Nekromanti Image-Portent

Landhajen

Veteran
Joined
10 May 2006
Messages
3
Re: Poängen med Portent?

Jag gillar Kalle och Hobbe. Det är juste att Kalle liksom inte fattar att Hobbe bara är ett mjukisdjur. Fantomen är ganska bra också, fast det är jäkla jobbigt att hålla koll på handlingen när det bara är ett par rutor om dagen. Vilken tidning är den där serien ni pratar om med i? Det är inte Svenska Dagbladet i alla fall! Gillar ni Western-rollspelet?
:tekopp:
Kan jag också bli "gud" på rollspel.nu?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
Re: Poängen med Portent?

Vilken tidning är den där serien ni pratar om med i?
Det är en helt egen tidning borta i USA. Säljs inte här i Sverige i vanliga affärer, utan det krväs då specialbutiker öfr att få hem antar jag (Staffars serier var ett exempel som nämndes vill jag minnas).
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Re: Poängen med Portent?

Mellan det här och det här har jag börjat undra vems sockpuppet det här är. Någon som är på humör för ett erkännande, eller vill ni roa er lite till? :gremwink:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Jag borde nog vara tyst

...men kan inte låta bli.

Jag gillade Portent i Fenix- även om jag måste erkänna att jag har rätt dålig koll på helheten. Det jag gillade var att det fanns en stillsam dialog som kändes ödesmättad samtidigt som det fanns ett väldigt bra bildmaterial!

Ibland tycker jag att serieformen, speciellt "vuxenserier" blir svårare att ta till sig, bara för att formen i sig ger rätt komplexa möjligheter att skildra en historia (bildvinklar kan vara ett bra exempel). Men å andra sidan har inte jag så höga krav på att en serie ska vara "lättförstådd". Det är som att berättelsen kräver mer av min fantasi, vilket kan vara både hisnande och inspirerande!

En serie jag gillade var den där "Preacher", eller vad den hette...

Det lilla jag sett av Portent känns bra och jag önskar verkligen Bergting lycka till i fortsättningen!

/Basenanji
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Jag borde nog vara tyst

Tack! =)

Alltså, jag tog mod till mig sist jag var på Alvglans och sa vad jag alltid velat göra, att jag egenligen aldrig gillat Preacher. Min kompis som var med visste inte om han ville känna mig efter det.

Fast kul att du gillade Portent =)

Peter


[ QUOTE ]
En serie jag gillade var den där "Preacher", eller vad den hette..

[/ QUOTE ]
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Irrelevant Seter-fanwank

Genom att biblioteket jag jobbar på prenumererar på Fantomen, så är du till och med representerad på Arvidsjaurs Kommunbibliotek!

Erik
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Fjärde och sista numret

Omslaget till det fjärde och sista numret på den första miniserien!

 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Re: Poängen med Portent?

Du har delvis rätt. Portent är tänkt som en berättelse på 112 sidor och är egentligen inte tänkt att läsas som lösnummer. Dock var det enda sättet för mig som jag kunde göra klart den på.
Lite riskabelt det där. Jag vet att många serieförlag kan dra ur proppen för titlar som då aldrig får en chans att sätta sig. Hur som helst verkar ju Portent rulla på bra än så länge så det kommer nog att fungera hela vägen.
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Fjärde och sista numret

Om du är intresserad så köpte jag på mig en bunt, jag kan säkert avvara ett ex.

Pete
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: ...vilket leder till den givna frågan...

Som det är sagt nu så tidigast september, men förmodligen oktober för att hålla nån sorts kontinuerlig utgvivning varannan månad. Så innehåll och omslag solicitas i augustinumret av Previews. Det finns lite andra faktorer som spelar in, som andra länder o sånt, så det kan eventuellt bli tidigare, men jag ska låta det vara osagt tills jag vet =).

Pete
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: ...vilket leder till den givna frågan...

Den håller jag utkik efter. Har lovat mig själv att inte dra på mig några fler lösnummer, i alla fall inte av den ohållbara Amerikanska sorten.

Jag fick för övrigt ett mycket bättre intryck av Portent när jag läste pdf:en än när den publicerades i Fenix.
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: ...vilket leder till den givna frågan...

Yeah, jag började om från scratch med den. Bara två sidor cirka är med från Rev 1.

Pete
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: När tpb?

Hm, jag tror jag skrev det nånstans i tråden, men i alla fall, september eller oktober, men förmodligen oktober.

Pete
 
Top