Idag har jag köpt...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Ny bok till samlingen - och en bok jag haft för länge sedan. Förstod aldrig tjusningen med den då, kanske mycket för den var för olika Vampire the Masquerade - men jag tror även de kulturella skillnaderna skapade en barriär. Men det ska göras ett försök framöver (som ska poddas förstås).

IMG_9574.jpeg
 

Fnord

Veteran
Joined
14 Sep 2010
Messages
136
Fick hem Orkworld idag.

Beskrivningen av spelet jag fick var "Föreställ dig England när Rommarna invaderade, från Kelternas perspektiv. Fast Kelterna är orker". Skall bli intressant att se hur väl den beskrivningen stämmerIMG_20231121_183328.jpg
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,875
Location
Marjura
Jag köper det enkom för att skaffa mig rätten att klaga på det. ;)
Efter att ha blivit frälsta av BoL Legendary Edition, spelade vi inget annat under system under flera år, tills Ligan släppte Svavelvinter, vilket ledde till att man vågade sig på Väsen m fl YZ-grejer.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Efter att ha blivit frälsta av BoL Legendary Edition, spelade vi inget annat under system under flera år, tills Ligan släppte Svavelvinter, vilket ledde till att man vågade sig på Väsen m fl YZ-grejer.
Tror den jag beställde hette Mythic Edition. Alltså, jag är ju svag för genren överhuvudtaget. Alltid roligt att se hur olika spel gör "grejen".
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,875
Location
Marjura
Tror den jag beställde hette Mythic Edition. Alltså, jag är ju svag för genren överhuvudtaget. Alltid roligt att se hur olika spel gör "grejen".
Mythic är senaste versionen. Ingen stor skillnad, mer än att de gjort Initative till grundstat istället för hand-to-hand som nu ingår i melee. Dock mycket mer löptext än tidigare, så inte lika slimmat. Men reglerna lär man sig och ut på tio minuter och att fixa en sammansatt karaktär tar lika lång tid.
 

Litzo

Veteran
Joined
13 May 2022
Messages
62
Blev att komplettera Dune-samlingen under Black Friday/week, direkt från Mophidius
Sand & Dust, Masters of Dune, The Great Game: Houses of the Landsraad, Power & Pawns: The Emperors Court samt Arrakis Melange Dice set.

Så nu saknar jag bara det nya kompendium som kommer i December :)
 

Attachments

Fnord

Veteran
Joined
14 Sep 2010
Messages
136
Där kom böckerna. Tyvärr så lyckades Modiphius locka till sig några kr från mig också, då deras rea var rätt bra. Blev bara ett rollspel och en expansion där i alla fall. Det där med att inte köpa mer rollspel går inte så bra....
IMG_20231127_170825.jpg
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Inte just idag, men för någon dag sedan köpte jag Blade Runner från Fria Ligan, kunde inte låta bli när jag såg det nedsatta priset. Sen kändes kombinationen väldigt bra, Fria Ligans kvalité med ett Blade Runner rollspel.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Köpte två PDF:er: Avatar Legends och Mythic GME 2nd edition, samt en modul till Foundry VTT: Delta Green - Need to Know, alla tre på DTRPG.
 
Top