Idag har jag köpt...

Idag kom mitt "Tjuvar och Lönnmördar paket"... Dock har det blivit anfallet av monstret Schenker!
Schenker har använt monsterattacken "Hydralpress" på mitt paket.
"Hydralpress: med kraft nog att knäcka inbundna böcker stamper Schenker på ditt paket. Paketet och all innehåll antar formen av en banan. Hårda föremål bryts obönhörligen itu. Efter detta applicerar Schenker ett ton packtejp för att dölja sin attack"
1742384717077.png
1742384737875.png
1742384770824.png
1742384926556.png

Tack till @Äventyr och Co som skickar nytt till mig

Det där såg våldsamt ut. Jag har annars bara bra erfarenheter av Schenker. PostNord är jag lite mer tveksam till.
Krävs nog rätt mycket kraft för att knäcka hela paketet så där----det är INTE fuktskadat, så det har helt enkelt "bara" knäckts rakt av
'

Lehto (@Äventyr ) och company måste ha högt FV i "kundservice" och dessutom slagit perfekt (drake på nyspråk) ;)
2 dagar efter att Monstret Scenker mosat min leverans, så kunde jag hämta ut en ny, hel och fin!! WOW

Härligt att du kunde hämta ut en ny och hel leverans :)

Själv blev jag glad när jag par dagar efter KS uppdateringen om att de påbörjat utskick, kunde hämta ut det lilla fina paketet. Monstret Scenker, slog dubbel demon, packet och innehåll var som det legat inlindad i silkespunnen filt.
För några sekunder blev det lite svårt att öppna och börja bläddra i böckerna. Hög nostalgikänsla svepte genom hjärtat hur böckerna var paketerade. Snabbt tog spelarglädjen över och öppnade förpackningarna :) Spelexemplehäftet är ju väldigt mysigt, en lyckad skapelse att påminna den där dagen/kvällen när en lyfte på locket till DoD och plockade upp spelexemple och läste igenom det med stor spänning och glädje.

Attachments

• DoD tjuvlönn.jpg
    DoD tjuvlönn.jpg
    144.3 KB · Views: 5
Yup. Tales of the Miskatonic Valley minns jag att vår spelledare höll för sig själv och förbjöd oss att titta i för han ville spelleda det - vilket förstås aldrig blev av. Arkham är dock legendariskt och vi har haft många minnen där, men jag har aldrig läst eller spelat Adventures... så det var ett trevligt fynd.

Det blev visst några fler klassiska EON-böcker för min del:
lLetKvj.jpeg

Gjorde till slut slag i saken och skaffade mig en Kaskelot! En snabb genombläddring ger vid handen att detta äventyrslandskap är högst spelbart, enligt gängse definition.

Därunder syns ett nytt Spirou-album, närvarande i sin roll som Troubleshootersinspiration.

Attachments

• received_1785623075345530.jpeg
    received_1785623075345530.jpeg
    164 KB · Views: 10
01.jpg
Dagens spelleverans!

Det är ingen hemlighet att jag är ett stort fan av Resident Evil så när jag såg Kickstartern för brädspelet för Resident Evil 2 funderade jag på att hoppa på det, men det blev aldrig av och tur var väl det för jag fick tag i ett oöppnat exemplar som var billigare.

02.jpg
Sedan kom en leverans från DriveThruRPG. Tekniskt sett andra leveransen av dessa böcker, då den första försvann till sjöss och aldrig sågs igen. The Book of Oblivion är den sista boken jag saknade till Wraith: The Oblivion 20th Anniversary och om man bortser från specialutgåvor var Anarchs Unbound den sista till Vampire the Masquerade 20th Anniversary.

En bra loot-dag helt enkelt.

Kul! Ett tips om du inte redan känner till det är att det finns en del konventsscenarion till Svenil på Alexandria..
Trevligt att de där finns bevarade. Min kontakt med Svenil har varit just genom spelkonvent (och då alltid med folk som har varit något övertrötta och ändå bestämt sig för att spela rollspel är bättre än att sova).

