Idiotiska saker ni ändå lite vill skriva

God45

Kulturpersonlighet
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,338
Jag vill ändå lite skriva en hel monsterbok där varenda monster bara är en råtta. Alla är monster för level 1 äventyrare men där är Pestråtta, Robotråtta, Intelligent råtta, Råttfångare råtta och så vidare.

Vad vill du ändå lite skriva trots att det är idiotiskt?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,192
Jag vill göra en remake på mitt gamla hemmabygge Superstition någon gång. Actionhjältar skjuter monster. That's it.

Jag tror jag såg From Dusk till Dawn och tyckte den var asball som tolvåring, och sedan skrev ett hemmabygge på typ 3 A4 som bara innehöll olika vapen och monster att skjuta. Känns ändå som en kul idé att göra om i vuxen ålder.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,792
Location
Off grid
Varje svensk spelmakare av rang borde väl ha producerat en DoD-klon. Jag har inte kommit dit än, men den kommer att ha fokus på ensamma riddare, regniga hedar, armborst, torn och kvinnor med helande krafter.
The tale of Sir Galahad?

//EvilSpook
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,358
Location
Helsingborg
Min Gemini-kampanj till Matiné. Ingen kommer vilja spela något till två spel som är döda.

Ett scenariohäfte med bara relationskartor; som ett experiment för att utmana på det linjära sättet som scenarion skrivs på; att man måste sitta och läsa på ett linjärt sätt (ex. sida 1-10) och därmed ökar chansen till att skapa ett linjärt tankesätt i hur man ska spelleda det.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,706
Location
Eskilstuna
  • Ett traditionellt fantasyrollspel med egen regelmotor, och egen konstig setting med eget språk och allt.
  • Ett flamsigt samberättarspel om en förvirrad teatertrupp som improviserar en kaotisk föreställning.
  • En torr retroklon av gammel-DoD, med steril blåvit DDR-Sverige-formgivning.
Vänta nu…
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,805
Ett äventyr baserat på Magnus Ugglas låtar:
Ni sitter ett gäng på en strand, några mil utanför Tylösand. Ni har alla fått ett sms om att det är efterfest på en balkong med massa fula gubbar.
Strandens romeo i rosa tanga går förbi och yrar nånting om att den 25:e smäller det...
 
Top