Nekromanti Inbjudan till DanCon II …

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Re: Inbjudan till DanCon II ?som jag missade

GräsklipparCon, kanske? Med Gardener som hedersgäst?

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som borde komma med ett finurligt skämt här i signaturen men orkar inte komma på något
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
DynCon?

Jag funderar lite på att ha ett liknande arrangemang själv, men det faller hittills på att det inte går att komma på ett bra namn (TroCon? Låter för frireligiöst. AndersCon? Otympligt. AndCon? För fjäderfäigt. BorCon? Hur tråkigt låter det.).

DynCon borde väl passa med din(a) avatar(er) och allt. :gremlaugh:

Själv är jag mer inne på att försöka besöka konvent än att försöka anordna dem (surprice :gremlaugh: )... men nästa gång kanske. Feliath och Mask är ju exempel på forumitet som jag bara måste få träffa förr eller senare.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Inbjudan till DanCon II ?som jag missade

"det faller hittills på att det inte går att komma på ett bra namn"

PulsjetCon?
Chili Con Carne? (kanske ingen uppenbar Troberg- eller Borlänge-koppling, men ändå)
TestikuleringCon?
InavelCon?
Gissa-vem-som-varit-i-JordanienCon?
Sharon-e-dumCon?
Constig?
GräsklipparCon?
Vi-som-diggar-DDT-Con?
VrålåKon?

Din (och Borlänges) blotta personlighet rymmer ju massor av olika möjligheter...

/Rising
bara tramsar. Såg just att han hittade på samma skämt som Han, men låter det stå kvar som ett tecken på vår mentala släktskap. Men "Troberg-konventet" låter fint. Vad ska man med förkortningar till?

"Trobergs spelafton?"
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Re: Inbjudan till DanCon II ?som jag missade

Sure, under förutsättning att jag har möjlighet!
Jag funderar lite på att ha ett liknande arrangemang själv, men det faller hittills på att det inte går att komma på ett bra namn (TroCon? Låter för frireligiöst. AndersCon? Otympligt. AndCon? För fjäderfäigt. BorCon? Hur tråkigt låter det.).
BondCon? HålaCon? UtflyttningsbyggdCon? SkogsCon?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: Inbjudan till DanCon II ?som jag missade

Nej, det kan jag ju inte ha. Jag förordar ju att man ska bygga en mur runt stan för att hålla bönderna ute.

HålaCon?
Den skulle man kunna ha. Även om det bor 50 000 personer (och jag drar mig för att använda det uttrycket, de flesta är dalmasar) så är det en håla.

UtflyttningsbyggdCon?
Underligt nog ökar invånarantalet.

SkogsCon?
Borlänge är antagligen så lite skog som du kan hitta i dalarna.

Vad sägs om HBCon?
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Thanking Human Beings

Ja, jag är väl lite sen, men jag har fortfarande svårt med uppkopplandet.
But, well, yes. Alla jag träffade på DanCon var aptrevliga, och under loppet av ett dygn hjälpte jag till att berätta åtta sagor, fick mina mamelucker stulna, förväxlade Dantes och Magnus Seters namn fyra gånger, tvinnade in vapenfett i mustascher jag inte har, sprängde galna kor i Frankrike och en massa annat. Släpper Dante in mig kommer jag gärna på trean.

Så tack till alla, och särskilt till värden!

/Feliath - sov hela söndagen
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: Inbjudan till DanCon II ?som jag missade

Fanken, jag missade nästan det här inlägget. Ibland markeras olästa inlägg som lästa för mig.

PulsjetCon?
Ska väl åtminstone ha en fungerande först i så fall så att ni kan få er hörsel förstörd.

Chili Con Carne? (kanske ingen uppenbar Troberg- eller Borlänge-koppling, men ändå)
Nej, det är ju inte ens gott.

TestikuleringCon?
Vill man att folk ska dyka upp eller fly?

InavelCon?
Iofs, passar bra på borlänge. BanjoCon?

Gissa-vem-som-varit-i-JordanienCon?
Det behöver man bara se mitt soffrum för att gissa, det är ingen sport.

Sharon-e-dumCon?
Alltid ett bra alternativ.

Självklart, och stolt över det.

GräsklipparCon?
Nja, har i princip satt undan den för vintern. Man kan ju iofs vänta tills våren/sommaren med möjligheter till grill och sånt.

Vi-som-diggar-DDT-Con?
Vilket påminner mig, jag har glömt att skaffa det i avskräckande syfte gentemot bladsteklarna inför nästa säsong.

VrålåKon?
För långsökt.

Varför inte RisingKommerIAllaFallInteAttVågaDykaUppCon? :gremgrin:

"Trobergs spelafton?"
Varför inte Spelevink?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: Inbjudan till DanCon II ?som jag missade

what about my personlighet?
scicocon?
Jag brukar inte gnälla på sånt, men kolla din stavning. I det här fallet fattar jag inte ens vad du försöker säga.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: VedklabbeCon? [NT]

Bra, bortsett från att jag inte hunnit tälja till Vedklabbe än. Vi är tills vidare en sån där religion som väntar på att messiasen (eller i det här fallet guden) ska nedstiga.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: ...åker inte till Borlänge...[NT]

Ska man tolka det som att du inte tror på Vedklabbe?

Någon som har tändstickor? Vi har en kättare att bränna! :gremgrin:
 
Top