Mitt exemplar är visst lite feltryckt.
4SdT4LC.jpeg

Jag trodde jag hade förbeställt Durgaz arvtagare (Lehto Spel & Media) och började undra varför jag inte fått den. Men efter koll i mailen, på bankkontot och på Paypal-kontot insåg jag att jag bara hade tänkt göra det. Nu har jag dock gjort det på riktigt :D

Idag har jag köpt 1997 års originalutgåva av den första såsboken om Delta Green (som PDF), när det fortfarande var en expansion till CoC. Syftet var att få tag i scenariot "The New Age". Lite irriterande bara att boken visade sig även innehålla två andra scenarier som jag redan köpt separat och spellett. Nåja, de var inte så dyra, och 5-6 personer hade kul med dem i två kvällar vardera.

1000005922.jpg
Sådär! Några år senare dyker det upp, Battletech. Det är den sista Kickstartern som jag gått runt och väntat på. Lägligt att påsken är på ingående så jag får lite tid att läsa.

Något av en chanstagning att gå in så kraftfullt, men jag tror jag har skaffat nog för att bygga fyra styrkor till Alpha Strike, en var till gänget som spelat Arkham Horror i några år nu.

View attachment 23519
Sådär! Några år senare dyker det upp, Battletech. Det är den sista Kickstartern som jag gått runt och väntat på. Lägligt att påsken är på ingående så jag får lite tid att läsa.

Något av en chanstagning att gå in så kraftfullt, men jag tror jag har skaffat nog för att bygga fyra styrkor till Alpha Strike, en var till gänget som spelat Arkham Horror i några år nu.

Nice! Battletech är superkul. Skjut mechen med eldkastaren först!

IMG_7506.jpegEn särskilt läderinbunden version av vampire: The Dark Ages 20th Anniversary den sista boken i samlingen för Vampire: the Dark Ages, Dark Ages: Vampire och Vampire: The Dark Ages 20th anniversary. Över 60 böcker satta i en historisk kontext som en spinoff på klassiska Vampire: the Masquerade. Denna bok var den sista jag saknade med den i mina ägor är den samlingen komplett.

Eftersom Windheim vunnit så många priser blev jag tvungen att köpa det i fysisk form också, inte bara som PDF. Spelexperten hade kvar några paket.

Idag besökte jag RetroMania, vilket är en mässa mest för TV-spel och nostalgiska leksaker. Det brukar dock poppa upp något rollspels relaterat och i år gjorde jag två (tre?) fynd.

Expert-boxen är trasig, men den känns som den går att restaurera hyfsat enkelt. Den var dessutom inte samma utgåva som jag hade och rätt billig (170 kr), så den känns som ett fynd.

Drakar och Demoner 4.0 var däremot i riktigt bra skick. Lite hyllskav på kartongen, men knappt något på böckerna. Den var dyrare än Expert-lådan, men fick ned priset lite och dessutom ett exemplar av Äventyrspaket 1 på köpet. Det blir min tredje. 😅

Överlag blev jag fantastiskt nöjd med den looten. Det fanns lite mer rollspel, men inget som kändes som ett måste att ha.

Attachments

• IMG_7790.jpeg
    IMG_7790.jpeg
    376.4 KB · Views: 8
  • IMG_7794.jpeg
    IMG_7794.jpeg
    440.7 KB · Views: 11
  • IMG_7791.jpeg
    IMG_7791.jpeg
    299.6 KB · Views: 9
I helgen så tecknades det ett års prenumeration av Fenix. Vi får väl se om det får mig att våga släppa taget om onämnabara yttre gudar, kulter och istället fånga drakar och andra demoner 😉

I helgen så tecknades det ett års prenumeration av Fenix. Vi får väl se om det får mig att våga släppa taget om onämnabara yttre gudar, kulter och istället fånga drakar och andra demoner 😉
Har någon hört när nästa nummer kommer!

Har någon hört när nästa nummer kommer!

