Nekromanti Indierummet på LinCon

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Vem kommer med? Förra året åkte väl typ jag och Vico på vinst och förlust, och både Elmrig och Genesis dök upp för att vara med mycket. I år kommer (nästan säkert) Arvidos MC med, och jag jobbar på att få med mina kompisar som var med på NärCon förra året. Kommer vi ha några andra spelledare tillgängliga?

Kommer det finnas andra forumiter som bara vill spela spel?

Finns det någon som vill erbjuda sovplats åt en till trötta fyra rollspelare?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag ska jobba några pass på LinCon i år men hade tänkt hinna med er också.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Pilzeman said:
Vem kommer med? Förra året åkte väl typ jag och Vico på vinst och förlust, och både Elmrig och Genesis dök upp för att vara med mycket. I år kommer (nästan säkert) Arvidos MC med, och jag jobbar på att få med mina kompisar som var med på NärCon förra året. Kommer vi ha några andra spelledare tillgängliga?

Kommer det finnas andra forumiter som bara vill spela spel?

Finns det någon som vill erbjuda sovplats åt en till trötta fyra rollspelare?
Jag kommer med alla spelen, ska kolla kring sovplats hur det ser ut, i så fall i Ryd. Vattenpipa+vindrickande utlovas efter avslutade spelkvällar.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Jag kommer på Lincon. Planen från början var att spela magic, och sen sl-a lite uscm mm, men den planen har nog fallit då jag verkar ha lockat med mig några kompisar och inte känner att jag kan vara så osocial mot dom. Det är mest brädspelare, men nog ska jag kunna dra in nån till indierummet också även om jag kanske inte blir stamkund.

Om någon vill dela bil/resa samtidigt med buss från Göteborg så vore det ju också trevligt.

Och boende... fast tja, om sovsalarna i år skulle vara på universitetet så klarar jag mig nog bra med det, blir som när man var liten :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
BdG: Vi vill gärna dela bil! Alltså jag, Arvidos och en eller två till. Du tänkte dig att hyra en bil, eller har du en tillgänglig?

Recca: absolut.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Jag kommer möjligen för en dag, lördagen i så fall.
Men vet bara kort innan.
Enligt webbsidan borde det gå, det är bara viktigt att vara föranmäld när man vill spela nåt arrangemang. Jag kommer ju bara för indierummet..
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
gizmo said:
Jag kommer möjligen för en dag, lördagen i så fall.
Men vet bara kort innan.
Enligt webbsidan borde det gå, det är bara viktigt att vara föranmäld när man vill spela nåt arrangemang. Jag kommer ju bara för indierummet..
Worst case så drar vi ihop spel utanför avspärrningarna.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Funderar f ö på Polaris. Hade trevligt med det här under våren i Norrköping, any takers? Kanske blir det en Psycholaris-test också, man vet aldrig!

Har fastnat rejält för spelsystem där man kan/måste trycka så hårt man vill (typ Polaris), några fler sådana spel som kommer att finnas på plats?

Annars plockar jag med den vanliga faunan, plus ett par nytillskott. The Daughters of Verona vill jag verkligen få till, det blir alltid så fint, och så ska det ordnas fram musik till Sea Dracula.

Kanske dags att få till en vettig omgång Montsegur 1244 också, det föll platt när vi testade det under tidspress, this time...

Lite svar till Pilze: Jag kommer att vara där och jag spelleder gärna om det kommer bra lirare som vill spela de spel jag pitchar. Jag ska dock sikta på att verkligen spela de spel jag själv vill den här gången istället för att bara haka på det "besökarna" vill spela.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Pilzeman said:
BdG: Vi vill gärna dela bil! Alltså jag, Arvidos och en eller två till. Du tänkte dig att hyra en bil, eller har du en tillgänglig?
Ja!

Kanske att jag kan låna pappas. Men den är inte miljömärkt. Och jag vill vara tillbaka på söndag morgon, så den bilen åker tillbaka lördag kväll isåfall.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag ska till Lincon och spela Magic, men rätt mycket mindre Magic än vanligt skulle jag tro, vilket borde lämna utrymme för en del spelande av drop-in-karaktär. Då kanske jag kan motivera mig att läsa igenom den där högen med storygames jag införskaffade i höstas också...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Elmrig said:
Jag kommer med alla spelen, ska kolla kring sovplats hur det ser ut, i så fall i Ryd. Vattenpipa+vindrickande utlovas efter avslutade spelkvällar.
Jag kommer inte på konventet men jag hänger gärna med på en kväll med vattenpipa, vin och spel. Recca bor klart närmast konvetet av forumiterna, vad jag vet, så gärna där. Kanske även sitta på bakgården hos henne?

[edit] Det här inlägget är rätt off topic så det kan brytas ut. Jag har för övrigt kvar sprit från nyår som är Reccas. :gremsmile:

/Han som också gärna sover över hos någon
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Pilzeman said:
BdG: Vi vill gärna dela bil! Alltså jag, Arvidos och en eller två till. Du tänkte dig att hyra en bil, eller har du en tillgänglig?
Har inte tillgång till bil men däremot körkort, så hyra var väl det som var aktuellt i första hand om inte någon annan har tillgång då. Har inte funderat på hur jag ställer mig till att åka hem på lördagkväll, men det är ett senare problem.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag kommer inte åka hem lördag kväll, så är vi många nog hyr jag helt klart hellre bil. Jag kan nog tänka mig att åka med Arvids fars bil upp och åka buss hem, men det är inte lika roligt. Jag vet att alternativet är att Arvid åker buss/tåg hem på lördag, och det är inte lika roligt för honom.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Jättekul att ni gör det här.

Inte säkert, men fullt möjligt att jag svänger förbi konventet och då borde jag ju verkligen sticka in näsan och säga hej. Råkar det då falla sig att ni precis ska dra igång ett spel som tar absolut max en timme så kanske jag hakar på. [Mer troligt är att jag är för feg för båda ovanstående punkter. :gremwink: ]
 
Top