Alla här på forumet borde förr eller senare tvångstatueras inför genomförandet av en hypergeometrisk process.Delta Green: Vi transporterar en avhoppad GRU-agent från en black site till ett nedlagt köpcentrum där han ska tatueras inför genomförandet av en "hypergeometrisk process".
Japp, det var/är vanligt.*förvirring* Menar du henchmen i 70-tals-D&D? Var det vanligt att folk tog över dem som rollpersoner när det behövdes?
Kan intyga att henchar absolut tenderar att uppgraderas till rollpersoner.Japp, det var/är vanligt.
RIddarna i vår Mythic Bastionland-kampanj har varsin väpnare som absolut groomas till att bli riddare, om (när) någon av rollpersonerna dör. De har också råkat få rätt tydliga personligheter och motivationer, så det blir kul att se hur de sedan kommer bli i en spelares händerKan intyga att henchar absolut tenderar att uppgraderas till rollpersoner.

Roggen = the rogue?roggens nyhittade klosvärd
Om böckerna inte var menade att eldas med borde de inte gjorts i papper eller pergament!Skitungarna valde att bränna ner det uråldriga dvärgbiblioteket.
Där man bränner dvärgbibliotek bränner man snart jättebibliotek!Lekspel med barnen (fem och sju). Idag provade jag att introducera lite faktiska regler (och rollformulär!). Vi körde något slags Into the Odd till mitt äventyr Duinos gruva. Skitungarna valde att bränna ner det uråldriga dvärgbiblioteket.
View attachment 30625
De dödade (spindel)bibliotekarien också, så jag kommer hädanefter sova med ett öga öppet.Där man bränner dvärgbibliotek bränner man snart jättebibliotek!
Space 1889 i söndags. En lång kampanjdel nalkas kulmen. Äventyrarnas luftskepp La Lucciola sköt ner Kongostatens luftskepp La Pacificatrice under lömska former. Detta är en del i en komplex operation för att störta kung Leopolds skräckvälde i Coprates-dalen.