Nekromanti Inbjudan till DanCon II …

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Det var en gång...

... en MAN som hade ett konvent. Han bodde i ett HUS. I huset hade han många, många BÖCKER. Från sitt FÖNSTER kunde ha se sin fina grind. Genom grinden kom jättemånga GLADA rollspelare. De spelade spel och FÖRVANDLADE mannens hus till ett lekens kungadöme. Där var mannen KUNG och ledde ett grottkrälaräventyr. Där hittade hans spelare många SKATTER. I ett annat rum begav sig riddare ut på RESOR. De ville hitta en RING, men det var kungen som hittade den också, konstigt nog för jag trodde att han satt och spelledde D&D i köket men han var visst med här också, jaja, i alla fall... På konventet åt de MAT, främst pizza och mikrovågsmat. De pratade om alla möjliga saker och många tyckte nog att de var riktigt VISA. Det fanns några GAMLA MÄN där också, men så gamla var de inte egentligen. Kungen var inte äldst, men nästan. Det fanns också en TROLLKARL som hade ett eget kungadöme som kallas www.rollspel.nu där. Han lät sina spelare RESA i tiden, och ha hand om ett stenålderssamhälle, eller nått sånt... puh... Sen gick flera av spelare för att SOVA. De de andra fortsatte spela KNARKLANGARE...öööh, var fan kom det där kortet ifrån... och sagoberättare.

Och har de inte gått därifrån sitter de nog där ännu!

Farbror Magnus

(de som inte fattar hur roligt det här inlägget är borde varit på DanCon II!)
 

Dr_Graevling

Veteran
Joined
5 Oct 2003
Messages
69
Location
Falun
För en jätteskojig kväll...

Trots att jag inte kände någon (förutom Bearnie) och ingen kände mig, så kände jag mig ändå väldigt välkommen. Och kvällen fylldes av galna spel, tokroliga kommentarer, mysko bilder och framförallt roliga och trevliga människor.

Tack Dante och alla ni andra för en jätteskojig kväll!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Tack för ett bra Con!

Jag håller med, det var mycket trevligt och jag ser fram emot nästa gång.

Tribes var nog det mest perversa spelet jag spelat på länge, eller om det var spelarna som var perversa kanske... Iofs låg det ju ett Xxxenophile och skräpade någonstans, men det tittade folk mest på.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
"Sluta fuska, Yassilus"

Tack för ett jättetrevligt konvent, Dante! Jag kommer gärna tillbaka till nästa gång och då ska jag fortsätta krossa chrull och Gardener i Fluxx.

En konventsrapport kommer nog inom snart... (Iaf en liten... :gremwink: )
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
Vitulv vill också tacka...

...för ett mycket trevligt konvent!

Återigen har Dante lyckats skrapa ihop delar av Sveriges rollspelselit (ehm.. vi alltså) och skapat ett konvent som innehöll allt som där skall finnas;

* Brädspel (bl.a. världens mest inkonsekventa spel - drakborgen)
* Kortspel (once upon a time, fluxx, grass m.m.)
* Rollspel (vi spelleddes av värden själv genom D&D-äventyret "the Sunless citadel")
* Öhhh, andra spel. Typ. (Tribes)
* Fryst mat!
* Hedersgäst (Sinclair, en av skaparna av det allra första DoD)
* Chips, cola, godis
* Nördar (ehm.. vi igen alltså)

Själv dök jag upp tidigast av alla deltagare och störde alltså värden redan kvart i tio. Efter mig dök deltagarna upp i en till synes aldrig sinande ström. Blend celebriteterna kan nämnas framstående forumiter så som Magnus Seter, Walium, Storuggla, Mask, Insignia, Gardener, Chrull, Han, Yassilus, Bearnie, Anders Åstrand, Korpen och O.J. Men vi var givetvis fler än så.

Tack Dante och alla deltagare för ytterligare ett mycket lyckat DanCon!

/Vulf
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tackelitack!

Jag sällar mig till hyllningskören och tackar för ett trevligt minikonvent. Hoppas att det kommer många fler. Dessutom vill jag tacka Storuggla som ställde upp med mat och husrum, och chrull som inte var så naken som man kunde tro även om han hade en besynnerlig musiksmak.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Hjälp, ett spöke!

Vad har du gjort med den riktiga Dr. Graevling, för den riktiga Dr. Graevling hänger nämligen inte på forum. Jag kan se igenom dina fula trix, vem är du? *mystiken tätnar*

Ni andra på DanCon II, tack för att ni gjorde min dag sådär lite extra trevlig. Dante, ett extra stort tack till dig, som låter avskum som jag beträda ditt hus.

