Nekromanti Hur redigerar man inlägg?

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Har suttit och stirrat på skärmen en god stund nu. Hur redigerar jag mina inlägg? Brukar ju finnas en knapp för det. :eek:
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Jag tror det finns en tidsgräns. Du kan inte redigera gamla inlägg.

Men så länge det går heter funktionen "ändra", med en liten bild på en penna.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Urk, det har du nog rätt i ja.

Hur lång är denna tidsgräns tror vi?

Det är ju inget vidare bra för köp- och säljtrådar där man vill kunna ta bort och ändra startinlägget i efterhand.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Den fria redigeringen stängdes av efter att någon ändrade rejält i sitt inlägg någon dag efter att det skrivits och folk redan svarat

Nu har för mig att det bara går att redigera en kvart eller halvtimme efter man skrivit det.
Tanken är att det endast ska användas till att korrigera stavfel och liknande.

Moderatorer kan givetvis se vad man skrev från början även om man redigerar.

(Och är man väldigt snabb kan man ändra utan att det står att man ändrat - som jag gjorde nu)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Brynolf;n291822 said:
Urk, det har du nog rätt i ja.

Hur lång är denna tidsgräns tror vi?

Det är ju inget vidare bra för köp- och säljtrådar där man vill kunna ta bort och ändra startinlägget i efterhand.
Du kan kontakta en moderator för att hjälpa till med det, om det finns behov av det.

MVH

/Magnus
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok. Ingen big deal. Men nu när OT-forumet är stängt kanske det finns färre skäl till att ha kvar den tidsgränsen?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Brynolf;n291812 said:
Har suttit och stirrat på skärmen en god stund nu. Hur redigerar jag mina inlägg? Brukar ju finnas en knapp för det. :eek:
Du tankar ner mitt fenomenala skin och så ser du ikonen enkelt och tydligt.


anth;n291825 said:
Den fria redigeringen stängdes av efter att någon ändrade rejält i sitt inlägg någon dag efter att det skrivits och folk redan svarat

Nu har för mig att det bara går att redigera en kvart eller halvtimme efter man skrivit det.
Tanken är att det endast ska användas till att korrigera stavfel och liknande.
En rätt fånig orsak och mest infört av Gardener som ändå inte är kvar. Som du skriver, moderatorer ser ändå redigerade inlägg.
 

Attachments

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Rickard;n291847 said:
En rätt fånig orsak och mest infört av Gardener som ändå inte är kvar. Som du skriver, moderatorer ser ändå redigerade inlägg.
Nä, det var jag och Dante som hittade på det. Ingen skugga må falla över Gardener för just denna inställning.

:grin:

/Magnus
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Brynolf;n291827 said:
Ok. Ingen big deal. Men nu när OT-forumet är stängt kanske det finns färre skäl till att ha kvar den tidsgränsen?
Kan man inte ta bort det där nu när alla sköter sig så himla fint? Det är verkligen ingen stor sak, men jag saknar i alla fall möjligheten att ändra i första posten i säljtrådar och spelrapporttrådar.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Jag gillar facebooks sätt där alla ser att inlägget redigerats och alla kan gå in och titta på redigeringshistoriken.

Gissar dock att det inte hör till detta forums funktioner =D
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Det vore ju marvellous. Då kan man både korrigera sina säljinlägg och avslöja nazister som inte kan hålla sig från att heila lite i sina första utkast.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Skarpskytten;n291878 said:
Kan man inte ta bort det där nu när alla sköter sig så himla fint? Det är verkligen ingen stor sak, men jag saknar i alla fall möjligheten att ändra i första posten i säljtrådar och spelrapporttrådar.




 
Top