Idag har jag spelat...

I dagens avsnitt av GRÄNSLANDETS HJÄLTAR tog de sig an både skrivare Dwerns uppdrag om att kartlägga vildmarken utanför GRÄNSLANDSFORTET och ståthållarens uppdrag att utreda Kaoskulten som sägs hålla till i Kaosgrottorna en bit bort.

I vildmarkens våtmarker träffade de på vampyrmyggor, som halvlingsskattletaren (Mirren) kvickt hanterade medan dvärgkrigaren (Regin) och alvmagikern (Alininaratoth? Alinaninaroth? … Alin.) mest blev bitna, och senare också en tur genom Svärdsbunkar. I Lärkkullarna råkade de ut för en plötslig skogsbrand ochnsåg spår efter olika sorters jättedjur. Jättetråkigt tänkte de och drog till Kaosgrottorna istället.
Den första grottmynningen de tittade in i innehöll en mätt Ogre, så de gick vidare. Från nästa grotta kom det, visserligen fruktansvärda, toner av Ja må hon leva, så de gick in och råkade avbryta goblinernas födelsedagsfirande, slogs tills Goblinbossen gav upp och visade dem till hennes skatter. Sen släppte de iväg henne, och de gör sig redo för att smyga sig djupare in, in till Hobgoblinerna, om deras intel stämmer.

I D&D har gänget med rollpersoner nått staden Bergråde där man tydligen måste rida bak-och-fram, betala skatt i öl, och nu också inte vara dvärg. Tydligen är hertigen som styr staden lite konstig i huvudet nu på sista tiden. Men vissa antyder att det är kaptenen för livgardet, en pensionerad pirat vid namn Styrbjörn, som ligger bakom det. Rollpersonerna har inte bestämt sig om de ska göra nåt åt situationen som kommer leda till krig mellan dvärgarna och människorna. Vi får se om rollpersonerna lyckas göra det som krävs här, vilket jag som spelledare blev lite överraskad över hur det är tänkt att spelas. Jag avslöjar inget här nu ifall spelarna är här och läser men ni kommer bli varse här i tråden om de kommer vidare.
Åh! Vårt gamla Xanatons förbannelse. :love:

Ikväll blir det att fortsätta med Delta Green. Gruppen jag spelar med är inne på sitt tredje uppdrag... med sina tredje karaktärer. Både uppdrag nummer 1 och 2 slutade med att alla agenter dog. Så förhoppningsvis har dom lärt sig av sina misstag och tar det lite mer försktigt denna gång.

(bild från Miro där vi samlar handouts och ledtrådar)

1790519677488.png

Back