Hur många spelledare har ni haft?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Som ung: Al, An, Bj, Da, Ma?, Ro, Su, To, Ul
Universitetet: Bj2, Ch, Da, @DeBracy, Ha, He, Je, Ma, @w176,
Senare: An2, Ar, Da, @Enhörning, @Genesis, @GnomviD, Je2, Krille, @Korpa, Li, Ma, @Man Mountainman, @Sysp, @terje

30 pers eller så. An, Ha och @GnomviD får väl guldstjärna

Det finns lite ytterligare folk som jag spelat med. I konventssvängen så har jag spelat mycket spelledarlöst, och med fullständiga randoms. Om du spellett mig och du inte är med i listan ovan så har du iaf inte gjort bort dig så illa att du bränts fast i mitt minne. Förlåt.
 
Last edited:

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,306
Location
Göteborg, Lindome
Hmm, låt mig se...

Tidiga år: min Titan-kollega Kjell och @Mekanurg körde båda Traveller för oss och Henrik G körde Runequest. Tror inte att det var så många fler som var spelledare med någon regelbundenhet.
Konvent genom åren: Minns inte exakt, men kanske fyra på engelska konvent, en på ett spelmöte i Uppsala och fyra-fem på några GothCon (när jag smitit från mina plikter och roat mig).
Relativ nutid: Fyra av mina fem spelare i gubba-gänget har varit spelledare vid något tillfälle under längre eller kortare tid.

Så det blev... 16-17 stycken.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,945
11 såvitt jag kan komma ihåg
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Nu har jag ofta tagit på mig spelledarhatten och älskar att spela one-shots mer än kampanjer så det blir inte så många som jag först trodde. När man räknar bort konvent/minikampanjer och solospel så blir det till sist 12 regelbundna spelledare (13 om man räknar med att jag är en semi-regelbunden inhoppare i dotterns spelgrupp). Jag har nog varit spelledare i dubbla det antalet.

Antalet spelledare jag haft på konvent och one-shots är säkert över 100.
 
Last edited:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,893
Location
Port Kad, The Rim
Jag försökte göra ett överslag i huvudet men gav upp. @Oldtimer var först, men under de 45 år som gått sedan första Gothcon har det blivit väääldigt många.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,567
Stryparn, Fimpen, Sulan och Bellman i unga år.
Racke, Limpan och Stoffe i vuxen ålder så 7st
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
788
Tror totalt sett det är runt 7st, varav 3 i ungdomens dårskap. Generellt sett så har spelledarskap varit en rätt sedimentär roll i de konstellationer jag spelat i, på gott och ont.
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,047
Location
Stockholm
Vilken intressant fråga! ⭐

Undantar också spelledarlösa rollspel här, samt sessioner av bara karaktärsskapande.
Mer än ett: 9
Ett: 9

Kvinnor: 2
Män: 14
År, inkl. inaktiva utan spel: 20
 
Last edited:

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Många! Kände du och spelade med dessa personer före forumet, eller genom det? Var det i så fall onlinespel eller på plats?
De flesta har jag lärt känna genom forumet och spelat med på plats (antingen på konvent eller för att vi bodde i samma stad i perioder), men under senare år har jag mest spelat online och det är så jag fått nöjet att spelledas av exempelvis Dimfrost och Svarte Faraonen.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,229
Totalt på forumet: @luddwig, @Lodin2000, @Rymdhamster, @Christoffer, @entomophobiac, @Ape of Wrath, @Genesis (fast det var väl Lovecraftesque så han vill nog inte kännas vid det 😉), @Nässe.
Glömde @Lemur
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Last edited:
Top