Hur många spelledare har ni haft?

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
På grund av tråden om världens bästa svenska spelledare, så funderade jag kring hur många spelledare folk spelat med?

Jag får mina till 20. 2 till är på gång under närmaste året. För min grupps räkning så blir det kanske 5 till. Några till om man ska räkna med spelledare som det spelas med vid sidan om, dvs att inte alla spelare kan vara med eller frågas om deltagande. Alla mina utom 1 är i en hemgrupp då jag bara vart på 2 konvent och bara deltog i spelande på en av dem.

Av de jag spelat med är det 4 som jag bara spelat med en enda gång.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag är ju oftast sl men låt mig se.

P
M
B1
U
T
L
F
R
B2
Irländaren (spelade med hen under 2 år online men minns ej hens namn)
D
A

Så totalt 12 personer har spellet mig genom åren.

Då räknar jag inte med one shots online eller irl eller spel på konvent eller likande .
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
14 spelledare som jag spelat regelbundet med under en längre period period, som jag kan påminna mig på rak arm. Jag har antagligen glömt någon och ber om ursäkt till den personen i så fall!

Sen någonstans 20-30 till som jag spelat typ en, eller ett par gånger med (Dancon och Repetikon står för en stor andel av dem =).

Det här är alltså antalet personer som varit spelledare i de spel jag deltagit i. Sen har jag ju spelat i grupper där typ alla i gruppen varit spelledare på sitt håll. De har jag inte räknat med här.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,895
Location
The Culture
Minst tjugo som har ingått i spelgrupper jag varit med i, troligen ett par till som spelledde någon enstaka gång.

Plus ett tiotal till på olika spelkonvent.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
Ja du, det är nog fem stycken jag skulle kalla mer eller mindre reguljära. Sen tillkommer kanske lika många för oneshots och dylikt. Så inte jättemånga, egentligen.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Vi var totalt 6 personer i tonårens spelgrupp, så 5 spelledare där. Ytterligare 5 i modern tid, och då räknar jag inte med spel på konvent eller andra one-shots.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Eh.. 2 kanske? + 4-6 stycken om one shots räknas, och inte bara kampanjer med fler än ett spelmöte.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Antar att spelledarlösa spel inte räknas, så det blir ganska skralt. Å andra sidan, räknar man fyra spelledare per pass Midnatt, för alltid så ökar det ju på. Samt Coyotes of Chicago och Prosopopée, som också har multipla spelledare. Även i Indierummet har vi ju en del spel med spelledare. Ett tjugotal spelledare under hela karriären, kanske?

Räknar man som en del andra räknar (bara kampanjer) så är det nog nära noll, beroende på var man drar gränsen till kampanj.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,840
Location
Off grid
Totalt: 35+

Ordinarie spelgrupper: 10+
Konvent: ca 5-10
Klasskompisar, bekanta, grannar: 20+

//EvilSpook
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Minus konvent och enskott/kortskott, i ungefärlig kronologisk ordning:

Sve

Kn
Jo
Je
Ma
Br
Pe
Svi
An
Bj
Ic
Ma

Så tretton jag är säker på. Och då har jag spelat i 40 år, plus minus några månader.
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Runt 10-15 med någon slags regelbundenhet (i perioder). Räknar man med konvent blir det såklart betydligt fler men så många konvent har det inte varit men säkert 25 till där.

Säg 30-35 lågt räknat.

Bara 2-3 har varit dåliga.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Jag lider ju som många av Forever DM...

Men jag har haft ett par jag spelat med genom åren. Jag har bara spelat i 18 år, men jag räknade till att jag haft 8 SL jag spelat med mer än 1/2 gånger. Kommer nog upp i 15 om jag räknar de jag varit med i korta grupper som runnit ut i sanden av olika anledningar.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,558
Den frågan hade varit oerhört mycket enklare att besvara om jag inte blivit lurad att börja åka på konvent. Men nu har jag i alla fall försökt räkna. Det blev ...

9 reguljära och ...
36 mer tillfälliga spelledare ...

varav ...

14 aktiva och ...
7 tidigare forumiter.

Förvånansvärt många spelledare med tanke på att jag själv spelleder så pass mycket. Och kvaliteten har varit hög. Jag kan bara minnas fem mindre lyckade spelmöten i kategorin "tillfälliga spelledare" varav ett berodde på bristande förberedelser och fyra på personliga preferenser.
 
Last edited:

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
11 för mer regelbundet spel genom årens lopp. Sedan ett stort gäng på konvent, vet ej hur många.

Tror enda forumiten jag haft som spelledare är @Krille (eller rättare sagt den enda jag vet med säkerhet att jag haft).
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Jag kommer på 17, men då har jag säkert glömt någon, för även om jag inte spelat mycket rollspel på konvent har det ändå varit lite på DanCon och liknande forumträffar. Dock bara 5-6 regelbundna.
 
Top