Nekromanti Hur ofta spelar ni?

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
I nuläget spelar jag varannan fredag. Kan spela lite på söndagarna i samma vecka med om jag vill, men den kampanjen som körs där är inte så lockande för närvarande.

/Ulfgeir
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Spelgrupp 1; baserad i Uppsala; 5 personer; samtliga är studenter med luftiga scheman; träff en dag i veckan mellan ca 15-01.

Spelgrupp 2; 7 personer; utspridda på 6 orter; träff ca 3 ggr/år mellan fredag 17 och söndag 15, enstaka pauser för mat och sömn.

Att nå fram till detta är resultatet av tre års målmedvetet arbete med att hitta spelgrupper.
 

Ponder

Veteran
Joined
6 Oct 2011
Messages
2
Location
Kronoberg
tjo är ny på forumet ^^

Jag och 4-6 andra brukar spela varannan vecka nere i Växjö. Tycker vi är lagom då majoriteten av dem går i skolan medan man själv sitter hemma och är jobbsökande :gremtongue:

Men under våren så var det typ 3-4 gånger i månaden
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag har turen att bo i Umeå där det kryllar av rollspelare.

Jag är med i tre rollspelsgrupper, varav det egentligen bara är en som i nuläget är regelbunden.

Min första spelgrupp är min första riktiga spelgrupp och jag har tappat räkningen på hur många år vi har spelat tillsammans. Det är en hel del olika system vi kör och fokuset ligger alltid på karaktärerna. Vi har endast kört igenom en färdigskriven kampanj och det var Venusian Apocalypse till Mutant Chronicles. Kärngruppen har alltid varit detsamma, men sedan har det varit olika spelare under tidens gång.

Jag spelar Earthdawn med en annan grupp varannan söndag och den hamnade jag i mer av en slump än något annat. Min Sverokförening hade en speldag och mot kvällen snappade jag upp att några för mig okända personer planerade att spela Earthdawn under sommaren. Vi har fortsatt in på hösten, men har dragit ner från en gång i veckan till en gång varannan vecka.

Den senaste gruppen jag spelar i kör WHFRP, tidigare en gång i veckan men nu ska vi gå ner till varannan vecka där också.

Sedan ska jag låna ut min Summerlandsbok till min kompis som vill köra en kampanj i den världen, något som jag ser fram emot otroligt mycket!

Men som sagt, jag har turen att bo i Umeå och turen att ha kommit i kontakt med de många rollspelare som finns här.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag skulle helst vilja boka in en dag i veckan eller en dag varannan vecka och ha det som rutin att man ses då, men det är helt omöjligt verkar det som. Alltid är det nåt skit nån ska göra just då. Vart är prioriteringarna egentligen??
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Just prioriteringar ställer till det!

Jag har upptäckt att min syn på regelbundet rollspel inte är som alla andras, om jag är med i en grupp som spelar varannan söndag eller något annat regelbundet så ser jag det som att jag lovar att vara med om jag inte blir sjuk eller något annat som inte går att påverka själv, men det är jag ofta ensam om.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,425
Location
Maastricht
Korpa said:
Jag har upptäckt att min syn på regelbundet rollspel inte är som alla andras, om jag är med i en grupp som spelar varannan söndag eller något annat regelbundet så ser jag det som att jag lovar att vara med om jag inte blir sjuk eller något annat som inte går att påverka själv, men det är jag ofta ensam om.
Samma här! Men en del föredrar fylla framför rollspel och det är tillräckligt svårt att hitta dagar som fungerar redan som det är för de flesta grupper jag är med och spelar/spelleder i, just förutom en där det alltid är Måndagar och där fungerar det bra.

