Nekromanti NY LAYOUT av Rollspel.nu

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Sista veckan i semestern och jag satt och bättrade på mina CSS-kunskaper. Som en fyradagsgrej så stylade jag om stora delar av Rollspel.nu.

Om ni använder Chrome, Firefox eller Opera kan ni ladda ned tillägget Stylus:

Stylus för Chrome

Stylus för Firefox

Stylus för Opera

Efter att ni har installerat tillägget kan ni gå till denna sida och tanka ned mitt skin:

https://userstyles.org/styles/163041/rollspel-nu-modern

---

Jag har testat den som hastigast i Firefox och Chrome på Mac på olika bisarra upplösningar. Säg till om det är något ni saknar för jag har tagit bort en hel del saker från sidan.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
Tar nog en stund att vänja sig, men tycker det ser bra ut!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Jag har gjort lite finjusteringar.

• Justerat positionen på inläggstext om att inlägget har redigerats.
• "Redigera inlägg"-rutan fixad.
• Dolt sticky-notifikation i tråd.
• Dolt användarlistan i topp-menyn.
• Dolt inloggade användare i topp-menyn (funkade ändå inte)
• Dolt möjlighet att söka på taggar (används ändå inte)
• Märk kanaler som lästa --> Markera allt som läst
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
RasmusL;n290167 said:
Slänger du in en chattlåda när du ändå håller på? <3
Småpraten (funderade på att byta namn på den till "Vrållådan") finns ju redan på en egen sida.

Menar du något som permanent ska vara till höger på sidan?

Jag kan bara ändra på det redan existerande. Färger, form, synlighet och position.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Antagligen den sista uppdateringen nu, även om jag kommer fortsätta pilla med småsaker allt eftersom jag upptäcker saker på forumet.
  • Skriva nytt svar-rutan fick sig lite extra kärlek, där jag tog bort knappar med onödiga eller trasiga funktioner.
  • Skrev lite utfyllnadstext på sidan för att skapa en ny diskussion.
  • Tog bort bakgrundsbilden för sidan som ibland visades.
  • Tog bort "Markera alla forum som lästa"-knappen då den ändå finns längst upp på alla sidor.
  • Ändrade "Märk forum som lästa" --> Markera som läst.
  • Ökade radavståndet i inläggen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Rickard;n290187 said:
Småpraten (funderade på att byta namn på den till "Vrållådan") finns ju redan på en egen sida.

Menar du något som permanent ska vara till höger på sidan?

Jag kan bara ändra på det redan existerande. Färger, form, synlighet och position.

Ja, permanent högerspalt skulle vara fantastiskt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Lade in små grafiska justeringar, bland annat storleken på antal PM uppe till höger, "redaktör"-titeln, färgen på sidopanelsknapparna och knapparna vid inläggen är något utgråade tills användaren för muspekaren över inlägget.

För att uppdatera, klicka på tillägget uppe till höger, välj Manage (Hantera...) i rutan som kommer fram och tryck sedan på knappen i vänstra sidomenyn där det står Check new styles for updates (Sök efter uppdateringar).
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
Har lite problem med nya layouten när jag läser privata meddelanden. Rutan för stt skriva svar i en konversation täcker slutet på konversationen så det inte går stt läsa.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Hmm, jag har PM:at en hel del och inte sett det.

Det kan ha varit fel i en tidigare version eller så kanske du har inzoomad text? I alla fall, jag slängde upp en liten fix gör att det funkar med inzomning så testa att uppdatera skinet.

Klicka på Stylus-ikonen, sedan Manage (Hantera...) och tryck på Check new styles for updates (Sök efter uppdateringar) i vänstra sidomenyn på sidan som kommer upp. Då ska det dyka upp en ikon vid Rollspel.nu Modern som du trycker på för att uppdatera.

(Jag älskar det här tillägget. Jag har stylat om Youtube så att kommentarsfältet syns bredvid spelaren, Netflix så att störande menyer försvinner vid paus/uppspelning och Facebook så att jag kan läsa två inlägg per rad.)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
Yes! Nu verkar det fungera bättre. Tack! :)

Har faktiskt inte sett någon annan tillämpa detta tillägg tidigare, men det är helt klart snyggt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Ny uppdatering
• Klicka på forumstrådsrubriker tar användaren till senaste lästa inlägget.
• Gilla-knappen blir svagt blå när aktiverad.

Av någon lustig anledning så kunde jag inte uppdatera med Manage som vanligt, men jag antar att det kommer fungera snart.

Jag orkar faktiskt inte med gamla forumslayouten längre nu när jag har blivit såpass van vid denna nya layout. Har till och med blivit mer benägen till att besöka forumet. Däremot använder jag inte forumet på telefonen längre.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Ny uppdatering
• Navigationslänkarna längst upp är tillbaka. Jag kände att jag ibland inte visste vilket forum jag läste på, då jag numera mest använder "aktiva diskussioner".
• Henke påpekade att sökrutan var borta, så jag lade tillbaka den.
• Småfixar i layouten.

Hur man installerar tillägget finns i trådstarten.

---

För att uppdatera, klicka på tillägget uppe till höger, välj Manage (Hantera...) i rutan som kommer fram och tryck sedan på knappen i vänstra sidomenyn där det står Check new styles for updates (Sök efter uppdateringar).
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,113
Location
Göteborg
Har precis testat att installera detta.

Första effekten: det krävs nu två klick på "Gå till senaste inlägg" om jag vill läsa en tråd som dyker upp i högermarginalen (under "Aktiva diskussioner"). Första klicket laddar bara om tråden jag redan är i.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,510
Location
Helsingborg
Bra rapporterat! Allt fungerade bra i Firefox, men jag har inte testat all funktionalitet i Chrome så det är jättebra att folk rapporterar kring detta.

Ingenting länkade rätt i högerspalten i Chrome. Det är nu fixat så uppdatera stilmallen så ska det vara löst. Om det inte fixar sig, skriv gärna igen och säg även vad du har för operativsystem och webbläsare.

---

Jag ser nu i statistiken att två stycken har installerat detta på Safari. Jag hittade dock ingen officiellt plugin för Stylus för den webbläsaren, annat än git-repon och om personen vet vad ett sådant är förvånas jag över att den använder Safari. :p [edit] OK, Opera kan fejka Safari-användande och tillägg till Chrome och Firefox kan göra detsamma. En mer trolig förklaring än att någon använder Safari med tillägget.
 
Top