Idag har jag spelat...

Idag har vi haft Session Zero för vår kommande Daggerheart-kampanj. Valet föll på att köra ramverket The Witherwild med viss inspiration från Symbaroum. Sju karaktärer är skapade och det blir kanske en åttonde, om den spelaren kan stuva om i sitt schema. Vi har bestämt att vi kör varannan söndag om minst SL+3 spelare kan. Jag räknar inte med att alla kommer att kunna alla gånger.

Idag har vi haft Session Zero för vår kommande Daggerheart-kampanj. Valet föll på att köra ramverket The Witherwild med viss inspiration från Symbaroum. Sju karaktärer är skapade och det blir kanske en åttonde, om den spelaren kan stuva om i sitt schema. Vi har bestämt att vi kör varannan söndag om minst SL+3 spelare kan. Jag räknar inte med att alla kommer att kunna alla gånger.
Please do share details as you guys get on with it. Im super curious to hear people talk about Daggerheart.

Idag har jag spelat Dogs In The Vineyard för första gången. Det var skoj och gick bra. Vi löste diverse mindre konflikter i en mormonsk småstad bortom USA:s västra gräns i mitten av 1800-talet. Ingen blev skadad eller skjuten och staden brann inte ner. Jag hade stor nytta av att spela en ung from kvinna och kunna kräva ett respektabelt beteende av alla män vi förhandlade med.

Please do share details as you guys get on with it. Im super curious to hear people talk about Daggerheart.

Jag har spelat rollspel söndag+tisdag+torsdag+söndag senaste veckan och så tätt har jag aldrig spelat någonsin tidigare.

Söndagarna är online-gänget där vi nu hunnit med två pass Fantasy World med mig som SL. Har (i vanlig ordning) inte klickat 100% med pbta-reglerna, men det är bästa försöket någonsin!

Tisdagen var med indie-gruppen (irl) och The Black Wren. Jag spelade Floden i skogen. Jättekul att testa nya spel och utmana sig.

Torsdagen var CoC-irl-gruppen med andra/sista spelpasset för vårt uppdrag att värdera artefakter i ett stort avlägset hus. Det gick ungefär som det brukar när man hänger i stora hus i CoC (fast SL skruvade ner monster-nivån lite så min rollperson överlevde med ett nödrop). Heja lila tentakelkvinnor från Egypten!

---

En parantes att ~100% av tillfällena jag spelar med tidigare okända rollspelare så är de jättetrevliga. Det är faktiskt imponerande!

Last edited:
Back