Jag citerar mig själv från tråden Fenix 2025?

"Den 23 mars skrev Anders Gillbring på Facebook att årets första nummer av Fenix låg cirka en månad bort så förhoppningsvis dröjer det inte länge till."

Hämtade ut de här två volymerna från Posten idag!

Ska bli kul att läsa och testa.

Attachments

• Messenger_creation_9C93142D-B548-4F37-B145-E637BCA66007.jpeg
    Messenger_creation_9C93142D-B548-4F37-B145-E637BCA66007.jpeg
    297.2 KB · Views: 9
På GothCon plockade jag upp ett tärningsset till Svärdets sång samt Drakborgen till Drakar och demoner, och idag har jag beställt Kaskelot till Kutulu. Det summerar mina rollspelsrelaterade inköp hittills i år.

SFbok har sänkt priset ytterligare på Tales of the Valiant, böckerna kostar 150:- styck. Det gick inte att motstå. Men jag sansade mig och köpte bara monsterboken. Ska satsa på att använda den ihop med Free5e när det kommer till hösten.

Har också backat – och har dessutom redan läst det mesta av boken i en nästan-färdig version Walmsley släppte via Patreon. Vi har till och med spelat de första två av äventyren, vilket var mycket kul. Given backning!

Uppdatering: Nu har jag tagit bort min backning av Cosmic Dark. Varför? Jo, för att Walmsley gör något jag hatar: lägger till KS-exklusivt stuff på löjligt hög prisnivå. Och då är det stuff som borde finnas redan i grundboken anser jag! I samtliga scenarion figurerar en kosmisk anomali kallad The Glitch, men vad denna är avslöjas alltså bara i ”The Glitch Files” som kräver att en backar på en nivå på dryga tusenlappen för att en skall få del av det. Sådant gör mig sjukt irriterad, och då väljer jag att bojkotta ett i grunden bra spel (men inte lika bra som Cthulhu Dark dock).

Störigt, men det är väl lite sådan skit som gör att man går runt i denna hobby som väl knappast gör någon rik. Så personligen bjuder jag på sådant

Störigt, men det är väl lite sådan skit som gör att man går runt i denna hobby
Kanske, kanske inte. Jag t.ex. ger 0 kr istället för ca 500.

Ytterligare minus; högre frakt till EU än till USA – och förmodligen med tullavgifter enligt Walmsley själv.

Ytterligare minus; högre frakt till EU än till USA – och förmodligen med tullavgifter enligt Walmsley själv.
Jag svarade dig i den andra tråden. Jag tror och hoppas du har fel om Walmsley.

jo, men dom flesta låter inte principen gå före lika konsekvent som du verkar göra. Så på totalen lovar jag att de tjänar på det. Och som sagt: finns det något sätt att ändå tjäna liiite pengar så tycker jag personligen att man kan bjuda på det. Men jag förstår din synvinkel också

IMG_8414.jpeg
Inköp från förra veckan! Tre stycken Wraith-böcker som gjorde min Wraith-samling komplett. Kindred of the East-bokwn tog mig även det närmare en komplett samling då det nu bara saknas två böcker där.

Sedan trillade det in två paket idag!
Tribeböckerna till Werewolf the Apocalypse kommer från Tradera, medan de övriga kommer från England. Muggarna är svårfunna så de är jag glad att ha kommit över, vilket även gäller Mage-tarotkorten i bra skick. Så… bra lootdag!

IMG_8415.jpeg

Idag kom den...kickstarten jag väntat längst på tror jag....

Tror vi pratade om den som hopplöst fall på en pub för en eller kanske 2 somnrat sen @P.eLL.e

Attachments

• Screenshot_20250624-161620.png
    Screenshot_20250624-161620.png
    1.8 MB · Views: 26
Idag har jag köpt Dimkungens skog som @Gurgeh har skrivit. Eller, jag betalade för det tidigare men nu kom den med posten 😊 Hursomhelst ett fantastiskt första intryck! Hoppas att man någon gång får möjlighet att spela eller spelleda det!

