Nekromanti Hur varvar ni ner ??

G

Guest

Guest
Varva ner? Jag varvar inte ner, jag varvar upp konstant i några år tills jag skär allt går åt skogen och jag antagligen blir nedslagen.
Kortsiktigt varvar jag upp temporärt tills jag nästan svimmar och då lägger jag mig.

Inget man dock borde råda någon till, men förhoppningsvis är nästa gång några år kvar.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
En bok, en kopp te och en katt i knät. Den som är stirrig efter det borde låsas in :gremwink:


Storuggla, annars funkar vita piller också
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Är du Shiva eller?

När jag har en av mina katter i knät behöver den oftast visst stöd eftersom den purrar och snurrar (i synnerhet om jag läser, då ska den gnida sig mot boken). De flesta böcker kräver två händer för att läsa och om vi då förutsätter att du dricker te med sugrör så har du minst tre händer.

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
1, Duscha
2, Ha sex (med min sambo om han är hemma och är på det humöret, med mig själv annars)
3, Lägga mig att läsa en bok jag redan läst i morgonrock
4, Somna tre sidor in i boken.

Erik
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Jag är ganska sällan uppe i varv, så jag behöver inte varva ned så ofta. Behövs det är det bara sätta sig ned och göra något (dricka oboy, kolla forumet, prata med Alva) eller något. Det är väldigt få saker som stressar mig och enklaste sättet att varva ned är helt enkel att bara undvika dem.

Behövs det verkligen tränar jag, det brukar hjälpa.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Är du Shiva eller?

"När jag har en av mina katter i knät behöver den oftast visst stöd eftersom den purrar och snurrar (i synnerhet om jag läser, då ska den gnida sig mot boken). De flesta böcker kräver två händer för att läsa och om vi då förutsätter att du dricker te med sugrör så har du minst tre händer."

Polanski dräggar likailla, men han har den egenheten att han vill drägga sig mot mitt armveck. Så ingen hand går åt till katten. Och för att hålla i boken två händer, om man dricker te så tar man boken i ett tumgrepp under själva smuttandet. Easy peasy.


Storuggla, he's drägging right now!
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Ej sorterat i vanlighets-ordning:

1) Jag äter. (Ofta kombinerat med 7 eller 13)
2) Jag sitter vid datorn. (Ofta kombinerat med 8, 11 eller 15)
3) Jag badar. (Ofta kombinerat med 5, 12 eller 16)
4) Jag lyssnar på Jesus Christ Superstar. (Ofta kombinerat med 1, 5, 12 eller 13)
5) Jag runkar. (Ofta kombinerat med 1, 2, 3, 4, 6, 7 eller 8)
6) Jag rullar tärningar. (Ofta kombinerat med 12 eller 18).
7) Jag läser halvhjärtat i DN. (Ofta kombinerat med 1, 4 eller 11)
8) Jag skriver. (Ofta kombinerat med 2)
9) Jag spelar kort. (Ofta kombinerat med 11, 15, 17 eller 18)
10) Jag spelar Alfapet. (Ofta kombinerat med 11 eller 16)
11) Jag äter ett äpple (specifikt, även om jag redan skrivit Jag äter) (Ofta kombinerat med 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 13 eller 14)
12) Jag sjunger (halvnånting). (Ofta kombinerat med 1, 2, 3, 4, 6, 9, 11, 12 eller 15)
13) Jag pratar med storasyrran. (Ofta kombinerat med 1 eller 7)
14) Jag tackelbråkar med mamma (alltså, man står skuldra mot skuldra och buffar på varandra).
15) Jag gnager på högertummen. (Ofta kombinerat)
16) Jag gäspar. (Ofta kombinerat med... Äsch, vafan, vad tjänar detta till? Får svara 2 då, iaf i nuläget).
17) Jag filosoferar ej. Det gör jag när jag är upp i varv. (Tyvärr väldigt sällan kombinerat)
18) Jag rollspelar. (Ofta kombinerat med 1, 6 och i viss mån 8)

-Hjalle, den Onödige.

Justja, jag gosar med katterna också. Eller skiter.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Om Airde Cuan kommer upp på winamplistan så blir jag insta-avslappnad. Nästan magiskt. Här finns en sample på de första 30 sekunderna med hyfsad ljudkvalitet.

Om det är kväll kan jag titta ut genom fönstret. Jag har en bra utsikt över de uppländska slätterna den uppländska kvällshimmeln.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Jag sätter mig framför datorn och gör meningslösa saker, som att redigera slumpmässiga wikipediaartiklar eller läsa nätserier.
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
Oja! Just nu sitter jag på bryggan på min båt och har vakt i 8 timmar, och då finns det ingenting som dödar tid som lyssna på musik och planlöst surfande på nätet.
Ibland får man jobba lite, men jag försöker undvika det... :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Länkten funkar inte..

Den där länken som du har funkar inte... :gremfrown:
Btw, soft avatar du har Arvidos !!! :gremgrin:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Huh?

Jaså? Om den inte funkar kan du ju prova att gå in på sidan för hela skivan, spår 5 på CD 1 är det. Där kan du också spela provbiten i Realplayer istället för Media player, om det funkar bättre.

Länk.

Kul att du gillade avataren. Jag har ett nytt tema på lur efter den..
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Personligen brukar jag varva ner genom att sortera min samling av andra människors gallblåsor eller iklä mig min farmors gamla städrock och flörta med håriga äldre män på sydstatsdialekt. Oslagbart.
 
G

Guest

Guest
Jag reagerade mest på att han kombinerade 5 och 1, det låter suspekt, suspekt och ohygieniskt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag dricker

Antingen tar jag en öl på ett hak (eller om det är tisdag som idag, en glassdrink på ett ställe) eller om jag är hemma blir det vatten.

Brukar bli rätt mycket öl dock. Alldeles för mycket.

I kombination med vatten (eller sån där helvetessaft som Dante och Vulf blir så bakis av) så lägger jag mig i soffan och kollar på simpsons, fammily guy, american dad eller något annat. Det brukar ta max en och en halvtimme innan jag somnar. Och ytterligare en timme innan jag blir väkt och intvingad i sovrummet av sambon.

chrull
 
Top