Varulv Incidentkommissionen [Tredje Rundan]

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag tycker Basses beskrivning checkar ut. På Rasmus har jag bara en grej om att man kunde hacka PM:en innan R2. Därför skulle jag nog helst se att Rasmus är den som faktiskt säger vad det står (utan att citera, obv).
Här:

 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Här:

Yes. Sorry, jag har visst läst med stjärten. Ja, det är ju klart som korvspad. Jag är förmågelös ("så vitt man vet" parafraserat) vanlig bybo. Jag har tolkat dig när du snackade om att det behövde snackas om det innan R2 som att du tänkte att vi hade förmågor som skulle aktiveras allt eftersom (detta verkar dock inte hänt!?). Xyas sa mer eller mindre i R1 att han hade en vanlig byboroll som ändå indikerade något annat än ett vaniljupplägg, vilket jag tolkade som att han hade samma PM. Sidd har mer eller mindre citerat sitt PM. Basses lite omständiga sätt att skriva att han inte har en förmåga "under vissa omständigheter" (eller vad han skrev) verkade legit också.

Jag tänker såhär nu:
1) Är Basse ulv har han typ lyckats uttolka att det är såhär vaniljbyborna funkar utifrpn det som skrivits (antagligen via Sidd). Eller så har Martin ruttnat på att vi diskuterar PMen (jag tycker för min del att det här är ett helt oproblematiskt sätt att förhålla sig till infon i PMen) och berättat för varulvarna hur PMen ser ut.
2) Empiricus kan vara ulv som siar DTF
3) Vi har ingen väktare? Vilket leder till att den hypotetiska "du får överleva en utröstning om ni avstår ett nattmord"-förmågan Larsson kan tänkas ha blir lite mer plausibel.

Såatteh, tre möjliga scum, men ganska tillkrånglade förklaringar till hur de kan vara onda...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Yes. Sorry, jag har visst läst med stjärten. Ja, det är ju klart som korvspad. Jag är förmågelös ("så vitt man vet" parafraserat) vanlig bybo. Jag har tolkat dig när du snackade om att det behövde snackas om det innan R2 som att du tänkte att vi hade förmågor som skulle aktiveras allt eftersom (detta verkar dock inte hänt!?). Xyas sa mer eller mindre i R1 att han hade en vanlig byboroll som ändå indikerade något annat än ett vaniljupplägg, vilket jag tolkade som att han hade samma PM. Sidd har mer eller mindre citerat sitt PM. Basses lite omständiga sätt att skriva att han inte har en förmåga "under vissa omständigheter" (eller vad han skrev) verkade legit också.
Ja precis så, jag räknade ganska kallt med att vi skulle ha en befälsordning-shakeup och att det skulle trigga folks gömda förmågor. Iofs är det ju dumt av mig, den ursprungliga informationen hade ju fortfarande funnits där :p

Jag tänker såhär nu:
1) Är Basse ulv har han typ lyckats uttolka att det är såhär vaniljbyborna funkar utifrpn det som skrivits (antagligen via Sidd). Eller så har Martin ruttnat på att vi diskuterar PMen (jag tycker för min del att det här är ett helt oproblematiskt sätt att förhålla sig till infon i PMen) och berättat för varulvarna hur PMen ser ut.
2) Empiricus kan vara ulv som siar DTF
3) Vi har ingen väktare? Vilket leder till att den hypotetiska "du får överleva en utröstning om ni avstår ett nattmord"-förmågan Larsson kan tänkas ha blir lite mer plausibel.

Såatteh, tre möjliga scum, men ganska tillkrånglade förklaringar till hur de kan vara onda...
1:an är väl ändå ganska trolig tycker jag, fick ju chans att ändra sig flera gånger och hasplar tillslut ur sig en ok version men tillsammans med prat om att lära sig militärtermer och grejer som jag inte riktigt förstod betydelsen av.

2:an kan ju vara att Empi ÄR DTF och kände till sin kumpan, bra sätt att få ett grönskimmer.

3:an är konstig, men det ser ju så ut. Kan ju ha varit Xyas.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Nä hörni, Occam säger mig att Larsson är vår man. Han har i varje runda lågflugit och den här rundan är väl exceptionell. Jag börjar undra om Larsson är en "spridarulv", dvs en ulv som kan smitta andra och därför har sin märkliga förmåga. Skulle också förklara varför inget nattmord skedde i R1.

