Idiotiska saker ni ändå lite vill skriva

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Min Gemini-kampanj till Matiné. Ingen kommer vilja spela något till två spel som är döda.
Jag skrev en kampanj om ledsna barn till Vampire the Requiem 1ed som ingen kommer vilja spela. Så jag känner din smärta!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Ett äventyr baserat på Magnus Ugglas låtar:
Ni sitter ett gäng på en strand, några mil utanför Tylösand. Ni har alla fått ett sms om att det är efterfest på en balkong med massa fula gubbar.
Strandens romeo i rosa tanga går förbi och yrar nånting om att den 25:e smäller det...
Jag mår illa...
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Ett äventyr baserat på Magnus Ugglas låtar:
Ni sitter ett gäng på en strand, några mil utanför Tylösand. Ni har alla fått ett sms om att det är efterfest på en balkong med massa fula gubbar.
Strandens romeo i rosa tanga går förbi och yrar nånting om att den 25:e smäller det...
Kan inte bli dåligt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Skriva scenarion som är
  • Ärkeklyschiga! Den utvalde måste hitta symboler för de fyra elementen som krävs för att besegra den genomonda ondingen!
  • Starkt beroende på att rollpersonerna gör rätt sak vid rätt tidpunkt, givetvis utan att få någon förkunskap i stil med "det här äventyret vinner man genom att gifta sig med drottningen" för då skulle det ju inte bli en överraskning.
    • Jag såg en cool scen i en film, den vill jag få med, men den funkar bara om rollpersonerna väljer att argumentera med person X... etc.
 

THZ

Veteran
Joined
13 Apr 2016
Messages
183
Ett äventyr/ rollspel som är helt linjärt och det bara finns en lösning

Om du misslyckas med ditt "Finna Dolda Ting" i första scenen blir det inget mer...


Pitchas som Rogue-Like-Rpg
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag skulle jävligt gärna vilja skriva ett spel på kantonesiska. Vore antagligen världens första.

Jag skulle också vilja skriva ett flerspråkigt spel. Det gör jag visserligen, men det är fegt och använder bara svenska och engelska. Jag vill ha ett på typ franska och japanska.
 

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
Joined
16 May 2014
Messages
187
Location
Stockholm
Bards tale

Ett OSR rollspel vart scenkonstens mästare äntligen blir tagen på alvar.

Utmaningar lösas ved att truppen väljer att spela rätt föreställning för rätt publik på rätt ställe.

Man måste självklart hitta manus, skådespelare och rekvisitan som behövs så man kan övertyga kungen/greven/trollkarlen/borgmästaren att göra rätt.

Det går självklart att improvisera och göra om i texten om det behövs.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Med reservation för att jag börjat på alla utom en av dem:

AD&D 3rd edition: Allt från AD&D 2nd i en ny upplaga, dvs samla alla formler, färdigheter, yrken och arter från alla olika källor som Complete-yrkesserien i ett.

Världens på alla sätt sämsta rollspel. Spånades en dag på gamla IRC-kanalen. Ospelbara fullständigt överdetaljistiska regler felaktigt förklarade, fula illustrationer, påståenden om historisk korrekthet trots att det inte är det, svårläst text med grammatiska fel, stavfel, datoröversatt, svåranvänt distributionsmedia (nåt utdött som 8-track).

Trigger warning: Ett spel med mål att uppröra så många som möjligt oavsett politisk, religiös, etnisk och filosofisk hemvist. Det har ju blivit lättare med tiden. Spånades på efter en dag på discord-kanalen. Möjlig målgrupp är väl dem som tycker att RaHoWa och FATAL inte är läskiga nog. Kommer troligen inte vara välkommen här efter publikation.

Ett fantasyrollspel...

Ett annat fantasyrollspel...

Rollspelsbibeln: En skrift som berättar hu rollspel ska spelas och om du inte spelar som det står så spelar du fel, inte rollspel eller har nåt annat problem.

Ett sciencefictionrollspel som måste perkulera lite baserat på hur jag tror RIFTS Trigalaxy är kombinerat med en dröm jag hade nyligen.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
När jag var barn/tonåring gick det en följetong i P3 på fredagarna (tror jag) om Andre Expeditionen i programmet Christer I P3. Den hade det fantastiska namnet Drömmer du om Nordpolen?
Det namnet har jag alltid vart sugen på att sno och göra rollspel av.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
När jag var barn/tonåring gick det en följetong i P3 på fredagarna (tror jag) om Andre Expeditionen i programmet Christer I P3. Den hade det fantastiska namnet Drömmer du om Nordpolen?
Det namnet har jag alltid vart sugen på att sno och göra rollspel av.
Det här var innan internet, så jag har inte kunnat ta reda på vem det var som gjorde den, skulle gärna be om lov för att sno namnet. Jag har för mig att det var en tjej så jag har frågat Bea Uusma om det var hon men det var det inte.
 
Top