Idag har jag köpt...

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,258
Location
Kullavik
Jag tänker en tråd för att löpande berätta om rollspelsrelaterade saker man köpt och varför... (som ett kontra-statement till tråden om ett köpfritt 2022?). :)

With no further ado... idag har jag köpt:
Brindlewood Bay (för att jag läste om det på Reviews from R'lyeh Post-Christmas Dozen 2021 och för att jag letar "Murder she wrote..." rollspel)
Matrons of Mystery (för att det också nämndes i samma artikeln).
When the Moon Hangs Low (för att det var deal of the day på drivethrurpg i förmiddags, att det var ett intressant namn och att jag blev intresserad när jag läst recensionen)
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Detta initiativ kan bli lite av mitt personliga thread-of-shame (råkar vara biten av villhaalltprecisjustnu-flugan) men det kan å andra sidan kanske få mig att låta bli att köpa så jäkla mycket (som jag, tbh, egentligen inte behöver) hela tiden. So here goes…

… årets första inköp blev tre ljudböcker av Kim Newman (Jack Yeovil) i serien om Genevieve the Vampire (WFRP). Sedan slog jag till på lite fysiska böcker; Archives of the Empire vol. 1 (WFRP 4ed) och Power Behind the Throne Companion (WFRP 4ed).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
Idag (eller igår egentligen) köpte jag The Expanse rpg. Jag skyller delvis på @entomophobiac och hans recensionstråd, delvis på att säsong 6 börjat och att jag gett mig på första boken. Men mest på att varken Sirenens klagan eller The One Ring kommit i brevlådan :( och väntan på något nytt spel att läsa blev för svår.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,258
Location
Kullavik
Inga fler köp här (än), men breddar tråden med att fylla på med planerade 2022-köp.
Förutom att jag väntar på Kickstarter-projekt att trilla in (Death in Space, Book of Beasts (Forbidden Lands), The Bloodmarch (Forbidden Lands), CY_BORG, Mythic Britain & Ireland (Vaesen), Seasons of Mystery (Vaesen) så har jag planer på att köpa detta under 2022:

Bladerunner RPG
Heart of Darkness (Alien RPG)
Urban Operations (T2000)
Drakar och Demoner 2022
Vanvett är syndens lön (CoC Sverige)
Drömmar om hunger och köld (CoC Sverige)
Basker Blå (Chock)
The Ghost Knight (The Troubleshooters)
The Great Champagne Galop (The Troubleshooters)

...samt (om man vågar hoppas på att de dyker upp 2022)...
Ikonernas Nåd del 3 (Coriolis)
Davokar Vaknar (Symbaroum)
Ad Astra (Mutant År Noll)
Black Madonna (T2000)

Vad planerar du att köpa 2022?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,059
De spel och tillbehör jag vet att jag kommer att köpa 2022 är allt som släpps till Call of Cthulhu Sverige och till Symbaroum. Jag kommer med 99,9% säkerhet att backa kampanjen för Fria Ligans Drakar och demoner. I övrigt inga planer.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
Jag har köpt The Expanse Rpg efter att ha fastnat för @entomophobiacs recension. Rent impulsköp.

Jag planerar att köpa:
  • Blade Runner
  • Heart of Darkness
  • Davokar vaknar
  • Drakar och Demoner
Vi får se vilka av dem som faktiskt kommer 2022.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Om ett par dagar avslutas ju kickstartern för Hull Breach, men jag är osäker på när man räknar med att man köper kickstarter-grejer. När kickstartern tar slut eller när man har grejen i handen? Jag borde få CY_BORG, Mothership 1e, Moonlight on Roseville Beach, Cthulhu Classic, The Devil made us Do It och Carbon 2185 under 2022, men vi får se. Alla dom har jag ju redan betalt för, så kanske köpte jag dom 2021.

Annars, tja, planerar och planerar… Om de dyker upp 2022 så kommer jag att ha svårt att låta bli:
  • Blade Runner
  • Heart of Darkness
  • Ikonernas Nåd del 3
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,814
Jag har köpt Mutant: Är Noll som @guldfink var superschysst att hjälpa mig att få tag i!!! 😊 Har även köpt Sagospelet Äventyr. Köpte båda spelen till en familj jag är god vän med. 13-åriga sonen får Mutant: År Noll och de yngre syskonen får dela på Sagospelet Äventyr. Ingen i familjen har spelat rollspel tidigare och då de bor i en annan stad kommer jag inte att kunna introducera det för dem, så jag är jättenyfiken på hur det kommer gå!!! 😁
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Fortsätter att dammsuga nätet efter The One Ring 1E-moduler som jag saknar och hittade bl a Bree och kartpaketet!. Finns faktiskt en hel del kvar i butiker här och där till RRP istället för Ebaypriser...
 
Top