Empi har väl fullt upp med att hela folk idag men om han inte avslöjar sitt siande från förra rundan kommer han gå om Larsson på min misstankelista.

I morgon kommer jag gå på galej och lär inte vara jätteaktiv mellan 19-21.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Nä hörni, Occam säger mig att Larsson är vår man. Han har i varje runda lågflugit och den här rundan är väl exceptionell. Jag börjar undra om Larsson är en "spridarulv", dvs en ulv som kan smitta andra och därför har sin märkliga förmåga. Skulle också förklara varför inget nattmord skedde i R1.

Empi har väl fullt upp med att hela folk idag men om han inte avslöjar sitt siande från förra rundan kommer han gå om Larsson på min misstankelista.

I morgon kommer jag gå på galej och lär inte vara jätteaktiv mellan 19-21.
Men Basse, occammade du inte i en tidigare post att LJSL inte var en ulv? Ge oss lite bevismaterial.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Godmorgon

Vem vilka tror jag är lurigast just nu: typ allaihopa ni andra det är faktiskt lite halvsvagt tyst svajigt på flertalet…
De som driver på: Vimes, Basse, RasmusL är ju bra det grönar upp det för dem (men såklart det kan vara nån aktiv ulv ibland er) men kanske ni är ett gäng bybor/enkla meniga som grälar…(dåliga lumparminnen)

Behöver vi inte en siare som leder oss rätt: Igår försökte jag kicka igång en frågeställning på Empiricus outning som Siare…vart ju inte så mkt där och han har ju därefter inte gett så mkt svar på tal eller hjälpt till för att vara just siare.
Jag trodde mig se att Xyas var siare (R1 post 37) där hen anar (ser) nåt….
Därav min förvåning över att Empi var Siare…

LJSLarsson: hade tydligen bara ett utröstningsskydd skrev hen nånstans…skulle väl kunna passa som ulvförmåga om jag skulle desaigna ett ulvaspel…

Tittade igenom Martins anmälningstråd:
- kanske vi är minimum till antalet och
- vanilaupplägg alltså lutar jag åt
: har vi bara typ en varulv/DTF kvar i spel?

Summa sumarum: De som behöver synas mer LJSLarsson och Empiricus.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Min dag är hektisk både på för- och eftermiddag. Ikväll ska jag spela flipper och dricka öl med en kompis som 50-årspresent! Kommer inte närvara mycket.

Jag tycker att vi röstar ut Larsson, men håller ett öga på vår siare Empiricus förehavande under dagen.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Empi har väl fullt upp med att hela folk idag men om han inte avslöjar sitt siande från förra rundan kommer han gå om Larsson på min misstankelista.
Nu har jag slut på mana och kan sitta lite vid dator. Nyss hemkommen från jour så det kan bli en liten tupplur snart dock.
Hursomhelst, mitt siande denna runda är tämligen värdelöst, då jag siade Xyas eftersom jag tyckte hans grönstatus från PM-gate var väldigt skör. Xyas var ju grönad enbart för att X sade typ "min roll antyder att det inte är vanilla" och Vimes sa att det var grönande.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Nu har jag slut på mana och kan sitta lite vid dator. Nyss hemkommen från jour så det kan bli en liten tupplur snart dock.
Hursomhelst, mitt siande denna runda är tämligen värdelöst, då jag siade Xyas eftersom jag tyckte hans grönstatus från PM-gate var väldigt skör. Xyas var ju grönad enbart för att X sade typ "min roll antyder att det inte är vanilla" och Vimes sa att det var grönande.
Hm!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nu när jag läser igenom RasmusL, Vimes och Basses debatt kring PM-härvan här i tråden så får jag intrycket av att det är väldigt orimligt om alla tre är bybor.

RasmusL håller Vimes och Sidd gröna, undertecknad gulgrön, Larsson orange och Basse röd.

