Idag har jag köpt...

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,116
Location
Stockholm
Alfaspel har en lagerrensning, så jag har något impulsivt införskaffat mig:
Mythras: Luther Arkwright
Mythras: Parallel Lines
Sea Monsters 5E
Dystopian Wars - Operation Sirocco Campaign Book
Field of Glory Renaissance: Cities of Gold - Africa and the Americas 1494-1698
Dux Bellorum: Arthurian Wargaming Rules AD 367-793
Pathfinder Player Companion: Blood of the Sea
Savage Worlds: Necessary Evil
Hordes: Primal - MK III
Warmachine: Prime - MK III
Forces of Warmachine: Convergence of Cyriss - MK II
Forces of Warmachine: Khador - MK II
Warmachine: Prime - MKII
Warmachine: Wrath - MK II
Warmachine: Vengeance - MK II
Hordes: Devastation - MK II
Forces of Warmachine: Mercenaries - MK II
No Quarter Magazine #54
Uncharted Seas Rulebook 1st ed
Ragnarok
Pathfinder Campaign Setting: Occult Realms
Warhammer 40K: War Zone Octarius - Book 1: Rising Tide
Warhammer 40K: War Zone Octarius - Book 2: Critical Mass
Warhammer 40K: Charadon - Act 1, Book of Rust

Mer eller mindre allt införskaffat som referensmaterial, utan planer att använda dem som de är.

Nu har jag ångest över att det finns några grejer till på rean som jag vill ha men är osäker på om jag har råd med eftersom jag redan har kastat en massa pengar på Warhammer genom Warhammer Day erbjudandet var samtida med att min lokala GW butik hade jubileum så det var ett antal grejer man ville ha som bara var under begränsad tid :(
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,116
Location
Stockholm
Ska kanske nämna att det där är inköp spridda ut över en längre tid, inte på en gång. Det är bara nu jag delar med mig av det.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,116
Location
Stockholm
Och här trodde vi att du hittat Bergatrollets skattkista ;)
Runt hälften av de där är under 50 sekiner.

...sedan är några av dem över 200 sekiner men väldigt intressanta för mig och de är ändå noterbart billigare än vid helpris. Man får tänka på det som uteluncher, en normal lunch går sällan numera under 120 sekiner (om du vill bli mätt), så jag får dra in på den typen av unna mig utgifter istället.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Runt hälften av de där är under 50 sekiner.

...sedan är några av dem över 200 sekiner men väldigt intressanta för mig och de är ändå noterbart billigare än vid helpris. Man får tänka på det som uteluncher, en normal lunch går sällan numera under 120 sekiner (om du vill bli mätt), så jag får dra in på den typen av unna mig utgifter istället.
Rollspelsbanta. Allt om nya trenden!
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,653
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Inte direkt rollspelsmaterial, men inköpt med avsikt att kunna användas till rollspelande. :)

Idag fick jag boken "Berlin Police Force in the Weimar Republic" levererad.
Jag antar att du sett Babylon Berlin eller läst romanerna av Volker Kutscher? Det är ju en fantastisk (och tragisk) miljö med spännande konflikter och kontraster.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jag antar att du sett Babylon Berlin eller läst romanerna av Volker Kutscher? Det är ju en fantastisk (och tragisk) miljö med spännande konflikter och kontraster.
Det var den TV-serien som gjorde att jag fick upp ögonen för Weimar republiken som rollspelssetting, oberoende om det är till t.ex. Call of Cthulhu eller som en Noir setting. :)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Jag är sen på bollen som vanligt, men nu har jag också äntligen lagt beslag på ett ex av Fria Ligans Drakar och Demoner. Har inte hunnit läsa så mycket än, men min spontana reaktion är att man får otroligt mycket för pengarna!!!
IMG_0811.jpeg
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,653
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Idag fick jag hem mitt ex av Supergänget!

Tror inte att det blir så spelat, men kanske kanske! Kan kanske dra en brädspelskväll för detta istället.
Supergänget är värt att prova. Jag har reskinnat det för andra genrer, såsom tex over the top super-fantasy och mytologisk gudar och super-hjältar på himlavalvet, vilket passat utmärkt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
View attachment 14405
Lite osvenskt loot trillade ned i min brevlåda idag. 😎
Vi snackade ju lite om detta på insta, men jag misstänker att dessa är kopior. Jag har egentligen inte något superhårt case men den där vita ytan på ryggarna känns skum. Så är det inte på mina svenska spelmoduler från samma tillverkare och tid. Är vi en förfalskare på spåren?

(jag köpte också en dansk bok)

Ps. För att hålla mig on topic har jag senaste veckorna köpt Krilloan-boxen, Western 1:a utgåvan+massa äventyr, Helvetsfortet, Monster och Män i EA.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Med tanke på hur mycket av samma varor som dyker upp skulle jag tro att någon utgått från förlagorna och tryckt upp det. Det är det som känns mest logiskt, men det som talar mot det är väl att en av böckerna har feltryckta insåg med vita sidor. Det är exakt samma sak som skedde med Magikerns handbok så jag tror det kan vara en tryckeri-grej.
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
210
Location
Malmö
Jag hade väldigt skoj när jag spelledde Bladerunners Case File 01 som pbp på Discord, så i dag köpte jag Case File 02: Fiery Angels.
 
Top