Idag har jag köpt...

Planen är absolut att ge ut fler tillbehör till De fördömda. Till att börja med ska vi göra klart äventyren till Kickstarter-kampanjen. Efter det ska jag låta den hemsökta västern vila lite (och antagligen kommer jag att skriva på något annat som omväxling). Därefter får vi se vad det blir. Det kan bli Femtiotvå främlingar, äventyret Döden i dimman från årets GothCon eller något annat. :)
OT för tråden men vore kul med ett svenskt SF-spel med typ vagabonder ute i världsrymden.

OT för tråden men vore kul med ett svenskt SF-spel med typ vagabonder ute i världsrymden.

Ptja, varför inte? Nåt har jag ju ändå tänkt skriva när jag tar paus från De fördömda.

Vad är det som gör den så bra?
Den är skriven så som man önskade att WotC vågade skriva sina äventyr. Det är ett öppet område (en stor övergiven stad) där spelarna kan röra sig (hyfsat) fritt. Det finns olika fraktioner med olika agendor som rollpersonerna kan interagera med. Slutet är öppet. Många coola äventyrsplatser. Spelarna kan göra fel val och hamna på en plats där monstrena är aldeles för farliga.

Warcry: Rot and Ruin
Sagospelet Rymd: Snack Parrows
Shield Maidens RPG: Dataforge
D&D 5.0: Strixhaven: A Curriculum of Chaos (alt. cover)
Corporation RPG: Incorporated Volume 1
Cy_Borg RPG: Down Bad
Never Going Home: Tears in the Sea

Allt som allt 1080 sekiner.

Jag bor i en lägenhet som är på 27 kvadratmeter så det är definitivt inte stort!

Jag använder mig av bokhyllor och offrar väggutrymme. Så här ser det till exempel ut på en av väggarna:
så SKA en vägg se ut enligt mig, speciellt om hyllan är full av rätta sortens grejer som... Rollspel!

Back