljus, Mammut, Psion, Gizmo och den där bruttan som var syrra till Mammut (vad hon nu hette)?
Gillade dem skarpt, särskilt Mammut.

Fanns det inte en antagonistgrupp till "Fantastiska fyran" (Reed, Ben, Sue och den brinnande gossen vad han nu hette) som hette "Fanatiska fyran"?

Fantastiska <-> Fanatiska... Kul greja i min bok...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Konsumentupplysning

Var det grupperingen med Dr. Ljus, Mammut, Psion, Gizmo och den där bruttan som var syrra till Mammut (vad hon nu hette)?

Jag kommer inte ihåg deras svenska namn, men i original heter de Tharok (en sorts cyborg; vänstra halvan av hans kropp är mänsklig, hela högra halvan är mekanisk), Mano (hans högerhand disintegrerar allt den rör vid), Emerald Empress (styr ett flygande "smaragdöga" som skjuter energistrålar), Persuader (har en stor fet yxa som hugger igenom vad som helst som smör) och Validus (femmeters superstark snubbe, hans huvud består mest av en stor hjärna som han inte använder till nåt).

--
Åke
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: Konsumentupplysning

Nej, detta stämmer ju inte alls.

fsck... jag måste ha missat detta avsnitt helt.
 

Olof_J

Veteran
Joined
2 Sep 2002
Messages
6
Location
Karlskrona, Blekinge
Re: Konsumentupplysning

Jag kommer inte ihåg deras svenska namn, men i original heter de Tharok (en sorts cyborg; vänstra halvan av hans kropp är mänsklig, hela högra halvan är mekanisk), Mano (hans högerhand disintegrerar allt den rör vid), Emerald Empress (styr ett flygande "smaragdöga" som skjuter energistrålar), Persuader (har en stor fet yxa som hugger igenom vad som helst som smör) och Validus (femmeters superstark snubbe, hans huvud består mest av en stor hjärna som han inte använder till nåt).

Öh, nja, nu är det Rymdens Hjältars fiender du snackar om. De Fruktansvärda Fem som var Tonårsgängets fiender var Psimon, Dr Light, Gizmo, Mammoth och Shimmer.

Minns fortfarande hur de fällde Mammoth så han landade på Gizmo... "Timmmmberrrr!"
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Aha!

Öh, nja, nu är det Rymdens Hjältars fiender du snackar om. De Fruktansvärda Fem som var Tonårsgängets fiender var Psimon, Dr Light, Gizmo, Mammoth och Shimmer.

Aha! aha! aha!
Så jag är inte senil.
(ja förutom att jag hade fel på Psimon och glömt namnet på Skimmer)

Ok... lite senil trots allt./images/icons/wink.gif
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Re: Åh,happy happy joy joy!

Ojdå, jag tyckte deras inhopp i Stålmannen var riktigt bra.

Visst var dom det. Jag menade mest att om det hände efter 1973 så har jag redan tidningen. /images/icons/smile.gif

/tobias
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: gamla gigant

Jajemen, har alla nummer av Det nya Tonårsgänget som getts ut i Sverige inkluderande delarna som gick i Gigant.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: gamla gigant

va förvånad jag är... /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
körde inte magnum special Judge Dredd? har iaf en lite serier med denne och tror de kommer från magnum special...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Konsumentupplysning

Öh, nja, nu är det Rymdens Hjältars fiender du snackar om.

Ja? (kollar bakåt i tråden...) Gurgeth nämnde Fatal Five - Rymdens Hjältars gamla fiender - och jag skrev ett svar angående dem, enbart dem, och Kímon svarade på mitt inlägg och frågade om det var grupperingen som...

--
Åke
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: gamla gigant

nja så förvårnad 'r jag inte
kvalitets serier skall man alltid inhandla /images/icons/kiss.gif
 

Olof_J

Veteran
Joined
2 Sep 2002
Messages
6
Location
Karlskrona, Blekinge
Re: Konsumentupplysning

Ah, ursäkta, det blev lite förvirrat där. Du skrev om RH's fiender, han frågade om det var TT (Teen Titan's) fiender, och nånstans därefter fick jag för mig att du snackade om RH's fiender och han frågade om TT's, när du i själva verket sade att nej, det var inte samma grupp...

Ooookej, nu behöver jag en intelligent värktablett...
 
Top