Vimes skriver i inlägg #33 att det står något väldigt specifikt om bristen på förmåga i hans PM och att det gör samma i Sidds, RasmusL och Xyas också. Men i inlägg #54 skriver Vimes att Basses förklaring checkar ut, och att det enda han har på RasmusL är en grej om att man kunde hacka PM innan runda 2. Det påtalas sedemera av R och Vimes skriver att han misstänker Basse, mig eller Larsson.

Basse i sin tur tycker efter ett helt gäng poster i självförsvar att Larsson är vår ulv. Singular, och möjligen spridarulv.

Själv håller jag för att Basse mer troligt är ulv efter hans sprattel i denna runda, för er som har ett vanilla-PM, tycker ni att det låter rimligt att anta att Basse har samma PM så som han skriver eller fiskar han efter en formulering som kan accepteras? Men såklart blir jag ju nu paranoid över att det är min ulv-basse-bias som spökar igen.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Och så för att lite kort kasta ögonen på ögonen kastade på mig själv:
Jag är siare, och i min post förra rundan bevisade jag att jag visste vilket lag Impetigo spelade på.
Så detta innebär en av två saker:
  1. Jag talar sanning
    1. Eh, det är väl det. Och det är i så fall orimligt att anta att ulvlaget kommer låta mig leva natten ut.
  2. Jag ljuger
    1. Då är jag antingen DTF och vet om Impetigos lag för att jag är på samma
    2. Jag är ulv som kan sia/vet om DTF.
Och det är ju omöjligt för er att veta bara på att analysera eller teorisera om spelupplägget, utan ni får ju såklart (goddag yxskaft) syna mitt spel och om jag spelat orimligt, otroligt eller ulvigt. Och ställa frågor. Nu har jag ju ett gäng poster där det står saker som "Syna Empiricus" eller "hålla ett öga på Empiricus", men som inte pekar på "det här Empi gör här är skumt" eller liknande.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Detta är min lista just nu, från mer till mindre grön:
Empiricus - Siare och rätt snygg dessutom
RasmusL - Tycker jag har haft ett ganska grönt spel kring hur snacket har gått i den omdebatterade PM-härvan, och jag tror inte en ulv hade drivit den grejen på sånt sätt.
Vimes - Gled ett tag på sitt spel i början som gav en grönton med hela misstaget och så vidare, och har tagit ställning åsiktsmässigt. På balansen lite mer grön än neutral.
Sidd - enbart grönish på grund av åsikterna från team PM-härva, jag tycker inte jag ser så mycket grönt i själva spelet, så Sidd hamnar i mellanregistret.
Larsson - Grönad lite för sitt spel kring utröstningen, men det är ju helt rätt så som påpekats att det kan ju ha varit spelad stress också, och har egentligen inga tydliga ställningstaganden om misstänkta spelare utan grönar RasmusL, Vimes och Basse lite. Är Larsson ulv så är det väldigt troligt att en av de tre också är det.
Basenanji - Gick från att ha varit grön på min radar till att falla hårt med den här rundans fäktande mot RasmusL. Jag tycker inte det känns som ett byboigt försvar, och Basse går ju inte helt dåligt ihop med Larsson som ulvpar.

Jag hoppas samtliga som inte har gjort det kan ta och formulera liknande listor så vi kan ha allas misstankar i tydlig pränt. Att ta ställning är byboigt, ju. 🦸‍♂️
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tre relativt okej poster, om jag får säga det själv, nu måste jag vila lite efter nattens äventyr men jag återkommer på ett par timmar :) Då skall jag försöka att göra lite mer detaljanalys av någon/några som ligger i botten på min lista.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hur är det logiskt att ulv-Basse först av alla smular sitt PM?

Jämför:

[QUOTE Basse i R1]Jag är ju inte någon kändis... [/QUOTE]

med

Basse i R3 said:
Jag har ingen omtalad förmåga
Ser ni inte att jag är grönas av alla i pm-gate?

Min miss var att jag inte fattade att förmågor kanske kunde aktiveras.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Sedan @Empiricus så klart att jag sprattlar, det är ju stor risk att vi förlorar nu!

Kom ni ihåg det där partiet där ni drevade ut mig med hjälp av Vimes? När jag var siare och skrev typ en biljard inlägg för att få er att fatta att jag var grön?

Det är precis likadant nu!

Och @LJSLarsson har inte sagt ett pip. Varför är inte det skumt?
 
Top