Nekromanti Hur spelleder du???

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Hopp och lek!

"Det jag syftade på var att moderatorerna väljer sida i diskussionerna. Med detta menar jag inte saker som att t.ex. Krille inte tycker att Vampire är skräck, utan mer att t.ex. Azagthoth försvarar and´s kommentar till Arcana. Detta bör inte ske på ett forum som gör anspråk på att vara seriöst."

Tja, just det här fallet är faktiskt enligt min ringa åsikt solklart. Arcanas påhopp på and (för det var faktiskt inget annat än ett påhopp) borde åtminstone ge and en möjlighet att säga ifrån. Om Arcana får skälla på and så måste and få skälla tillbaks. På den punkten finns det ingen moderator i världen som kan säga emot det. Helst skulle inget av inläggen synas över huvud taget, men ska nu något inlägg förekomma så ska båda förekomma. Två fel blir inte ett rätt, men det blir i alla fall jämvikt.

Med det sagt så skulle jag uppmana alla inblandade i denna tråd att lugna ner sig, ta en kopp de, gå ut och röka, titta på det vackra vädret och i största allmänhet fyllas av frid och harmoni. Ingen mår bättre av att Arcana hoppar på and, and hoppar tillbaks, Azagthoth försvarar ands rätt att hoppa, Elder Girov angriper Azagthoths försvar av ands hopprätt, eller att jag själv kliver in emellan och tycker "ge fan i att hoppa!"

Kort sagt, skärp er! Ni är inte här för att hoppa på varandra!
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Dåligt formulerat av mig, kanske...

utan mer att t.ex. Azagthoth försvarar and´s kommentar till Arcana.

Japp. Jag är helt enkelt funtad så att jag har lättare att se med blida ögon på någon som ger en lättare knuff tillbaka när denne har blivit våldsamt slagen i ansiktet. Lev med det.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,533
Location
En mälarö
>I vardagsrummet i soffan, bort med jobbiga kök

Personligen tycker jag att kök går alldeles utmärkt att spela i. Spelarna sitter vid köksbordet. SL står vid köksbänken och använder den att ha sådant som spelarna inte ska se på, så slipper man försöka tränga in allt bakom en skärm.

Fast det är ju bara min högst ignorervänliga åsikt.

/Anders
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
SL står vid köksbänken...

Vafalls? Står spelledaren hela spelmötet? När jag är spelledare brukar jag vilja ha den bekvämaste sittplatsen, tycker att jag gör mig förtjänt av den...
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,533
Location
En mälarö
>Vafalls? Står spelledaren hela spelmötet? När jag är spelledare brukar jag vilja ha den bekvämaste sittplatsen, tycker att jag gör mig förtjänt av den...

Jag gör iallafall det under en stor del av tiden. Jag är ganska fysisk när jag spelleder. Dock ser jag till att ha en stol i närheten så jag då och då kan vila mina gammelmansben :)

/Anders
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,065
Location
Linköping
Re: Att vara fysisk... (ot)

Jag är ganska fysisk när jag spelleder.

Som att hoppa upp på soffan (en omkullfallen stridstupp) och slå klorna (tårna) i den och hugga den med näbben (imaginär)? Mina spelare glömmer nog inte än på ett tag när jag försökte blåsa lite liv i tuppkampen de hade satsat sina näst sista quadranter på. Det kanske var tur att det inte är lika lätt att illustrera vagnkappkörningar, för de hade satsat där också, undrar vad grannarna hade sagt...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Att vara fysisk... (ot)

Hahaha. Mitt största problem när det gäller mer fysiska gestaltningar är att hålla mig själv för skratt. Sedan har jag också en tendens att blanda ihop olika Slp med varandra när det gäller framförandet.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Att vara fysisk... (ot)

..., undrar vad grannarna hade sagt...

De kanske kommer in och satsar de med/images/icons/wink.gif...
 

and

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
89
Att hoppa eller inte hoppa

Jag tycker att hela den här diskusionen har blivit märklig.... jag har inte hoppat på någon... att säga att vampire är ett skräckspel är inte ett påhopp på någon personligen.. faktum är att det är inte ens ett påhopp på spelet... det är en åsikt framförd okomterad och störigt men fortfarande inget annat..

Det märkliga i samanhanget är att någon blir så förbannad av denna åsikt att de letar upp mig på ett annat forum där jag vill hålla en diskusion om spelledande och gör ett direkt personangrepp eftersom han anser sig ha rätt till detta pågrund av mitt "påhopp"... suck...

Det mest tragiska i situationen är att han la ett NT medelande i det berörda (skräck) forumet som man tycker borde ha räckt mer än nog för att arbeta av sig lite ilska....

And
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Jag håller med. Nästan...

Problemet är bara att Azagthoth lägger sig i nåt han inte har med att göra. and har ju visat att han kan tala för sig, så varför inte låta honom göra det? Hade alla, utom and och Arcana, bara hållit sig passiva när det här drog igång, så hade det blåst över för länge sedan.

Nu ska jag läsa, och kanske svara på Dnalor´s inlägg. Efter det är iaf jag klar med den här smärsamma debatten.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Jag håller med. Nästan...

Problemet är bara att Azagthoth lägger sig i nåt han inte har med att göra.

Så länge de väljer att tjafsa på en plats jag betalar pengar för att de skall få använda gratis så har jag med det att göra.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Tack.

Jag lever med det, men jag gillar det inte, därför opponerar jag mig. Lev med det, du.

Det gör jag redan. Jag vet redan att du inte gillar vårt sätt att moderera forumen. Du har vädrat dina åsikter förr. Jag skulle uppskatta om du inte upprepade dig.
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Du förnekar dig inte iallafall...

Kontakta mig privat så kan vi göra upp om hur jag i fortsättningen ska betala avgifterna för forumet och domännamnet. Mitt enda krav är att forumen modereras som jag vill efter det att första fakturan är betald.
 
G

Guest

Guest
Men jo jo [OT]

Jag skäms över att säga det män, modereringen på rollspel.nu, är mycket bätre en din egen. Du brukar ju t.ex gå in och ändra på folks inlägg så att det ska framstå som löjliga och samtidigt tala för din sak.

Sen om du tycker att det är ett adikvat handlande så är det ju upp till dig, men jag tror hela rollspel.nu forumet andas ut av lätnad över att du inte är moderator .....
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Hehe...

Ofta och ofta, en gång. Dessutom får du skylla dig själv, så som du gnällde. Det var ju inte heller speciellt svårt att lista ut att jag hade lekt lite med din rubrik. /images/icons/laugh.gif
 
G

Guest

Guest
Docku såpa

Blub blub !

Den här skiten (=diskutionen), har ju balat ur till någon ting som är väre en den värsta dockusåpan.

Jag föreslår att ni gör upp på matan, eller varför inte, en gamal hederlig dust på ränbanan.
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Re: Docku såpa

Dust, där sa du nåt. Alla problem/mellanskiljaktigheter bör göras upp i Counter-Strike, på de_dust. jag ska naturligtvis spela CT. /images/icons/smile.gif
 
Top