terje
xenomorf mystiker
Spelade Blood and Bronze scenariot The Wondrous Hoard. Väldigt trevligt spel och roligt äventyr!
Superkul gatlopp (tack @pellejones för begreppet!) Hur många dog?Spelledde Trial of the Slime Lord (Shadowdark) på Nördhäng Norrtälje. Superkul! Verkligen!
Fyra. Men jag var snäll och lät dem få en death timer istället för att döda dem rakt av. Hade jag inte gjort det hade det nog varit ett dussinSuperkul gatlopp (tack @pellejones för begreppet!) Hur många dog?
Har kört det äventyret två gånger, inga har velat smaka på slemmet!Fyra. Men jag var snäll och lät dem få en death timer istället för att döda dem rakt av. Hade jag inte gjort det hade det nog varit ett dussinPlus att de hade tur och
hittade helande slem.
Otroligt skeppsnamn!Idag startades en förhoppningsvis lång kampanj i ”Edge of the Empire”. (Systemet tycker jag har både för- och nackdelar, men vår eminente SL är en inbiten Star Wars-nörd som levererar god och stabil spelupplevelse.)
En teknolog, en svindlare, och en storviltsjägare har genom tveksamma livsval jobbat ihop under ett halvårs tid, med gemensam ”vårdnad” av skeppet ”The Bothan Banshee”.
Vi fick den här gången i uppdrag att hämta en liten gravsvävar-container och leverera den till en kund. Containern har naturligtvis hamnat på avvägar innan vi hunnit hämta den, men vi får efter lite nystande till slut tag på den, med en del extra äventyrskrokar i bagaget på köpet.
När containern sedan överlämnas till kunden visar det sig att vad vi har levererat är ett antal slavar… Vi drar purket i en gemensam rörelse mangrant vapen, varvid eldstrid utbryter. I jakten efter kunden, hans droids och containern stjäls ”speeder bikes”, startas handgemäng med icke inblandade, utdelas svåra skador till kunden och hans droids, samt avstyrs kavallerichock.
Sessionen avrundas med att vi återsamlas vid ”The Bothan Banshee” och friger slavarna. Vi har dragit på oss massor av fiender och andra problem, hittat många trådar att rycka i, samt givit vår käre SL mycket material att spinna nya äventyr kring. En mycket produktiv, och mycket, mycket trevlig session, helt enkelt!
![]()