Keep the dices rollin', everybody!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Det är ju JAG som ska tacka ...

Anledningen till att DanCon II blev en så bra tillställning som det blev är ju alla trevliga, knasiga och roliga wrnu:are som dök upp.

Förutom de som Vitulv räknade upp närvarade även Feliath (extra knasrolig kille), Kalcidis, Eksem, Dr_Graevling (tidigare känd som »The Man With No Username« eftersom han inte var forumit) och Sinclair Andersen (icke-forumit som inte bara hedersgästade utan även hann med att spela lite grann).

Allt som allt får jag det till 20 personer. Nytt besöksrekord alltså.

Konventet pågick i 20 timmar (10.00–06.00) och jag tog bara kål på tre rollpersoner under nio timmars DM:ande.

Spel som Vitulv missat: Quest (toppiga hattar med mamelucker söker magisk ring, får stenar att falla från himlen och brottas med mameluckstjälande drakar), A-maze-ing Labyrinth (bygg om en labyrint så att du kan nå fram till de skatter [ex. juvel, guldkrona, hasselmus, skalbagge eller spöke] du söker, samtidigt som du sabbar för dina motspelare) och The Amazing Magic Robot (magister Knutsson frågar – Magic Robot svarar [med husregler]).

Kvarglömda effekter: Masks föreläsningsanteckningar, en tröja (O.J:s?) samt 7,5 liter Coca Cola.

Jag hade jättekul hela tiden (utom när jag drog på mig knarkskulder på $ –105.000 när jag spelade Grass [fast det var lite kul när Chrull aldrig hittade nåt gathörn utan försökte sälja knark i en rondell]) och har redan börjat fundera på när DanCon III ska gå av stapeln.

Det enda jag beklagar är att jag inte hann prata med alla besökare så mycket som jag hade velat.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
drug dealer. [ant]

fast det var lite kul när Chrull aldrig hittade nåt gathörn utan försökte sälja knark i en rondell

Och ännu roligare är det ju eftersom jag faktiskt sålde bäst :gremlaugh:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Det är ju JAG som ska tacka ...

"Kvarglömda effekter: Masks föreläsningsanteckningar, en tröja (O.J:s?) samt 7,5 liter Coca Cola."

Jag tror att jag glömde kvar en liter jäst jos(ja, jos inte juice) på diskbänken.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Jodå ...

Öh hur stort hus har du egentligen? Familjen varg har 60 + 12 kvadratmeter och lyckades inkvartera (räknar i gästabok) (inser att det inte går eftersom somliga aldrig skrev) 22 personer om jag minns rätt. Men det var inklusive sovplatser. Om jag minns rätt så sov tre personer i det minimala köket (en under bardisken), 6 personer sov i min dubbelsäng och det var ett elände att gå till toaletten under natten. Det var tider det. =)
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Inbjudan till DanCon II …som jag missade

Varför ska alltid jag missa allt roligt? Men, men... jag hade roligt med skolarbete istället. =(
Nu vill jag veta när DanCon III blir av, gärna en månad i förväg... Snälla Dante maila mig direkt när du funderat färdigt!! =)

Fast jag borde kanske skapa Ladycon istället, bara jag hade en lokal i Tokholmen eller Uppsala, för ingen lär resa ut i buschen för att nå mitt hem... även om här finns lite plats.=)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Inbjudan till DanCon II ?som jag missade

Är det bara jag som verkligen längtar till något som heter LadyCon?

Troberg? Du är väl med mig iaf? :gremgrin:

chrull
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Mera tack!

Även jag vill tacka Dante och alla hans gäster för ett riktigt roligt (om än något bisarrt) konvent. Dessutom vill jag tacka Chrull och dennes gäster för det trevliga samkvämet kvällen innan ^_^
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Mera tack!

hah. och jag vill tacka dig för att du hjälpte mig närmare mitt mål "alla fyra flaskor absinth ska vara slut innan nyår" :gremgrin:

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Inbjudan till DanCon II ?som jag missade

Är det bara jag som verkligen längtar till något som heter LadyCon?

Troberg? Du är väl med mig iaf?
Sure, under förutsättning att jag har möjlighet!

Jag funderar lite på att ha ett liknande arrangemang själv, men det faller hittills på att det inte går att komma på ett bra namn (TroCon? Låter för frireligiöst. AndersCon? Otympligt. AndCon? För fjäderfäigt. BorCon? Hur tråkigt låter det.).
 
Top