Nekromanti Hur varvar ni ner ??

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kanske en enkel fråga, eller så är den inte enkel alls.. Men ändå. :gremtongue:
Frågan är iaf.. Hur gör ni när ni vill varva ner efter en sådan där dag som man bara är helstirrig, uppe i varv & hellst vill glömma ?

/ Johan k, som är just fortfarande ganska uppe i varv men samtidigt skittrött..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Jag runkar.

Men det kanske var mer information än ni ville ha?
Tack, du har rätt....
Det var nog _LITE_ mer än vad jag ville veta... Men ändå.
Alla sätta är bra, utom de dåliga iof.... :gremwink:
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Om man vill sova, så är ett tips; lägg dig ner, spänn alla muskler i 20sekunder, slappna av, spänn 20 sek till, slappna av igen, då brukar man vara nerlugnad. Mörkt, och tyst är ytterligare tips. Om det är samvetet/magen som håller dig vaken, måste du antingen lösa problemen, eller bikta dig :gremsmile: Så är det!
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
gå en promenad, eller nått annat fysiskt utomhus. Kanske svårt om man är trött men det hjälper.

/marcus
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Snackarskit online och gör massa inget

Eller så lägger jag mig i en solkatt och sover, eller så sminkar jag mig (helt klart underskattad konstnärlig aktivitet), eller så slår jag på folk, eller så börjar jag maniskt pyssla eller kolla på lajvbilder.

Fast snacka skit online är helt klart en underbar umgängesform om man är småhängig eller nere, man behöver bara prata med folk man vill och bara å mycket man vill och man kan kila sig i skrevet hur mycket man vill och peta sig i öronen och blir man less kan man hålla käften i två timmar om man vill.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Spelar datorspel av något slag. Om jag känner mig slut så blir det alltid någonting av det lite mer hjärndöda slaget. Observera att hjärndött inte betyder okomplicerat, utan endast någonting jag har i ryggraden. T.ex. Civilization III är ett tämligen komplext spel, men efter ett par tusen omgångar så är det tämligen hjärndött. Jag kan spela det utan att tänka efter och när det är så så är det avkopplande.

Det som gäller mest just nu är att jobba på några av mina låglevelkaraktärer till World of Warcraft. Höglevelkaraktärer är utsatta för PvP-strider hela tiden vilket kräver ens fulla uppmärksamhet för att ha ens en chans att överleva, så det är inte särskilt avkopplande. Då föredrar jag nog att bara grinda lite monster när känner mig trött och spara det ansträngande tills att jag är pigg.


/Naug
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Definiera minderårig [nt]

1)
#som icke nått mogen ålder (o. därför rättsligt, politiskt o. socialt intar en särställning); under olika tider o. alltjämt i olika förordningar med åldersgränsen olika fixerad; i lagen om förmynderskap 1924 ersatt med "underårig" ss. beteckning för person som icke fyllt 21 år (omyndig person); ofta i substantivisk anv.;

jfr OMYNDIG UNDERÅRIG.

SWEDBERG SabbRo 1633 (1689, 1712)

I denna förordning (ang. minderårigas användande i fabriksarbete o. d.) förstås med minderårig den, som är under aderton år. SFS 1881, nr 64, s. 2.

För minderårig, det vill säga icke konfirmerat barn under 15 år. Därs. 1915 s. 1179.

Med minderårig förstås i denna (fattigvårds-)lag den, som icke fyllt sexton år. Därs. 1918, s. 847. Därs. 1831, s. 635.


Etc, etc, etc.

- Ymir, tänkte alltså på tonåringars sexdrift, mer specifikt.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Re: Jag gör spelsystem och shoppar

Det rollspel jag sysslar med nu är mest ett terapiarbete pga för mycket riktigt arbete. Men det växer och växer. =)

Och så shoppar jag. Som en tokdåre. Senast en 18" stor Marv från Sin City. Han pratar. Han skrämde Nallo på flykt. Marv rular.

Shopping rular.
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
Med tanke på att jag är sjöman, finns det bara en sak...Flaskan! :gremsmile:

Nej, jag brukar slötitta på tv, efter att ha uppdaterat min speldagbok dvs, planlöst surfa på nätet eller ut och gå.
 
Top