Hur ser den etniska sammansättningen ut i DIN spelgrupp?

Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Vi är fem svenska heterosexualla småländska män, alla har minst 4 år på högskola i min regelbundna spelgrupp i Malmö. Har haft mer diversifierad grupp förr
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Har varit en hel del halvsvenskar i dem spelgrupper jag spelat i.
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Den etniska sammanställningen ser olika ut beroende på om jag spelar IRL eller online. Jag spelar mest online men gissar på att trådskaparen är mer intresserad av IRL-grupper. Jag är etniskt svensk och växte upp ganska socialt isolerat med liten bekantskapskrets. Det har därför inte varit stora eller många grupper genom åren. Jag spelade med två klasskompisar med påbrå från Chile och Peru när jag gick i högstadiet. I vuxen ålder har det uteslutande varit med etniskt svenska med undantag från en spelare som är adopterad från Korea. Är även bekant med en kurdisk kvinna som spelat rollspel förut och är intresserad av att spela igen men som jag inte själv haft möjlighet att spela med ännu.

Jag spelar mest online och då på engelska med folk från hela världen. Min standardgrupp på nätet där jag är GM är samtliga vita nordamerikanska män (fyra amerikaner och en kanadensare) men jag har även spelat med folk från Sydkorea, Sydafrika och flera europeiska länder som Finland, Tyskland och Storbritannien.
 
Last edited:

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Genom åren har det varit väldigt blandat men just nu är min "egna" spelgrupp en samling cismän bosatta på lite olika håll i världen. En av oss är från mellanöstern, övriga är alla svenskättlingar. Den gemensamma nämnaren där är att vi lärt känna varandra genom vårt yrke, som är brutalt mansdominerat (tyvärr).

Spelar i ett par grupper där det är kanske 60/40 män/kvinnor istället för att vara lika homogent. Där är alla svenskar.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Ingen får spela med vår grupp utan att ha genomgått ett fullskaligt DNS-test där de kan påvisa att de är allra minst 30% Skandinaver, sedan spelar det ingen roll hur de övriga 70% utfaller.

Nä skämt åsido. Jag kunde inte hålla mig.

Har spelat med folk av all möjlig härkomst. Polacker,Tyskar, Danskar, Finnar mm. Och etnisk Svensk, det låter som att vissa faktiskt genomför DNA test på sina spelgrupper för att testa ursprung. Det här är mycket lustigt måste jag säga!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag och min bror är tredje generations-invandrare och i en annan spelgrupp har vi en tjej med polskt påbrå afaik. Har även spelat med en chilenare i förra spelgruppen. Annars är det nog bara svenskar.
 
Top