Idiotiska saker ni ändå lite vill skriva

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Ett rollspel baserat på låttexter av onkel konkel.

ett rollspel som triggar allt och alla, det spelar ingen roll vilken religion , etnicitet , könstillhörighet , sexualitet , ålder , utseende , IQ , utbildning du har eller socioekonomisk grupp du tillhör , du kommer att hitta något som triggar dig .
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Ja, både han och Wikland har en del att ta av.
Ah! Hade ingen koll på henne. Kom bara ihåg att jag nyss sett något av Egerkrans nyss, och jag var inte säker på om det var det du också tänkte på, eller om det bara vara att Egerkrans har en härlig stil och är i ropet för närvarande =)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Ett renodlat, drömskt pretto haremsintrig-rollspel, typ som Alienòr fast med kyskheten ersatt av mjukporr och systerskapet ersatt av bitter fientlighet. Idén i sig är kanske inte idiotisk, men att försöka genomföra den i dagens rollspelsklimat vore nog det.
 
Last edited:

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
479
Location
Umeå
Ett Seinfeld-rollspel!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Ett helt realistiskt sjöslagsspel, utan förenklingar, där man måste tänka på vindriktning, tidvatten, åtgång av proviant, krut, tåg och tyg etc på riktigt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Han sålde er dålig koppar.
Han ignorerade era klagobrev.
Han behandlade era tjänare oartigt.
Nu har ni slagit er samman för att skipa den rättvisa som myndigheterna inte gett er.
Bara en sak kan lösa denna vanära:
Ea-Nasir måste dö!
Ett rafflande äventyr i Ur!
JAG VILL SPELA DET HÄR NU! NU NU NU NU NU
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Skulle också vilja skriva Mio min Mio spelet. Oklart hur idiotiskt detta vore.
Finns det tillräckligt mycket matnyttigt för att göra en hel värld av det? Kanske räcker med brädspelet?
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Jag har en idé om att man skulle göra ett spel där man spela en oseriös byggentreprenör och dess hantverkare.

Man kör fejkade våtrumsintyg, okvalificerad arbetskraft, myglar och tar genvägar. Det bästa är såklart att överhuvudtaget inte dyka upp hos kunderna och sen fakturera dem för alla klagomålen som konsultation.

Spelet om hot, mutor, allmänna reklamationsnämnden, tingsrätten, onlineomdömen, konkurser, inkasso och allmänbedrägligt beteende.

Det är en riktigt dålig idé tror jag.

//EvilSpook
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Nu vill inte jag skriva den, men jag hopps någon skriver ”vilddjur och bruksdjur” till Eon även om det är och alltid varit en ganska galen idé
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Nu vill inte jag skriva den, men jag hopps någon skriver ”vilddjur och bruksdjur” till Eon även om det är och alltid varit en ganska galen idé
Jag har för mig att gamla Neogames faktiskt sa att de skulle skriva den, men jag kan ha fel.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Jag vill skriva ett spel med Mutant Chronicles-liknande värld men en variant av regelsystemet från Mega City Mage Punk. Egentligen handlar det väl om att jag gillar den världen och körde en awesome one-shot i Venus djungler med Cthulhu Dark-liknande impro, men jag vill inte läsa alla source books till spelet och skulle gärna ha en spelvärld i public domain som har samma känsla.
 
Top