IMG_1665.jpeg

1252BE5F-123D-4526-879C-75D8A3A6C838.jpeg

Inköpen från juni trillade äntligen in i spelsamlingen. Inköpen från USA har märkbart blivit billigare sedan Trump tog över, medan frakten däremot har skjutit i höjden. Nästan status quo, men inte riktigt.

Det börjar nästan bli komplett i de både Demon-samlingarna, och även Werewolf-, Changeling- och Requiem-samlingarna börjar tätas igen.

71D364B8-72C9-465C-AAE3-E42C56C1A0DB.jpegNär man är i Göteborg får man loota rollspel, det är sen gammalt! Två city books som alltid är användbara för alla spelmöten. Bermuda Triangle minns jag att jag kollade på redan tidigt 2000-tal men hade aldrig råd då. Sedan har vi Miskatonic University som inte behöver någon närmare presentation.

B9E3F749-02EA-4888-BEFF-328554EF0654.jpeg

Påfyllning i rollspelssamlingen. Eftersom jag har upptäckt att formelsamlingen från Magiboxen försvunnit likaså Sinkadus 35 samt silhuettfigurerna alltid har saknats i min DoD 2.0-box så passade jag på att komplettera det. Äventyrsspelsboken och Sinkadussffischerkom med på köpet. Och så komplettering i Werewolf-samlingen också!

Igår blev en dyr dag... Jag backade Dunderdagars senaste kickstarter plus att jag beställde den begränsade utgåvan av Daggerheart.

Den senare tryckte de egentligen bara upp för förbeställning, men de gjorde några exemplar extra, om någon leverans skulle komma bort eller bli skadad. De lådor som blivit över släppte de i sin webbutik igår natt. Och de tog kvickt slut igen, i USA tog det bara en timme. Det är mycket pengar för lite extra lullull, men jag kunde inte motstå :D

Last edited:
Har inte letat mer än kanske 6 månader. Men när ett VF exemplar av Codex Mundana döck upp på Alphaspel så var det bara att slå till. La till Pendragon för fraktfritt 😂

Attachments

• IMG_2803-min.jpeg
    IMG_2803-min.jpeg
    1.7 MB · Views: 14
Har faktiskt inte kolla på böckerna på första bilden. Men Sagospelet rymd tror jag är standalone medan dom andra så gissar jag att behöver Sagospelet Äventyr (regelbok?)

Fortsätter köpa EON-böcker, tror det blir svårt att hitta alla till ok pris, men måste försöka
EON IUNTE.jpgEON.jpg

Fortsätter köpa EON-böcker, tror det blir svårt att hitta alla till ok pris, men måste försöka
Är inte Eon-böcker från tidigare utgåvor rätt vanliga och billiga? Tycker inte sällan jag ser Eon-böcker som säljs för 50-100 kr/st. Kan dock inte påstå att jag har någon större koll på just Eon. Vissa böcker är kanske ovanliga och därmed dyrare.

Är inte Eon-böcker från tidigare utgåvor rätt vanliga och billiga? Tycker inte sällan jag ser Eon-böcker som säljs för 50-100 kr/st. Kan dock inte påstå att jag har någon större koll på just Eon. Vissa böcker är kanske ovanliga och därmed dyrare.

Jag försöker köpa för runt hundralappen för att hålla nere totalen.
Codex Mundana gick på 700 dock. Men försöker köpa på Alphaspels reor

Jag försöker köpa för runt hundralappen för att hålla nere totalen.
Codex Mundana gick på 700 dock. Men försöker köpa på Alphaspels reor
Kan tipsa om att Stockholms Science Fiction-antikvariat idag har lagt ut ett flertal Eon-böcker till försäljning. Kanske någon du saknar.

Kan tipsa om att Stockholms Science Fiction-antikvariat idag har lagt ut ett flertal Eon-böcker till försäljning. Kanske någon du saknar.

Tack för tipset. Dom hade många
EON Böcker.xlsx

Back