För att svara på ursprungafrågan så spelar jag rollspel ca 6-7 gånger i månaden som det är just nu och det kommer att stiga till 7-8 gånger snart. Vet inte hur jag ska få tiden att räcka till hehe!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
jag har förmånen att kunna lira minst en gång i veckan. Ibland blir det vid 2 tillfällen i veckan.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Grog said:
Alternativ 1 ar for langt borta, och att spela via internet vet jag inte hur man far till. Finns det nagon bra trad om det?
Har för mig att du hängde i Schweitz ett tag, va? Hur är din franska? Fransoserna har en stor samlingssida för folk som vill spela med varandra över nätet, med nya kampanjer och oneshots som startar typ varje vecka, verkar det som. Jag har nyligen hittat den, men funderar på att pröva. Jag behöver öva min franska och det här vore ju ett ypperligt sätt att göra det på. Här är sidan: http://jdrvirtuel.azureforum.com/
 

Hrimfar

Veteran
Joined
23 Aug 2010
Messages
124
Location
Skåneland
Vi försöker spela en eller två fredagar i månaden. Det blir sällan mer. Gruppen är utspridd i norra och södra skåne, så det blir lite av ett projekt att träffas; bilar och tåg hit och dit. Att två personer i gruppen har barn och två har hundar underlättar inte heller.
 

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Genesis said:
Grog said:
Alternativ 1 ar for langt borta, och att spela via internet vet jag inte hur man far till. Finns det nagon bra trad om det?
Har för mig att du hängde i Schweitz ett tag, va? Hur är din franska? Fransoserna har en stor samlingssida för folk som vill spela med varandra över nätet, med nya kampanjer och oneshots som startar typ varje vecka, verkar det som. Jag har nyligen hittat den, men funderar på att pröva. Jag behöver öva min franska och det här vore ju ett ypperligt sätt att göra det på. Här är sidan: http://jdrvirtuel.azureforum.com/
Wow, tack Genesis! De delar mycket regler etc via dropbox. För att undvika upphovsrättproblem är reglerna i princip korta sammanfattningar av regelböckerna, men jag fàr intrycket att man bör ha/känna till orginalreglerna. De delar även stämningsmusik och bakgrundsljud. De verkar mest spela via TeamSpeak3, men dà fattar inte jag hur GM dirigerar när ljudfilerna ska spela, handouts etc?

Min talade franska är nog bättre än min engelska (fast parisarna skrattar hysteriskt eftersom jag har schweizisk dialekt och làter som om jag kommer fràn nàgon alptopp). Däremot är jag värdelös pà att skriva franska, men som du säger är det här ett bra tillfälle att öva. Borde det inte finnas liknande sidor pà typ engelska?
 
Joined
21 May 2011
Messages
153
Location
Södra Sverige
En gång i veckan. Måndagar från ca. 18.00 till runt 00.00-snåret. Funkar finemang för det mesta! Tar dock ett avbrott runt tentorna, men då har man ändå annat att tänka på :gremtongue:.
 

Spitfire

Swordsman
Joined
16 Jul 2003
Messages
420
Location
Staden med tre hjärtan
Jag spelar med personer som jag spelat med från mellan 15-20 år sedan.
Jag spelar minst en gång i veckan, vissa veckor blir det 2-3 ggr, och då har jag skurit ned och är inte med på alla spel...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag kör ett långt spelpass varannan söndag, där Vitulv är spelledare. Väldigt bra. Och ibland ströpass andra tider, grupper med div spel, t.ex. Fantasy!...
 

Zjivago

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
26
Location
Falkenberg
Senaste tre åren en gång tror jag, har bott utomlands och när jag väl är hemma är det mycket annat på dagordningen. Kan väl säkert hitta en grupp här men har sällan spelat med andra än min gamla grupp hemifrån blir nog inte att jag ger mig på det.
 
Joined
14 Sep 2011
Messages
113
Location
Uppsala
Vi spelar ungefär en gång i veckan i några olika konstellationer. (Vi är flera spelledare i gruppen så vi har oftast 2-4 kampanjer på gång i taget, men alla spelar inte i alla.) Vårt främsta trick för att upprätthålla regelbundet spelande är att boka minst ett nytt speltillfälle varje gång vi spelar. Detta görs dessutom först, innan vi börjar spela. Då kan alla kolla sina kalendrar och gemensamt hitta ett datum när alla kan nästa gång.

Sedan hjälper det ju att bara en i gruppen har barn.
 
Top