Idag har jag köpt...

ny loot. efter rådgörande med Copilot (jag tar inget eget ansvar om jag köpt fel) så blev det denna version av WFRPG jag dyker in i, inspirerat av att jag lyssnar på superkampajen Enemy Within på Red Moon
View attachment 32632
rättfärdigat genom att tänka "om jag köper detta nu å slipper jag köpa sen...", för så vet vi ju alla att det funkar...

TORG: Space Gods, via tradera
656714703_8560448f-52fb-4733-a639-dca1d44121a2.jpg

TORG: Space Gods, via tradera
Om du är intresserad så upptäckte jag att jag hade dubletter av Central Valley Gate i helgen, som kan fås mot porto/lämnas över i Enköping/Sundbyberg eller byta mot nåt likvärdigt. Tyvärr är den i bättre skick än Space Gods så om du satsar på shabby chic så är det nog inte rätt :)

Annars har jag nyss köpt på mig:
Art & Arcana, den helt vanliga versionen.
The Gaunt Man Returns till nyss nämnda TORG. Det är ett av spelen jag tänkte försöka få en komplett samling av. 16 av 49 produkter kvar
Master of the Desert Nomads och War Rafts of Kron till original-D&D. Spelar en D&D-kampanj nu och rollpersonerna har nyss kommit upp i Expertnivån och jag behöver fylla på med äventyr då jag bara hade 3 sen tidigare. Så dumt att jag inte köpte på mig på 80- och 90talet när det var så mycket billigare. (Om det nu var det med inflationen...)
New York, New York och Secret Wars II till Marvel Super Heroes. Samlar på allt TSR men inte så intensivt på MSH. Men dessa har fler stadskartor i sig och jag vill ha fler än de två jag har från grundboxarna.

Master of the Desert Nomads och War Rafts of Kron till original-D&D. Spelar en D&D-kampanj nu och rollpersonerna har nyss kommit upp i Expertnivån och jag behöver fylla på med äventyr då jag bara hade 3 sen tidigare.
Ah, X4 Master of the Desert Nomads. Den och X5 Temple of Death (båda av Zeb Cook) hade vi börjat att översätta. Kunde ha blivit klart om de andra modulerna hade sålt bättre. X7 War Rafts of Kron låg nog lite längre bort.

Idag har jag köpt Hands of the White Wizard till The One Ring och Second Edition Starter Set till Star Trek Adventures. Jag har inte mer än bläddrat i någon av dem men det ser oerhört bra ut.

HotWW följer TORs tradition av produkter som både är inspirerande, stämningsfulla och snygga. Och det finns ingen anledning att tro att inte även innehållet har matchande kvalitet.

Star Trek Adventures har jag inga erfarenheter av men då jag hört bra saker om just Starter Setet så införskaffades det.

Blev med mer Marvel alldeles nyss. Marvel är det rollspel efter AD&D och D&D som TSR gav ut mest saker till och jag är inte ens en tredjedel på vägen.

4 Marvel Super Heroes-äventyr:
Kiss of Death som jag är osäker om det verkligen är en officiell produkt även om det står att det är det på omslaget. Det är i alla fall officiellt den rollspelssak jag har som är i sämst skick.
Cat's Paw med Alpha Flight, en grupp som jag har hyffsat dålig koll på bortom nummer av X-Men och Avengers
Murderworld där Arcade försöker mörde Fantastic Four från tiden då She-Hulk var medlem
The Breeder Bombs, ett äventyr med X-Men från tiden då tidningen objektivt var som bäst

3 Marvel-källböcker
Children of the Atom som beskriver X-Men. Jag har haft den tidigare men sålde till en kompis
Avengers Asembled tror jag man förstår vad den beskriver
Concrete Jungle fokuserar mer på gatnivåfolket i New York, från Spindelmannen och neråt

Back