Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
DoDs Gigants regler för att hacka sig genom väggar has entered the chatTvivellöst, men samtidigt kan jag inte skaka känslan av att det finns regler som *ingen* använder - i stil med ovannämnda tiggeriregler.
DoDs Gigants regler för att hacka sig genom väggar has entered the chatTvivellöst, men samtidigt kan jag inte skaka känslan av att det finns regler som *ingen* använder - i stil med ovannämnda tiggeriregler.
Det är den bästa tabellen i hela Äventyrsspels utgivning! "Drevgan hackar sig genom en mur i Olofins borg", ja jävlar. En litterärt lagd kompis till mig kommenterade en gång, Il faut imaginer Drevgan heureux.DoDs Gigants regler för att hacka sig genom väggar has entered the chat
Jag tänker att ju regellättare spel, ju större sannolikhet att det blir spelat som skrivet. Om man som spelkonstruktör tycker det är viktigt att att folk spelar ens spel rätt så gör man nog rätt i att skriva så få regler som möjligt.
Brottningsreglerna på sid. 46-49 står helt maktlösa inför en spelgrupp som aldrig tittar på sid. 46-49.
What if I told you... Att den senaste versionen av GURPS regelmotor (2004), utan någon spelvärld alls, är 338 sidor lång?![]()
Hur många av de grupper som har spelat Coriolis 2016 har använt rymdstridsreglerna såsom skrivna, sittande kring ett bord?